نقش پررنگ پروین در تغییر کادرپزشکی پرسپولیس نتیجه بازی فرش‌آرای مشهد و سن‌ایچ ساوه در لیگ فوتسال (۵ مرداد ۱۴۰۳) | حسرت فرش‌ در کسب اولین پیروزی فصل تعطیلی اماکن ورزشی روباز شهرداری مشهد در روز‌های شنبه (۶ مرداد ماه ۱۴۰۳) و یکشنبه (۷ مرداد ماه ۱۴۰۳) هشدار بمب‌گذاری در پاریس ساعاتی قبل از افتتاحیه المپیک پاریس! جزئیات توقف حرکت قطار‌ها در فرانسه ساعاتی پیش از افتتاحیه المپیک پاریس سربازی ملی‌پوشان فعلا به تعویق افتاد نشست خبری افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ در پاریس به طور ناگهانی لغو شد! اوج نارضایتی هواداران آبی از تمدید قرارداد رضاوند یامگا با یک چشم پاس گل داد| زوج رامین-کوین شکل می‌گیرد؟ تکلیف میزبانی حریف تیم ملی دو هفته دیگر مشخص می‌شود سومین چهره لیگ برتر انگلیس در راه استقلال یک استقلالی در آستانه خط خوردن از استقلال! دیدار‌های استقلال و پرسپولیس با کمک داور ویدیویی نبرد استقلال و پرسپولیس، احتمالاً نیمه اول مهر لباس‌ ایران در افتتاحیه و سکوی المپیک پاریس مشخص شد + عکس جزئیاتی از حضور ایران در رژه افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس ضرر‌های مالی نکونام به خودش| سرمربی استقلال تغییر سیاست می‌‌دهد؟ توافق سردار آزمون و شباب الاهلی امارات حضور رئیس جمهور منتخب در اردوی تیم ملی کشتی بولی: بازیکن استقلال خوزستان نیستم! سید جلال در پرسپولیس ماندنی شد
سرخط خبرها

جزئیات توقف حرکت قطار‌ها در فرانسه ساعاتی پیش از افتتاحیه المپیک پاریس

  • کد خبر: ۲۴۱۲۲۴
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۳
جزئیات توقف حرکت قطار‌ها در فرانسه ساعاتی پیش از افتتاحیه المپیک پاریس
شبکه راه‌آهن فرانسه ساعاتی قبل از افتتاح بازی‌های المپیک در این کشور به دلیل عملیات خرابکارانه فلج و سفر‌های قطار‌ها از شهر‌های دیگر اروپا و فرانسه به پاریس با اختلال شدید مواجه شد.

به گزارش شهرآرانیوز، مقام‌های فرانسوی اعلام کردند شبکه راه‌آهن سریع‌السیر این کشور روز جمعه هدف اقدامات خرابکارانه مجرمانه از جمله آتش‌سوزی‌های عمدی در سطحی گسترده ساعاتی قبل از برگزاری مراسم افتتاحیه بزرگ بازی‌های المپیک تابستانی پاریس قرار گرفته و فلج شده است.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، مقام‌های فرانسه حملات مذکور را «اقدامات مجرمانه» خوانده و از تحقیقات درباره اینکه آیا دسیسه‌ای برای اجرای آنها در نزدیکی افتتاح بازی‌های المپیک وجود داشته، خبر داده‌اند. آنها همچنین هشدار داده‌اند که این خرابکاری باعث اختلال در سفر دست کم ۲۵۰۰۰۰ نفر تنها در روز جمعه شده و اختلالات ناشی از این رخداد تا روز‌های آینده ادامه خواهد داشت.

«پاتریس ورگریت»، وزیر حمل ونقل فرانسه گفت مردم زیادی مجبور به فرار از صحنه آتش‌سوزی‌ها شدند و وسایل مخصوص ایجاد آتش سوزی کشف و ضبط شده‌اند.

او اظهار کرد: «همه‌چیز حاکی از آن است که این آتش‌سوزی‌ها عمدی و مجرمانه هستند.»

خرابکاری‌های روز جمعه موجب قطع ارتباط چند خط راه‌آهن سریع‌السیر ما بین پاریس و نقاط دیگر فرانسه و کشور‌های همسایه آن شده‌اند.

این حملات خرابکارانه پس از آنکه مقام‌های فرانسوی تدابیر امنیتی شدیدی را به مناسبت شروع بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به اجرا در آوردند و همزمان با اوج گرفتن سفر‌ها به مقصد پاریس به مناسبت افتتاحیه المپیک و همچنین موج سفر‌های مرتبط با تعطیلات تابستانی رخ داده‌اند.

به گزارش آسوشیتدپرس، همچنان که مقام‌های پاریس آماده برگزاری یک رژه بزرگ در طول رودخانه سن در زیر تدابیر امنیتی شدید می‌شدند وقوع سه آتش‌سوزی در نزدیکی خطوط راه‌آهن حوزه‌های شمال، شرق و آتلانتیک گزارش شد.

ایستگاه قطار مشهور «مونپارناس» پاریس یکی از ایستگاه‌هایی است که اختلال و آسیب زیادی پیدا کرده است. تصاویری از ازدحام شدید مردم در این ایستگاه در شبکه‌های اجتماعی انتشار پیدا کرده است.

جزئیات توقف حرکت قطار‌ها در فرانسه ساعاتی پیش از افتتاحیه المپیک پاریس

«لوران نونیز»، رئیس پلیس شهر پاریس گفت نیرو‌های این پلیس بعد از آنچه که «حمله بزرگ» فلج کننده شبکه راه‌آهن سریع‌السیر خواند در ایستگاه‌های قطار شهر پاریس مستقر شده‌اند.مسافران زیادی در یکی از پر رفت و آمد‌ترین ایستگاه‌های قطار اروپا یعنی ایستگاه Gare du Nord صبح روز جمعه حیران و سرگردان شدند و سفر‌های متعددی به مقاصد در شمال فرانسه، بلژیک و بریتانیا به تاخیر افتاده‌اند.

«سارا موزلی»، یک مسافر ۴۲ ساله بعد از شنیدن تاخیر در سفرش به لندن گفت: «این یک شروع جهنمی برای بازی‌های المپیک است.»شرکت ملی راه آهن فرانسه اعلام کرده اختلالات و خرابکاری‌ها در شبکه راه‌آهن در اثر اقدامات شبانه هماهنگ رخ داده‌اند و سفر‌ها از مبدا و به مقصد لندن از زیر کانال مانش، بلژیک و همینطور غرب، شمال و شرق فرانسه مختل شده اند.پ

آملی اوده کاسترا»، وزیر ورزش فرانسه نیز گفت: «مقام‌ها در حال ارزیابی تاثیر این رویداد بر مسافران و ورزشکاران بوده و حمل‌ونقل همه هیات‌های شرکت‌کننده به مکان‌های رقابت‌های المپیک را تضمین خواهند کرد. دست زدن به بازی‌هایی علیه بازی‌های المپیک، معادل بازی کردن علیه فرانسه، علیه اردوی خودتان و علیه کشور خودتان است.» او با وجود این اظهارنظر، جزئیات بیشتری درباره اینکه چه کسانی پشت این اقدامات خرابکارانه بوده‌اند نکرد.

لغو ناگهانی نشست خبری افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ در پاریس

همچنین پایگاه خبری دیلی‌میل انگلیس خبر داد که نشست خبری کمیته برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ با حضور توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) که قرار بود پیش از مراسم افتتاحیه برگزار شود؛ به طور ناگهانی لغو شد.

این نشست خبری با وجود حضور گسترده نمایندگان رسانه‌های مختلف جهان ۲۰ دقیقه قبل از شروع لغو شده است. کمیته سازماندهی المپیک ۲۰۲۴ پاریس توضیحی تا کنون در این باره نداده است؛ اگرچه به نظر می‌رسد این موضوع بی‌ارتباط با خرابکاری امروز در خطوط راه آهن پاریس نباشد.

نخست‌وزیر دولت موقت فرانسه برای شناسایی عاملان خرابکاری، ستاد بحران تشکیل داده است. درپی این اتفاق شماری از تماشاگران به افتتاحیه المپیک نخواهند رسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->