دومین جشنواره سرود فجر بسیج خراسان رضوی برگزیدگان خود را شناخت  رونمایی از ۸ بازی قرآنی در مشهد (۳ مرداد ۱۴۰۳) گریم غافلگیرکننده «سارا بهرامی» در یک نمایش + عکس برگزیدگان دومین کنگره استانی زنان تاثیرگذار معرفی شدند (۳ مرداد ۱۴۰۳) نقش با ترکیبی از رنگ، خط و شعر | گزارشی از نمایشگاه «الواح» در نگارخانه رادین ثبت امید و زندگی در دل جنگ و آوارگی گزارشگران تهی دست! از فرمانروایان ایرانی آناتولی چه می‌دانیم؟ برگزاری کنگره «بانوان تأثیرگذار» گامی در راستای معرفی بانوی مسلمان ایرانی است استاندار خراسان‌رضوی: برای تحقق اهداف مقدس انقلاب اسلامی به خانواده تراز نیاز داریم «داستان یک شوالیه» هیث لجر روی صحنه تئاتر می‌رود اختتامیه دومین کنگره استانی «بانوان تأثیرگذار» در مشهد برگزار شد (۳ مرداد ۱۴۰۳) | فعالیت ۸ هزار زن تأثیرگذار در خراسان‌رضوی عکس‌های دیده‌نشده از سعید راد مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر «سعید راد» با حضور هنرمندان (۳ مرداد ۱۴۰۳) + عکس و فیلم
سرخط خبرها

رونمایی از ۸ بازی قرآنی در مشهد (۳ مرداد ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۴۰۹۵۱
  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۲
رونمایی از ۸ بازی قرآنی در مشهد (۳ مرداد ۱۴۰۳)
با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، از ۸ بازی قرآنی رومیزی ویژه کودکان و نوجوانان در مشهد رونمایی شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در مراسمی با حضور مدیرکل فرهنگ و اشاد اسلامی خراسان رضوی و جمعی از مدیران فرهنگی، از ۸ بازی قرآنی رومیزی ویژه کودکان و نوجوانان در موسسه فرهنگی قرآن و عترت قصه‌های شیرین نبی (ص) مشهد رونمایی شد.

«حمید صمدی» معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این مراسم با تقدیر از همت و تلاش صورت گرفته فعالان در عرصه‌های قرآن و عترت گفت: حدود ۱۵۰ موسسه قرآن و عترت در استان خراسان رضوی فعالیت می‌کنند که اقدامات حدود ۳۰ درصد از این موسسات به انجام فعالیت‌های تخصصی در این زمینه اختصاص یافته است.

وی افزود: در این موسسه نیز فعالیت‌ها به صورت تخصصی در زمینه طراحی و تولید بازی‌های حوزه دین و عترت اختصاص پیدا کرده و اداه کل ارشاد خراسان رضوی نیز تلاش می‌کند از این فعالیت‌ها در زمینه‌های مختلف حضور در نمایشگاه‌ها و ایجاد بستر‌های مناسب برای عرضه فعالیت ها، چاپ کتاب و نیز ثبت معنوی آثار و بازی‌های طراحی شده، حمایت کند.

هنر والدین و مربی، رشد و تعالی کودک در ضمن انجام بازی است

«محمد حسین زاده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این مراسم با اشاره به سیره پیامبر اسلام در برخورد‌های ملاطفت آمیز با کودکان و نوجوانان گفت: در سیره پیامبر اسلام (ص) بازی کردن کودکان حتی در محراب مسجد النبی و در روی دوش پیامبر (ص) در زمان نماز هم به رسمیت شناخته شده است و این، نشان از اهمیت نقش بازی برای کودک در سیره پیامبر (ص) و اهلبیت (ع) دارد.

وی افزود: دلیل این مسئله نیز این است که در نظام تربیتی، چیزی جز بازی از کودک توقع نداریم و کودک حداقل تا ۷ سال باید بازی کند.

حسین زاده خاطرنشان کرد: این هنر والدین و مربی است که کودک بتواند در ضمن انجام بازی، رشد و تعالی و ارتقای فکری و معنوی پیدا کند.

وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در موسسه فرهنگی قرآن و عترت قصه‌های شیرین نبی (ص) افزود: خوشبختانه مسئولان این موسسه هم به این موضوع مهم رسیده اند که در کنار برطرف کردن بازی به عنوان نیاز امروز کودک در جامعه، به او در جهت فراگیری مفاهیم معنوی و قرآنی کم کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به ضرورت در نظر گرفتن سرعت تحولات اجتماعی، رسانه‌ای و زمینه‌ای در این عرصه گفت: اگر قرار باشد در این زمینه پیشرفت‌های خوبی صورت بگیرد، باید آخرین تحولات در عرصه تولید بازی در دنیا را هم مد نظر قرار دهیم.

گفتنی است در این مراسم از ۸ بازی رومیزی کودکان و نوجوانان در رده‌های مختلف سنی، مشتمل بر بازی‌هایی برای کمک به روخوانی و روان‌خوانی قرآن، حفظ قرآن، آموزش نماز و ارائه شیوه زندگی امام رضا (ع) و با تاکید بر افزایش سرعت عمل، هماهنگی اعضا بدن، تقویت حافظه دیداری و شنیداری و فراگیری مهارت‌های خلاقانه کودکان رونمایی شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->