اوسمار دو بازیکن آلومینیوم را پسندید بازیکنان پرسپولیس هم قسم شدند آخرین وضعیت عالیشاه و هنانوف برای بازی با سپاهان کارمندان باشگاه پرسپولیس علیه درویش اوسمار این دو مدافع را نمی‌خواهد استقلال بدون هوادارانش جشن قهرمانی می‌گیرد؟ استقلال به برنامه هفته پایانی لیگ اعتراض کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و تاتنهام در لیگ انگلیس | گام محکم توپچی‌ها برای قهرمانی فوتسال ایران تمام جوایز فنی را درو کرد روز جذاب فوتبال: دختران هم قهرمان شدند برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد آغاز طرح استعداد یابی نوجوانان ایران بدون انتخاب سرمربی تیم نوجوانان نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و تایلند در جام ملت‌های آسیا | طلای قهرمانی به نام ایران ضرب شد برگزاری نشست هیئت‌مدیره استقلال | شهریاری نماینده تام‌الاختیار هلدینگ خلیج‌فارس در استقلال استقلال و داستان تکراری زمین تمرین یزدانی – قاسمپور، فعلا منتفی است صادقی، اولین جداشده پرسپولیس در پایان فصل سید بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شد | ایران در سید یک پخش زنده بازی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

الماس ویژه آویژه

  • کد خبر: ۲۴۱۸۲
  • ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
الماس ویژه آویژه
ستاره تیم آویژه‌صنعت پارسا، بهترین بازیکن خارجی لیگ برتر بسکتبال شد
مرتضی اخوان - شهرآرانیوز؛ لیگ برتر بسکتبال فصل ۹۸-۹۹ ناتمام باقی ماند، اما در آن اتفاقات خوبی برای بسکتبال مشهد رقم خورد. تیم آویژه‌صنعت پارسا، نماینده استان در این رقابت‌‎ها، توانست با نمایش قابل‌قبولش بار دیگر توجهات را در مشهد به این رشته ورزشی معطوف کند و دراین‌میان یکی از عناصر تأثیرگذار و درخشان تیم پارسا در خلق این نتایج «کورین هنری»، ستاره خارجی باشگاه مشهدی بود؛ ستاره‌ای که به‌همراه سرمربی پارسا ۲ مهره خارجی بسکتبال مشهد در لیگ برتر بودند. کورین هنری روز گذشته ازسوی سایت معتبر آسیابسکت به‌عنوان بهترین بازیکن خارجی لیگ برتر بسکتبال معرفی شد؛ ستاره سیه‌چرده‌ای که با کمترین هزینه از ینگه دنیا به ایران آمد و برای تیمش مؤثر هم واقع شد. کورین، نمونه موفق حضور ستاره‌های خارجی در ورزش ایران بود که بی‌تردید بابت آن باید به مدیران تیم مشهدی آفرین گفت.

▪️ گفتگو با کورین هنری ستاره خارجی و محبوب تیم بسکتبال پارسا


ماجراجویی ستاره غربی در شرق
ستاره بعد از بحران فوت مادربزرگش چندصباحی از ورزش و بسکتبال دور ماند. او که به خانواده خیلی وابسته بود، درباره مادربزرگش می‌گوید: «مادربزرگم برای من در زندگی انسان خاصی بود. خیلی به او وابسته بودم.» کورین بعد از اتمام قراردادش در سال ۲۰۱۸ با پریمورسکا اسلوونی چندماهی خانه‌نشین شد. الماس سیاه خیلی زود توسط مدیران آویژه کشف شد و از مشهد با مدیربرنامه‌هایش تماس برقرار شد. چه کسی فکرش را می‌کرد ستاره آمریکایی که ماه‌ها خانه‌نشین بود، به‌یک‌باره سر از ایران دربیاورد و حاضر باشد حتی یک ماه آزمایشی برای تیم آویژه‌صنعت پارسا به میدان برود؟ بااین‌همه مدیران پارسا بعد از رؤیت فیلم نمایش‌های این بازیکن، حاضر به عقد قرارداد با او شدند. ماجراجویی ستاره غربی در شرق، از اینجا آغاز شد.

تلألو؛ نمایشی از کورین
دور گروهی لیگ برتر بسکتبال ایران با انجام ۲۶ بازی برای هر تیم به اتمام رسید و اگرچه ادامه مسیر به سبب شیوع ویروس مرگ‌بار میسر نشد، اما در همین مدت، کورین هنری توانست ۲ بار برای تیم مشهد در لیگ برتر «تریپل دابل» کند؛ اتفاقی که در طول لیگ برای هیچ بازیکن داخلی و خارجی دیگری نیفتاد تا کورین را به یک ستاره درخشان در فصل ۹۸-۹۹ لیگ برتر بسکتبال تبدیل کند. هنری در طول ۲۶ هفته بار‌ها توانست عنوان مؤثرترین بازیکن میدان را هم به خود اختصاص دهد و حتی ۵ بازی امتیازآورترین مرد میدان شد؛ بازیکن پست شماره‌یک پارسا که در برخی دیدار‌ها همچون نبرد نزدیک با «اکسون» یک‌تنه پیروزی را برای تیمش به ارمغان آورد. ازجمله نمایش‌های درخشان و خیره‌کننده او بازی برگشت با اکسون در تهران بود که هنری در فاصله یک ثانیه به پایان بازی، توپ را از منطقه سه‌امتیازی زمین به آسمان رها کرد و از خوش حادثه، به سبد میزبان نشست تا مشهدی‌ها را به کامیابی در وقت‌های اضافه برساند.

فراتر از گارد رأس
پیش‌کسوت بسکتبال مشهد، ستاره خارجی آویژه را بازیکنی فراتر از یک گارد رأس می‌داند. علیرضا زهی درباره عملکرد خیره‌کننده هنری در تیم مشهد گفت: کورین برای پارسا فقط یک گارد رأس نبود. از نظر فنی خیلی بالاتر بود. وی افزود: او علاوه بر وظیفه یک گارد رأس که باید توپ‌رسانی کند، معمولا در نقش یک شوتیست هم ظاهر می‌شد و این بسیار ارزشمند بود. زهی خاطرنشان کرد: این بازیکن آمریکایی بسیار باهوش است و علاوه بر وظایفش در امر دفاع هم بسیار عالی بود و تیم‌ها کمتر توانستند از ناحیه او به پارسا حمله کنند. کارشناس بسکتبال مشهد با قیاس کورین و پتی، ۲ ستاره آمریکایی پارسا و شهرداری گرگان، اذعان کرد: پری‌پتی، بازیکن خارجی شهرداری گرگان، هم یک گارد رأس بود؛ اما او توانایی‌های کورین را نداشت. شاید به‌خاطر همین مسئله، هنری بهترین خارجی لیگ معرفی شده است؛ چراکه فراتر از یک گارد رأس بود. علیرضا زهی با تمجید از این خرید پارسا اظهار کرد: بازیکنانی با هوشمندی کورین کمیاب هستند و باید بابت این انتخاب مدیران پارسا به آن‌ها دست‌مریزاد گفت. وی افزود: حضور خارجی‌های خوب می‌تواند به بالارفتن کیفیت لیگ ما کمک کند. ما در همین تیم آویژه و در پست کورین، ابوالفضل سیدی را داشتیم؛ بازیکن مشهدی که مطمئنا در این لیگ چیز‌های زیادی از کورین یاد گرفته است و می‌تواند در آینده بسکتبال او مؤثر باشد.

ستاره کم‌میلیون‌دلاری!
رقم قرارداد کورین هنری در قیاس با سایر خارجی‌های لیگ برتر بسکتبال بسیار ناچیزتر بود. گفته می‌شود هنری از حیث مالی قرارداد پرداخت حقوق ماهانه با آویژه داشته و این رقم چیزی حدود ۳ هزار دلار بوده است. پولی که با احتساب ۵ ماه حضور این آمریکایی در ایران چیزی بالغ بر ۲۰۰ میلیون تخمین زده می‌شود. این درحالی است که به‌عنوان مثال پری پتی، گارد خارجی شهرداری گرگان، برای مدتی مشابه، قراردادی هفت‌صدمیلیون‌تومانی داشته است. الماس درخشان پارسا برخلاف بسیاری از ستاره‌های آبکی خارجی تیم‌های فوتبال که فقط پرونده مالی برای فوتبال ایران در فیفا درست کرده‌اند، نه‌تن‌ها اثربخشی بالاتری داشت، بلکه با رقم پایین قرارداد حتی از ستاره‌های ایرانی بسکتبال هم بهتر ظاهر شد. بازیکن پست‌یک آویژه‌صنعت پارسا حالا بی‌تردید برای فصل آینده لیگ برتر بسکتبال مشتری‌های بیشتری پیدا خواهد کرد و بعید است در فصل آتی رقم دستمزدش همین باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->