سریال «پایتخت ۷» پس از ۵ سال، پیش‌تولید سنگینی دارد تغییر چهره خیره کننده رضا عطاران + عکس تهیه‌کننده «یادگار جنوب»: مردم از فیلم‌های غیرکمدی استقبال می‌کنند فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳) + زمان پخش بهینه‌سازی سینما فرهنگ برای میزبانی در فیلم فجر ۴۳ «کافه این» در شبکه «تماشا» تماشایی می‌شود اکران‌های محرم از انحصار غیرمتخصصان خارج شد دوبال پرواز زبان فارسی پخش «منو ترک نکن» سریال خارجی جنایی جدید، از فردا شب (۵ مرداد ۱۴۰۳) جزییات برنامه محسن شریفیان برای موسیقی ایران و عمان در مسقط از کتاب شعر «دیو و دیوانگی»، اثر محمدباقر کلاهی‌ اهری، رونمایی می‌شود «درون بیرون ۲» پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینما شد «قفس» روی صحنه «شمایل» می‌رود + زمان اجرا بازدید «پیمان جبلی» از پشت صحنه سریال «طوبی» صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ فیلم‌های سینمایی آخر هفته تلویزیون (۴ و ۵ مرداد ۱۴۰۳) + زمان پخش کتاب «مناقشه قره باغ، از آغاز تا پایان» منتشر شد
سرخط خبرها

تهیه‌کننده «یادگار جنوب»: مردم از فیلم‌های غیرکمدی استقبال می‌کنند

  • کد خبر: ۲۴۱۱۷۹
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۹
تهیه‌کننده «یادگار جنوب»: مردم از فیلم‌های غیرکمدی استقبال می‌کنند
تهیه‌کننده فیلم «یادگار جنوب» با انتقاد از عدم‌حمایت متولیان سینما از فیلم‌های اجتماعی، این پرسش را مطرح کرد که با ادامه این روند، آینده فیلم‌های مستقل چه می‌شود؟

به گزارش شهرآنیوز، فیلم یادگار جنوب که این روزها به روی پرده است، نخستین‌بار در جشنواره چهل‌ویکم فجر رونمایی شد و تا امروز توانسته عملکرد خوبی در گیشه سینماها داشته باشد.

مجتبی رشوند؛ تهیه‌کننده این فیلم در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: از نظر من «یادگار جنوب» فیلمی اجتماعی نیست و در دسته فیلم‌های عاشقانه، معمایی قرار می‌گیرد. با اینکه مدت زمان کوتاهی از اکران فیلم می گذرد، اما تبلیغات دهان به دهان مردم باعث شده فیلم فروش راضی‌کننده‌ای داشته باشد و پرفروش‌ترین فیلم غیرکمدی روی پرده باشد. اکران خوبی که فیلم «مست عشق» داشت هم گویای این نکته است که چنانچه فیلم اجتماعی خوبی روی پرده باشد، مردم از آن استقبال می کنند.

متولی با اظهار امیدواری از اینکه متولیان سینمایی فکری به حال وضعیت اکران و بازگشت سرمایه فیلم‌های بخش خصوصی کنند تا این فیلم‌ها هم بتوانند به بقای خود ادامه دهند، گفت: در حال حاضر اکثر فیلم های غیرکمدی در بخش خصوصی ساخته می شوند و اگر حمایت از فیلم های این بخش به همین شکل ادامه پیدا کند، هیچ امیدی به بقای آن نیست.

وی افزود: در شرایط کنونی به دلیل مشکلات اقتصادی، عامه مردم در ماه، یک یا نهایتا دوبار به سینما می روند که آن را هم ترجیحا به فیلم های کمدی اختصاص می دهند تا ساعتی را فارغ از دغدغه های فکری، سپری کنند. در این بین تکلیف سینمای اجتماعی چه می شود یا چقدر می توان به آینده سینما امیدوار بود؟ به هر حال وقتی فیلمی از مشکلات اجتماعی حرف می زند ممکن است حواشی ای هم به همراه داشته باشد و هر کسی در این مسیر گام برمی دارد باید آمادگی برخورد با این حواشی را داشته باشد.

رشوند اظهار کرد: بزرگترین مشکل تهیه و تولید فیلم در بخش خصوصی، کمبود سالن سینما است. با توجه به وسعت جغرافیایی ایران، کماکان بسیاری از شهرهای ایران فاقد سالن سینما است. سالن های معدودی هم که وجود دارد، اولویت شان با اکران فیلم های کمدی است.

فیلم یادگار جنوب ساخته مشترک حسین دوماری و پدرام پورامیری یکی از آثار مهم جشنواره چهل و یکم فیلم فجر بود.

داستان فیلم درباره عشق یک دختر و پسر است و ازدواج آن‌ها در حالی که دختری در کما است و ازدواج آن‌ها باعث می‌شود شرایط پیچیده‌ای رخ دهد.

وحید رهبانی، الناز شاکردوست، پژمان جمشیدی، مسعود کرامتی، ساناز سعیدی با حضور سحر دولتشاهی و صابر ابر بازیگران فیلم سینمایی «یادگار جنوب» هستند.

منیع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->