به گزارش شهرآرانیوز، هردانیان اظهار کرد: در واقع بعد از افزایش قیمت برخی از پارامترهای اثرگذار بر روی افزایش قیمت خودرو از جمله تعرفه واردات قطعات و همچنین افزایش هزینه اسقاط خودرو؛ شرکت مدیران خودرو درخواست افزایش قیمت را سال گذشته به سازمان مربوطه ارائه کرد و پس از بررسیهای لازم مجوز افزایش قیمت برای محصولات مدیران خودرو توسط آن سازمان صادر شد.
مدیر بازاریابی مدیران خودرو با بیان اینکه از تیرماه سال گذشته شرکت مدیران خودرو هیچگونه افزایش قیمتی نداشته است، گفت: این در حالی است که مجوز افزایش قیمت محصولات این شرکت که به تازگی بر روی محصولات تولیدی شرکت اعمال شده از ۲۴ دی ماه سال گذشته از مراجع ذیصلاح اخذ شده بود، اما به دلیل برخی مسائل از جمله مصادف شدن با ماه مبارک رمضان و پس از آن برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اعمال افزایش قیمت روی محصولات به تعویق افتاد تا اینکه بالاخره چند هفته پیش افزایش قیمتها به صورت رسمی اعلام شد.
هردانیان در پاسخ به این سوال که افزایش قیمت برخی از پارامترهای اثرگذار که بر روی قیمت تمام شده خودرو موثر است، چیست؟ گفت: به عنوان مثال تعرفه گمرکی واردات موتور از ۵ درصد به ۵۵ درصد افزایش و یا تعرفه واردات بدنه خودرو از ۲۰ درصد به ۳۲ درصد افزایش یافته که این موضوع از عوامل افزایش قیمت محصولات تولیدی این شرکت بود.
مدیر بازاریابی مدیران خودرو اظهار داشت: همچنین در گذشته به ازای تولید چهار خودرو یک خودرو باید اسقاط میشد که هزینه آن حدود ۱۵ میلیون تومان بود، اما براساس قانون جدید در حال حاضر باید به ازای تولید هر یک خودرو هزینه اسقاط یکی و نیم تا دو نیم خودرو پرداخت شود که هزینه آن حدود ۹۰ میلیون تومان است. وی افزود: با این شرایط هزینه تمام شده خودروهای تولیدی نیز افزایش یافت و این شرکت ناچار به دریافت اخذ مجوز افزایش قیمت شد. هردانیان بیان داشت: اگرچه افزایش قیمتها بعد از اخذ مجوز اعلام نشد، اما شرکت خودروساز بعد از اخذ مجوز افزایش قیمت در دی ماه سال گذشته، برای اینکه مشکلی برای مشتریان بوجود نیاید و مشتریان بدانند قیمتهای عرضه شده قطعی نیست در بند ۴۹ قراردادهای فروشی که بین خودروساز و مشتری منعقد میشد اعلام کرد که قیمتها علی الحساب است و همچنین در درخواستهای خرید که در نمایندگی به مشتریان ارائه میشود قید شده که قیمت خودروهای این خودروساز علی الحساب است و در آینده به این مبلغ اضافه میشود لذا پیش از اعلام قیمتهای قطعی به مشتریان اعلام شده است که قیمتها علی الحساب است.
وی افزود: افزایش قیمت خودروها موضوعی انکارناپذیر است و شرکت خودروساز نیز واقف است که تامین اضافه قیمت خودرو ممکن است برای مشتریان سخت باشد بنابراین در جهت رفاه حال مشتریان بعد از اعمال افزایش قیمتها سه راه پیش روی مشتریان قرار داده است تا از طریق این سه شیوه عرضه مشکل مشتریان حل شود. هردانیان اظهار داشت: روش اول انصراف از خرید است، در واقع در صورتی که مشتریان توان پرداخت مابه التفاوت قیمت خودرو را نداشته باشد میتواند از خرید انصراف دهد و خودروساز نیز وجه اولیه پرداخت به اضافه سود بانکی را به صورت کامل به مشتری باز میگرداند. وی افزود: اگر مشتری قصد انصراف نداشته باشد نیز دو حالت بوجود میآید در حالت اول مشتری بصورت نقدی تکمیل وجه میکند تا خودرو به وی تحویل شود. مدیر بازاریابی مدیران خودرو بیان داشت: در حالت بعدی نیز در صورتی که مشتری نتواند اضافه قیمت خودرو را به صورت یکجا بپردازد به شکلی که برای وی مقدور باشد مبلغ اضافه تقسیط میشود تا در قالب چند چک افزایش قیمت خودرو به خودروساز پرداخت شود.
هردانیان افزود: در اطلاعیه شماره ۶ مدیران خودرو نیز این سه روش به مشتریان اطلاع رسانی شده است. وی افزود: بنابراین مجوز افزایش قیمت خودرو را سال گذشته شرکت خودروساز دریافت کرده و خودروساز نیز برای رفاه حال مشتریان شرایطی فراهم آورده که در صورت عدم تامین وجه انصراف دهد یا به صورت قسطی مبلغ اضافه را پرداخت کند.
منبع: فارس