صدور بیش از ۳۸ هزار گذرنامه زیارتی در خراسان رضوی درمان جدید برای طاسی سر مردان گشت‌های ویژه پلیس آگاهی ۱۴۵۱ خودروی مسروقه در سراسر کشور را کشف کردند حجامت یا اهدای خون | حجامت کنیم یا خون هدیه کنیم؟ عوارض استفاده از ماهی‌تابه‌های نچسب | «تب دود» چیست؟ وزش باد‌های غبارآلود ۱۲۰ روزه در خراسان رضوی و استان‌های شرقی کشور کمبود گروه‌های خونی A مثبت و منفی در خراسان رضوی نقش موثر خواب در بهبود کیفیت زندگی | قبل از خواب وسایل الکترونیکی را خاموش کنید صدور ۳۰۰ هزار گذرنامه زیارتی برای زائران اربعین عدم حضور گروه‌های حساس در فضا‌های گرم| میگرن و ام اس در گرما تشدید می‌شود حدود ۶۵۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کردند درخواست پلیس از زائران اربعین برای تردد به مرزها با وسایل نقلیه نتایج آزمون سردفتری اسناد رسمی اعلام شد (۹ مرداد ۱۴۰۳) انسداد ۳۸۷ حلقه چاه غیرمجاز در خراسان‌رضوی پشه آئدس در کمین است | نیش پشه آئدس در طلوع و غروب آفتاب گزنده‌تر است اعتراف به قتل پای بساط قمار در مشهد + عکس برگزاری کارگاه کشوری ثبت و طبقه‌بندی علل بیماری‌ها و مرگ ومیر به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی مسافران هوایی به عراق در ایام اربعین هشدار سازمان غذا و دارو در خصوص مصرف بی‌رویه و خودسرانه آنتی‌بیوتیک‌ها نه موجر، نه مستأجر؛ همسایه باشیم
سرخط خبرها

وزش باد‌های غبارآلود ۱۲۰ روزه در خراسان رضوی و استان‌های شرقی کشور

  • کد خبر: ۲۴۲۰۴۰
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۶
وزش باد‌های غبارآلود ۱۲۰ روزه در خراسان رضوی و استان‌های شرقی کشور
تشدید سرعت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شرق باعث شده برخی مناطق خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی در غبار ناشی از وزش این باد‌ها فرو رفتند.

به گزارش شهرآرانیوز، تا ظهر امروز سه‌شنبه ۹ مرداد ۴۰۳ بیشینه سرعت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در زابل به ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت رسیده و گردوخاک ناشی از آن میدان دیدافقی در بسیاری از مناطق نیمه شمالی سیستان و بلوچستان را به شدت کاهش داده است.

طی ۲۴ ساعت گذشته گردوخاک ناشی از وزش این باد‌ها شعاع دید افقی در حداقل ۸ شهرستان سیستان و بلوچستان را به شدت کاهش داد به طوریکه میزان دید افقی در زهک به ۱۰۰۰، زابل ۱۲۰۰، نصرت آباد ۲۰۰۰ و زاهدان به ۲۵۰۰ متر کاهش یافته است.

باد‌های ۱۲۰ روزه همچنین برخی مناطق خراسان جنوبی و خراسان رضوی را نیز تحت تاثیر قرار داد و شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه بیرجند را به ۱۰۰۰ متر کاهش داد.

در شبانه روز اخیر از حداقل ۷ ایستگاه هواشناسی در هفت شهرستان خراسان جنوبی وزش باد و گردوخاک گزارش شده که شعاع دید افقی را در ایستگاه‌های «بیرجند» و «حاجی‌آباد» به ۱۰۰۰، نهبندان ۳۰۰۰ متر و طبس به ۴۰۰۰ متر کاهش داد.

وزش باد و گردوخاک همچنین میزان دید افقی در ایستگاه هواشناسی سبزوار در خراسان رضوی را نیز به ۴۰۰۰ متر کاهش داده است.

خشکسالی‌های اخیر و افزایش سطح غبار خیزی در شرق و جنوب شرق کشور و غرب کشور‌های افغانستان و پاکستان سبب افزایش فراوانی و شدت وقوع پدیده‌های خاکدار در این پهنه وسیع شده است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->