فردا یکشنبه (۷ مرداد ۱۴۰۳) هیچ ازدواج و طلاقی در کشور ثبت نمی‌شود قیمت بلیت اتوبوس اربعین ۱۴۰۳ مشخص شد کاسبی با تب دنگی! وام ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان کشوری چه زمانی واریز می‌شود؟ چگونه از گرمازدگی پیشگیری کنیم؟ اقدامات اورژانسی در زمان گرمازدگی کدام است؟ هواشناسی هشدار داد؛ تشدید رگبار و رعدوبرق در ۱۳ استان و احتمال وقوع سیلاب در هفته جاری (۶ مرداد ۱۴۰۳) تعطیلی تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی خراسان‌رضوی در روز یکشنبه (۷ مرداد ۱۴۰۳) حکم اعدام پرستار قلابی به زودی اجرا می‌شود ثبت اعتراض به نتایج آزمون استخدامی آموزگاری تمدید شد + جزئیات نتایج آزمون سمپاد چه زمانی اعلام می‌شود؟ (۶ مرداد ۱۴۰۳) آزار و اذیت شیطانی زن جوان در پوشش مسافرکشی در پایتخت (۶ مرداد ۱۴۰۳) اثرات مواجهه طولانی با پرتو‌های فرابنفش | بین ساعات ۱۰ تا ۱۶، کمتر درمعرض نور خورشید قرار بگیرید آماده‌باش اورژانس کشور برای درمان گرمازدگی | استقرار اتوبوس‌آمبولانس در میادین بزرگ شهر‌های گرم دمای گرم‌ترین شهر ایران چند درجه است؟ (شنبه، ۶ مرداد ۱۴۰۳) هشدار سازمان بازرسی به جهاد کشاورزی برای تنظیم بازار کالا‌ها کودکی و  الفبای کسب وکار | ۲۰ راهکار برای آموزش کارآفرینی به کودکان هشدار قوه‌ قضائیه نسبت به اجاره کارت‌های بانکی روش‌های محافظت از پوست در وضعیت هشدار خطرناک تابش اشعه فرابنفش برخورد قاطع با مدارسی که به تعطیلی گرمایی بی‌توجهی کنند (۶ مرداد ۱۴۰۳) خدمات‌دهی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به هزار و ۶۰۰ بیمار مبتلا به هموفیلی
سرخط خبرها

کاهش قابل‌توجه میزان ورودی‌های مبتلا به تب دنگی به کشور

  • کد خبر: ۲۴۱۲۹۶
  • ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۵
کاهش قابل‌توجه میزان ورودی‌های مبتلا به تب دنگی به کشور
معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: میزان ورودی‌های مبتلا به تب دنگی به کشور کاهش قابل‌توجهی به نسبت ماه‌های قبل داشته است و موارد افزایشی که در ۱۰ روز آخر اردیبهشت ماه بود، دیگر تکرار نشد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر حسین فرشیدی در حاشیه برگزاری کارگاه «تدوین شیوه‌نامه دوره آموزشی تربیت درمانگر و مربی تربیت جنسی» در مشهد اظهار کرد: مهم‌ترین عامل در گسترش بیماری تب دنگی در جهان تغییرات آب‌وهوایی است و تغییر و افزایش دما منجر به افزایش بیماری‌های عفونی مختلفی شده که یکی از آن‌ها تب دنگی بوده که از طریق نیش پشه آئدس ایجاد می‌شود.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه وجود پشه‌های آئدس با توجه به جابه‌جایی‌های جمعیتی و دادوستد‌های تجاری بسیار وسیع در نقاط مختلف دنیا بیشتر از قبل شده و همین موضوع موجب گسترش بیماری تب دنگی در تمامی کشور‌ها شده است، خاطرنشان کرد: طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، میزان ابتلا به بیماری تب دنگی در سال ۲۰۲۳ رشدی دوبرابری در تمامی کشور‌های دنیا داشته و موارد فوتی ناشی از بیماری نیز به همین میزان رشد داشته است.

دکتر فرشیدی افزود: از سال گذشته و با توجه به افزایش آمار ابتلا به بیماری تب دنگی و فوتی‌های ناشی از بیماری در کشور‌های همسایه، به‌خصوص همسایگان شرقی ایران انتظار آن را داشتیم که امسال موارد ابتلای به این بیماری را در کشور داشته باشیم، اما به تمامی هم‌وطنان عزیزمان این اطمینان خاطر را می‌دهیم که جای هیچ‌گونه نگرانی نیست و موارد گسترش‌یافته در چند استان کشور بسیار محدود بوده است.

وی با تاکید بر اینکه از زمان شیوع بیماری تب دنگی تحقیقات گسترده‌ای با همکاری مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و چند مؤسسه دیگر در خصوص شناسایی و کنترل این بیماری صورت پذیرفته است، گفت: خوشبختانه در طی این مدت، مشکل خاص و حادی در این خصوص نداشته‌ایم و جای هیچ‌گونه نگرانی در خصوص شیوع این بیماری در کشور نیست.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: در حال حاضر آلوده‌ترین شهر ایران در موضوع بیماری تب دنگی بندر لنگه در هرمزگان بوده، اما تعداد موارد ابتلای این بیماری بیشتر نشده و گرمای زیاد در این منطقه خود عاملی جهت کاهش تراکم پشه آئدس بوده است.

وی با ذکر این نکته که تنها یک خطر باقی می‌ماند و آن کاهش دمای همراه با بارندگی‌های فصل پاییز بوده که می‌تواند شروعی برای افزایش مجدد تراکم پشه آئدس باشد، تأکید کرد: این خطر در مناطقی که آلوده به این پشه است بیشتر بوده و به همین جهت برای این مناطق تمهیداتی جهت از بین بردن این پشه‌ها در راستای عدم ابتلای مردم به بیماری تب دنگی صورت پذیرفته است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان گفت: از مردم می‌خواهیم که در صورت مشاهده هرنوع علائم مشکوک به تب دنگی بلافاصله به پزشک مراجعه کنند تا ضمن درمان بموقع، جلوی زمینه‌های انتقال بیماری به دیگران گرفته شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->