اقامه نماز رهبر انقلاب اسلامی بر پیکر شهید اسماعیل هنیه در دانشگاه تهران پزشکیان: رژیم صهیونیستی به زودی نتایج اقدام بزدلانه و تروریستی خود را خواهد دید مورا و عراقچی درباره روابط ایران و اروپا رایزنی کردند (۱۰ مرداد ۱۴۰۳) ورود پروژه قطار سریع السیر تهران- مشهد به فاز اجرایی وزارت خارجه: کشورها و سازمان‌ها تدابیر تنبیهی لازم را در قبال رژیم یاغی صهیونیستی اتخاد کنند ثبت احوال: ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی ممنوع است تذکر، احضار و تشکیل پرونده قضایی برای برخی از فعالان فضای مجازی (۱۰ مرداد ۱۴۰۳) جلسه هیئت دولت به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد (۱۰ مرداد ۱۴۰۳) | ادای احترام به شهید اسماعیل هنیه کاظمی قمی: دستان فاتح شهید هنیه معبر آزادسازی قدس را تسطیح خواهد کرد مسعودی‌فر: جنگ غزه نقش مهمی در تحول و بلوغ تدریجی حقوق بین‌الملل ایفا می‌کند | هویت بین‌المللی آمریکا نزد افکار عمومی تخریب شده است آیت‌الله علم‌الهدی: امام سجاد(ع)، پیشوای تربیت افراد و جامعه‌سازی است | استمرار حماسه حسینی به برکت نهضت امام سجاد(ع) وزیر کشور ایران شهادت اسماعیل هنیه را تسلیت گفت پیام تسلیت ظریف: ترور اسماعیل هنیه، عزم ایران را برای دفاع از خود دوچندان کرد پیام اردوغان در پی شهادت اسماعیل هنیه | این اقدامی خائنانه بود اعلام سه روز عزای عمومی در ایران در پی ترور شهید «اسماعیل هنیه» دفتر رسانه‌ای کابینه اسرائیل مسئولیت ترور هنیه را پذیرفت رؤسای مجالس ایران و سوریه دیدار و گفتگو کردند دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه با دکتر پزشکیان واکنش مقتدی صدر به ترور اسماعیل هنیه در تهران همایش تخصصی دشمن‌شناسی و نفوذ در مشهد برگزار شد
سرخط خبرها

ترامپ؛ دیوانه‌ای که حرف حساب توی گوشش نمی‌رود

  • کد خبر: ۲۴۲۰۲۹
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳
ترامپ؛ دیوانه‌ای که حرف حساب توی گوشش نمی‌رود
هنوز معلوم نیست که در کتاب‌های تاریخ درباره آن تیری که به گوش ترامپ خورد و گذشت، چه خواهند نوشت. آن تیری که در آن ترور نافرجام شلیک شد، می‌تواند امضایی بر سند ریاست جمهوری او باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، در ماه‌های اخیر، عرصه سیاست ایالات متحده، دوباره برای جولان عجیب‌ترین رئیس جمهور سال‌های اخیر این کشور هموار شده و در این میان، یک ترور عجیب تر، مرد گستاخ سیاست آمریکا را در موضعی تاریخی قرار داده است. هنوز معلوم نیست که در کتاب‌های تاریخ درباره آن تیری که به گوش ترامپ خورد و گذشت، چه خواهند نوشت. آن تیری که در آن ترور نافرجام شلیک شد، می‌تواند امضایی بر سند ریاست جمهوری او باشد، اما از سوی دیگر، جناح مقابل، یعنی حزب دموکرات، پس از آن واقعه به خودشان آمده اند و پیرمردی که مشاعرش رو به زوال است، از کارزار انتخاباتی کناره گرفت تا فرد پرامیدتری پنجه در پنجه ترامپ بیفکند.

ترور هالیوودی

در گوش‌های ترامپ، نجوا‌هایی از دنیای سیاست زمزمه می‌شوند و او حالا شنونده بزرگ‌ترین جنجال‌ها و رسوایی هاست. این گوش خاص، همچون آنتنی برای جذب هر نوع جنجال و رسوایی عمل می‌کند. از تهدید‌های خنده دار علیه ایران تا تازه‌ترین داستان‌های ترور. ماجرای ترور ترامپ همچون موجی عظیم بر سواحل سیاست آمریکا فرود آمد. این حادثه، بیشتر و اثرگذارتر از یک فیلم هالیوودی، پیامد‌هایی برای او به همراه داشت. 

بر خلاف انتظارها، این واقعه موجب تقویت شانس او برای بازگشت به کاخ سفید شد. سخت است که بتوانیم خودمان را در این مورد قانع کنیم که کناره گیری جو بایدن (کسی که ترامپ با تمسخر او را جو خواب آلود خطاب می‌کرد) ربطی به ترور نافرجام ترامپ ندارد. در این نمایش هالیوودی، صحنه‌ای از سوءقصد به جان ترامپ رقم خورد که بیش از هر چیز دیگری به تقویت موقعیت او در سیاست آمریکا کمک کرد. 

این حادثه، که بیشتر شبیه به سناریوی فیلم‌های اکشن بود، ترامپ را به عنوان یک قهرمان بی باک و مقاوم جا زد! شاید بتوان گفت که این حادثه، به طور غیرمستقیم، راه بازگشت او به کاخ سفید را هموارتر کرد، اما جناح مقابل، آرایش جنگی خود را تغییر داد و حالا ممکن است کاملا هریس، که حتما چهره‌ای کاریزماتیک‌تر از بایدن است، بتواند ورق را برگرداند و ترامپ را دوباره به خانه بفرستد.

تهدیدات پوچ

ترامپ قصد ندارد دست از تهدید‌های پی درپی علیه ایران بردارد. او زمانی تهدید کرده بود که مراکز فرهنگی ایران را هدف قرار می‌دهد، اما کیست که نداند این تهدید‌ها صرفا یک بازی سیاسی هستند. در نظر مردم جهان اما، این تهدیدها، به مثابه زنگ خطری جدی تلقی می‌شوند که ممکن است یقه هر کشور دیگری را هم بگیرد. 

در این بازی جنگ زرگری، ترامپ با تهدیدهایش علیه ایران، همچنان سعی دارد خود را به عنوان یک قهرمان ملی معرفی کند، اما تهدید به نابودی مراکز فرهنگی ایران، چیزی بیش از یک نمایش خنده دار نبود. جهانیان با شنیدن این تهدیدات، نگران از دست رفتن آثار فرهنگی و تاریخی شدند که برای همه بشریت ارزشمندند.

ترامپ که کاری جز تهدید کردن بلد نیست، در پاسخ به احتمال سوء قصد از سوی ایران، یک پست گذاشته و اعلام کرده که اگر ایران چنین عملی را انجام دهد، امیدوار است که آمریکا ایران را نابود کند. او حتی رهبران آمریکا را تهدید کرده که اگر این طور نشود، آن‌ها ترسو‌هایی بی دل و جرئت جلوه خواهند کرد. این تهدیدات، بیش از آنکه جدی باشند، نمایشی از گستاخی ترامپ است. رئیس جمهوری که قصد دارد روی رأی آمریکایی‌های تندرو و بنیادگرا سوار شود و به کاخ سفید برسد.

زوج دیوانه

ترامپ و نتانیاهو، همچون یک زوج دیوانه، دست در گردن همدیگر انداخته اند و هر کدام با ایده‌ها و اقدامات جنون آمیز خود، جهان را به لرزه درآورده اند. دادگاه‌های ترامپ و حواشی آن، تنها بهانه‌ای برای بیشتر شدن داستان‌های عجیب و غریب اوست، اما این ماجراها، همچنان به کنایه‌ها و خنده‌های مخفیانه ترامپ دامن می‌زنند. دادگاه‌های ترامپ و حواشی آن، تنها بخشی از نمایش بزرگ تری هستند که او به راه می‌اندازد تا بیشتر دیده شود و از خاطر مردم محو نشود در حالی که این نمایش همچنان ادامه دارد و هر روز به جنجال‌های بیشتری دامن می‌زند.

زمزمه‌های بی پایان

دونالد ترامپ یکی از عجیب‌ترین شخصیت‌های سیاسی تاریخ معاصر است. کسی که جنون و درنده خویی خود را پنهـان نمی‌کند و ابــایــی از به زبان آوردن درونیات مغشوشش ندارد. همین رویکرد متفاوت است که ارتباط مردم کشورش با او را سینوسی می‌کند.

به یاد بیاورید درست زمانی که همه منتظر ریاست جمهوری هیلاری کلینتون بودند، مردم آمریکا پشت مرد موطلایی درآمدند و دقیقا چهار سال بعد، در حالی که پیرمرد نچسبی به نام جو بایدن، از پیش بازنده به نظر می‌رسید، همان مردم پشت ترامپ را خالی کردند.
در نهایت، گوش‌های ترامپ همچنان پر از زمزمه‌های جنجالی و پرحاشیه است. او با هر قدمی که برمی دارد، داستان‌های جدیدی را به جهان مخابره می‌کند.

او شاید روزی که خیلی هم دور نیست، آرام بگیرد و دوباره به برج خود تبعید شود. شاید هم یک بار دیگر او را در قامت رئیس جمهور ایالات متحده ببینیم در حالی که به همه چیز شبیه است جز یک رئیس جمهور. تا آن روز اما، همچنان شاهد جنجال ها، شاخ و شانه کشیدن ها، نفس کش طلبیدن‌ها و تهدید‌های ترامپ خواهیم بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->