حماس در پی ترور شهید اسماعیل هنیه بیانیه صادر کرد اسماعیل هنیه به شهادت رسید پاسخ ایران به اتهامات آمریکا، انگلیس و فرانسه درباره نقش تهران در جنگ اوکراین طرفداری هریس از اسرائیل در مقابل حزب الله | آن‌هاحق دارند از خود دفاع کنند حمله هوایی به بیروت سه شهید و ۷۴ زخمی برجای گذاشت ترامپ: دموکرات‌ها علیه بایدن کودتا کردند واکنش‌ها به حمله متجاوزانه اسرائیل به بیروت لبنان ارتش اسرائیل: فواد شکر را ترور کردیم ایران حمله مسلحانه به شیعیان در پاکستان را محکوم کرد سازمان ملل: غزه اکنون در شرایط بسیار وخیم انسانی قرار دارد وقوع انفجار‌ پس از حمله به استان بابل عراق (۹ مرداد ۱۴۰۳) تاکید قالیباف بر فعال‌سازی و اجرای تفاهم‌های ایران و امارات عملیات ترور یک فرمانده حزب الله توسط اسرائیل ناموفق بود واکنش ایران به حمله هوایی صهیونیست‌ها به ساختمانی در بیروت اردوغان: اسرائیل مثل یک گروه تروریستی عمل می‌کند زمان احتمالی انتشار فهرست کابینه دولت پزشکیان اعلام شد توصیه قالیباف به پزشکیان | اول از همه صبر و بعد هم تلاش برای حل مشکلات حزب‌الله درخواست‌ها برای عدم پاسخ به حمله اسرائیل را رد کرد معاون نخست وزیر طالبان در تهران: ما خواهان روابط سازنده با همسایگان هستیم پزشکیان: ایران و عربستان باید با هوشیاری توطئه‌ها را خنثی کنند ۲ شهید و چند مجروح در حمله رژیم صهیونیستی به بیروت (۹ مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

واکنش‌ها به حمله متجاوزانه اسرائیل به بیروت لبنان

  • کد خبر: ۲۴۲۱۶۲
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۶
واکنش‌ها به حمله متجاوزانه اسرائیل به بیروت لبنان
مقامات و شخصیت‌های مقاومت و کشورهای منطقه تجاوز شامگاه سه‌شنبه رژیم اشغالگر قدس به ضاحیه بیروت را محکوم کرده و آن را نقض آشکار قوانین بین‌المللی دانستند.

به گزارش شهرآرانیوز، در پی تجاوز هوایی ارتش اشغالگر اسرائیل به منطقه ضاحیه در جنوب بیروت و کشته و زخمی شدن تعدادی از شهروندان لبنانی، مقامات و شخصیت‌های مختلف با محکوم کردن این جنایت، بر همبستگی خود با ملت، دولت و مقاومت لبنان تأکید کردند.

در این راستا جنبش حماس در واکنش به این حمله، اعلام کرد که با کشور لبنان و حزب الله اعلام همبستگی می‌کند و تأکید دارد که عربده‌کشی اشغالگران و تلاش  آن‌ها برای بازیابی هیبت و بازدارندگی از دست رفته آن‌ها با ارتکاب جنایات بیشتر در منطقه، صرفا ماجراجویی محاسبه نشده است و این رژیم هزینه این ماجرایی خود را پرداخت خواهد کرد.

حماس تأکید کرد: «دیگر زمان عربده کشی اشغالگران به سر آمده است».

جنبش جهاد اسلامی فلسطین با انتشار بیانیه ای حمله رژیم صهیونیستی به لبنان را محکوم کرد و گفت که با دولت، ملت و مقاومت لبنان ابراز همبستگی می‌کند.

جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین نیز از دیگر گروههای فلسطینی بود که در واکنش به تجاوز هوایی رژیم صهیونیسی به ضاحیه در جنوب بیروت آن را جنایت جنگی توصیف کرد.

جنبش انصارالله یمن  نیز در بیانیه‌ای تجاوز تروریستی شامگاه سه شنبه رژیم صهیونیستی به منطقه مسکونی و پرجمعیت ضاحیه بیروت را محکوم و بر همبستگی قاطع خود با لبنان و مقاومت آن تاکید کرد.

 انصارالله در بیانیه خود آورده است: «تجاوز رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت را به شدت محکوم می کنیم، در این حمله تروریستی، غیرنظامیان و زیرساختهای شهری همانند گذشته به عمد هدف قرار گرفتند که تمام مقررات و قوانین بین المللی زیر پا گذاشته شد».

وزارت خارجه سوریه هم با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن تجاوز شب گذشته به ضاحیه بیروت، گفت: «رژیم صهیونیستی همچنان به بهانه جویی های خود برای پیشبرد سیاست مبتنی بر تشدید تنش و گسترش جنگ در منطقه ادامه می‌دهد». دمشق حمله شب گذشته صهیونیست ها به ضاحیه را نقض آشکار حاکمیت ملی لبنان دانست.

اما در میان شخصیت‌ها و مقامات لبنانی نیز «سلیمان فرنجیه» رئیس جریان المرده لبنان با محکوم کردن تجاوز رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت تاکید کرد هیچ راهی برای آزادسازی(مناطق تحت اشغال در شبعا و کفرشوبا) یا رویارویی با دشمن جز مقاومت وجود ندارد.

نجیب میقاتی، نخست وزیر دولت موقت لبنان نیز در واکنش به تجاوز هوایی و حمله تروریستی رژیم اسرائیل به ضاحیه بیروت گفت که این رژیم را در برابر جامعه جهانی پاسخگو و مجبور به توقف حملاتش خواهیم کرد.

او گفت که لبنان حق کامل خود در اتخاذ همه اقداماتی را که به جلوگیری از تجاوز رژیم اسرائیل کمک می کند، محفوظ می‌داند.

ولید جنبلاط، رهبر سابق حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان هم در نخستین واکنش گفت: اسرائیل به خاک لبنان تجاوز کرده و غزه را در آتش می سوزاند و اراضی فلسطینیان در کرانه باختری مصادره می کند.

وی افزود: حزب الله جنبشی برخاسته از مقاومت است و امکان جدایی آن از خاک لبنان وجود ندارد.

جماعت اسلامی لبنان (اخوان المسلمین لبنان) نیز با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن حمله صهیونیست ها به ضاحیه بیروت بر حق مقاومت و ارتش لبنان برای دفاع از ملت و شهرهای این کشور تاکید کرد.

در میان گروهها و شخصیت‌های عراقی نیز هادی العامری، دبیرکل سازمان بدر عراق با انتشار بیانیه ای حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت را محکوم کرد.

العامری در این بیانیه بر تداوم حمایت های جنبش بدر از نیروهای مقاومت اسلامی در مواجهه با رژیم صهیونیستی و حامیان آن تاکید کرد.

جنبش مقاومت اسلامی نجباء نیز در بیانیه‌ای تجاوز شب گذشته به بیروت را نقض فاحش قوانین بین‌المللی و «حماقت دیگری» از سوی صهیونیست‌ها عنوان کرد و گفت که اشغالگران از این اقدام پشیمان خواهند شد.

نجباء بهانه قرار دادن واقعه «مجدل شمس» را تلاشی ناکام از سوی رژیم صهیونیستی برای گسترش دایره تنش و درگیری و سرپوش گذاشتن بر کشتار کودکان و غیرنظامیان در غزه دانست.

این گروه مقاومت عراقی تأکید کرد: «به شکل صریح و آشکار آمادگی خود برای ایستادگی کامل در کنار برادرانمان در حزب الله را اعلام می‌کنیم».

عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق نیز در بیانیه‌ای با محکوم کردن این تجاوز، گفت: «پافشاری این رژیم در جنایات خود و پافشاری آن بر نقض حاکمیت کشورهای مستقل مستلزم یک موضع محکم بین المللی برای بازدارندگی آن است».

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->