تذکر، احضار و تشکیل پرونده قضایی برای برخی از فعالان فضای مجازی (۱۰ مرداد ۱۴۰۳) جلسه هیئت دولت به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد (۱۰ مرداد ۱۴۰۳) | ادای احترام به شهید اسماعیل هنیه کاظمی قمی: دستان فاتح شهید هنیه معبر آزادسازی قدس را تسطیح خواهد کرد مسعودی‌فر: جنگ غزه نقش مهمی در تحول و بلوغ تدریجی حقوق بین‌الملل ایفا می‌کند | هویت بین‌المللی آمریکا نزد افکار عمومی تخریب شده است آیت‌الله علم‌الهدی: امام‌سجاد(ع)، پیشوای تاریخ در تربیت افراد و جامعه‌سازی است وزیر کشور ایران شهادت اسماعیل هنیه را تسلیت گفت پیام تسلیت ظریف: ترور اسماعیل هنیه، عزم ایران را برای دفاع از خود دوچندان کرد پیام اردوغان در پی شهادت اسماعیل هنیه | این اقدامی خائنانه بود اعلام سه روز عزای عمومی در ایران در پی ترور شهید «اسماعیل هنیه» دفتر رسانه‌ای کابینه اسرائیل مسئولیت ترور هنیه را پذیرفت رؤسای مجالس ایران و سوریه دیدار و گفتگو کردند دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه با دکتر پزشکیان واکنش مقتدی صدر به ترور اسماعیل هنیه در تهران همایش تخصصی دشمن‌شناسی و نفوذ در مشهد برگزار شد پیام رسمی حکومت سرپرست افغانستان به شهادت اسماعیل هنیه | دفاع از سرزمین فلسطین را وظیفه اسلامی خود می‌دانیم واکنش معاون اول رئیس جمهور به ترور «اسماعیل هنیه» پیام تسلیت شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در پی شهادت «اسماعیل هنیه» هشدار دادستانی کل کشور به برهم‌زنندگان امنیت روانی در پی ترور شهید اسماعیل هنیه پیام تسلیت رئیس‌جمهور درپی ترور شهید «اسماعیل هنیه» | جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی کشور، افتخار و شرف خود دفاع خواهد کرد پیکر شهید اسماعیل هنیه بر روی دستان مردم تهران تشییع خواهد شد | هنیه در قطر به خاک سپرده می‌شود
سرخط خبرها

واکنش وزیر دفاع آمریکا به ترور اسماعیل هنیه

  • کد خبر: ۲۴۲۲۱۰
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵
واکنش وزیر دفاع آمریکا به ترور اسماعیل هنیه
وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به سوالی درباره مطلع بودن آمریکا از اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران، گفت که نظری در این باره ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در واکنش به شهادت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) طی عملیات ترور توسط رژیم صهیونیستی در تهران گفت که هیچ نظری درباره نقش رژیم صهیونیستی در ترور هنیه و اطلاع آمریکا از این اقدام پیش از وقوع آن ندارد.

حماس در بیانیه‌ای با تایید ترور و شهادت هنیه گفت: رهبر شهید مجاهد، اسماعیل هنیه پس از شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید ایران بر اثر حمله خائنانه صهیونیست‌ها به محل اقامت خود در تهران به شهادت رسید.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز چهارشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.

روابط عمومی سپاه پاسداران افزود که علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی است و نتایج آن متعاقبا، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که آستین در پاسخ به سوال روزنامه نیویورک‌تایمز در این باره گفت: چیزی برای گفتن در این رابطه ندارم.

در پی این تحولات، یک سخنگوی کاخ سفید گفت که کاخ سفید گزارش‌های مربوط به ترور و به شهادت رسیدن اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در ایران را دیده است، اما از اظهار نظر فوری خودداری کرد.

رسانه‌های عبری نیز گزارش دادند که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به وزرا دستور داده درباره ترور اسماعیل هنیه صحبتی نکنند و به آن نپردازند.

پس از آنکه رسانه‌های دولتی ایران از شهادت هنیه در تهران خبر دادند، ارتش رژیم صهیونیستی به شبکه خبری سی. ان. ان گفت که به گزارش‌های رسانه‌های خارجی در این باره پاسخ نمی‌دهند.

رژیم صهیونیستی که بیش از ۹ ماه است که با گروه حماس در غزه در جنگ است و «نابودی حماس» را پس از عملیات «طوفان‌الاقصی» علیه رژیم صهیونیستی توسط این گروه در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ را بهانه‌ای برای جنایت‌های جنگی خود علیه فلسطینیان در غزه و پیشبرد سیاست‌های اشغالگرانه‌اش قرار داده، آشکارا بر هدف خود مبنی بر «حذف» رهبران سیاسی و فرماندهان نظامی گروه حماس اذعان کرده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->