نظر وزیر ارشاد درباره بازگشت پرستو صالحی و انتقاد از حامیان «تفنگت را زمین بگذار» همه چیز درباره همکاری محسن چاوشی، شهاب حسینی و نیکی کریمی در پوکر آغاز پخش سریال تاریخی «طوبی» از امشب (۱۳ مرداد ۱۴۰۳) + عکس مصطفی زمانی: نقش من «عطرآلود» از آب درآمده است فیلم سینمایی «حمام شیطان» نماینده اتریش در اسکار ۲۰۲۵ آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته گذشته (۱۳ مرداد ۱۴۰۳) نویسنده فیلم سینمایی «پول و پارتی»: سعی کردم در این فیلم شرافت را حفظ کنم خارج از برنامه آخرین بدل، پایان صحنه بود | درباره ارشا اقدسی گفتگو با محسن اسلام زاده درباره مستند «سرطان اجتماع» و جرایم اقتصادی در زمین دیگران خانه مکن! مرور کتاب‌هایی که در چند روز گذشته انتشار یافتند فیلم ایرانی برگزیده جشنواره ایروان شد گلایه مادرانه «رابعه مدنی» از سازندگان فیلم «بی بدن» آمار فروش سینماهای خراسان‌رضوی در هفته‌ گذشته (۱۳ مرداد ۱۴۰۳) صفحه نخست روزنامه‌های کشور - شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ حمایت حوزه هنری خراسان رضوی از هنرهای عاشورایی | اجرای سوگ خوانی «اسطرلاب» در مشهد   بررسی عملکرد سه ساله وزارت ارشاد در «هفت» با حضور وزیر ارشاد+ زمان پخش عبور از ۵۵۰ میلیون دلار؛ «ددپول و ولورین» ۵ روزه توانست پرفروش‌ترین فیلم شود
سرخط خبرها

مصطفی زمانی: نقش من «عطرآلود» از آب درآمده است

  • کد خبر: ۲۴۲۸۰۶
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۷
مصطفی زمانی: نقش من «عطرآلود» از آب درآمده است
مصطفی زمانی با بیان خاطره‌ای که او را به بازی در فیلم «عطرآلود» ترغیب کرد، گفت که از نتیجه کارش راضی بوده و به نظرش فیلم «عطرآلود» و شخصیت او، آن‌طورکه باید، از آب درآمده است.

به گزارش شهرآرانیوز، فیلم سینمایی «عطرآلود» به کارگردانی هادی مقدم‌دوست که سال گذشته در جشنواره فیلم فجر رونمایی شد، از خردادماه روی پرده سینماهاست و مصطفی زمانی، بازیگر اصلی این فیلم بوده و نقش کاراکتری به نام علی را بازی می‌کند که تخصص‌ او ساخت عطر است. علی زندگی عاشقانه‌ای را با همسرش (با بازی هدی زین‌العابدین) شروع می‌کند ولی با سختی‌های زیادی مواجه می‌شود.

زمانی درباره نقشی که در «عطرآلود» بازی کرده، گفت: از زمان قبول نقش تا اجرای آن یک وقفه شش‌ماهه داشتیم و من یک گفتگوی دوستانه با هادی مقدم‌دوست داشتم که اتفاقاً حال‌وهوای ما بسیار به هم نزدیک بود و تصمیم گرفتیم که این آدم را واقعی در نظر بگیریم، صرف نظر از اینکه چقدر می‌توانیم آن را انتقال دهیم؛ یعنی خواستیم که از دایره صداقت خارج نشویم. این نکته درباره شخص خود من وجود دارد که معمولاً با فیلم‌هایی مثل «عطرآلود» که نقش مسئله شخصی داشته یا قصه مسئله شخصی طرف باشد و در زندگی‌ام نشانه‌هایی نیاید، نمی‌توانم جلو بروم.

او ادامه داد: من سر فیلم «بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی بودم که داستان «عطرآلود» شکل گرفت. بگذارید قصه‌ای را تعریف کنم. در روزهای پایانی فیلم‌برداری «بدون قرار قبلی»، آقایی در حرم نزد من آمد و گفت این دو تا عطر برای شما و لطفاً یکی از این عطرها را به مادرتان بدهید. من هم با تشکر از آن فرد عطرها را گرفتم. حال من کلاً از یک مدل عطر استفاده می‌کنم اما یکی از عطرها را زدم و با خودم گفتم عجب بویی دارد. من دیگر آن آقا را ندیدم و زمانی که داستان عطر را جویا شدم و گفتم می‌خواهم یکی از آن‌ها را بخرم، به من گفتند که این‌ها تعدادی عطر خالص است که هر کسی آن را ندارد. چند وقتی گذشت تا فیلم‌نامه فیلم سینمایی «عطرآلود» آمد. من آن را خواندم و بعد از آن در مسیری که قرار بود پیش هادی مقدم‌دوست بروم، عطر اهدایی در کوله‌ام شکست و بوی عجیبی پیچید و این را به عنوان نشانه‌ای دیدم و با خود گفتم که این فیلم مهم است و باید برای آن دقت کنم.

زمانی با اشاره به نقطه مشترک فیلم‌هایی که بازی کرده است گفت:‌ واقعیت امر این است که در این چهار، پنج سال فیلمی که شخصیت آن با مرگ طرف نباشد، بازی نکرده‌ام و همیشه اِلمانی مانند مرگ در فیلم وجود داشته است. احساس می‌کنم نقشی را که المانی از مرگ ندارد، حداقل من بلد نیستم بازی کنم و به شکل واقعی به مخاطب ارائه دهم. برای این نقش «علی» در فیلم «عطرآلود» هم بسیار اذیت شدم ولی از برآورد کار راضی بودم چون به نظرم کار و شخصیت آنطور که باید از آب درآمد و کاشت‌هایی در زندگی من داشت.

بازیگر فیلم سینمایی «عطرآلود» توضیح داد: مرگ به عنوان واقعیت همیشه هست. بگذارید درباره برخی از وجوه مختلف صحبت کنم. توجه کنید که زاده شدن نیز یکی دیگر از وجوه مهم و مفهومی است که فرد را درگیر می‌کند. اساسا مرگ با خود، زاده شدن می‌آورد. این نکته را اینجا داخل پرانتز بگویم که زنده بودن چیزی است که من دوست ندارم و تنم دوست دارد زنده بماند اما من زندگی کردن را دوست دارم.

وی افزود: این مفاهیم در منظومه‌ای در فیلم و در کاراکتر وجود دارد و ما آن‌ها را می‌بینیم. ما ترس و میل به زاده شدن را در این فیلم می‌بینیم. این کاراکتر در اولین مواجهه خود با مشکل، دوست دارد جاخالی دهد و به سراغ قرص می‌رود، درحقیقت می‌خواهد زاده نشود. ترس که می‌آید ما می‌خواهیم جا خالی دهیم. اساسا می‌داند که قتل انجام می‌دهد اما با حرف‌ زدن خود را برای کاری که می‌خواهد انجام بدهد، آماده می‌کند. همسرش همراهش است و می‌گوید می‌شود خودکشی نکرد و زندگی را ادامه داد. اینجا قسمت عشق است. جوشش عشق از اینجا شکل می‌گیرد که همسرش به او می‌گوید زندگی فقط عطر و شهرت و پول و ... نیست.

زمانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود توضیح داد: در فیلم سینمایی «عطرآلود» ما با آدمی مواجه هستیم که متوجه می‌شود یک بیماری بزرگ و خطرناک دارد. می‌خواهد از آن، جا خالی بدهد و همسرش می‌گوید در بازی بمان و وقتی بخواهد در بازی بماند باید چیزی از خود ارائه دهد. «علی» در این قصه خود درمانده است اما می‌بینیم که می‌خواهد درمانده دیگری را مداوا کند. این اتفاق برای من بارها پیش آمده است. زمانی خود درد دارم، فرد دیگری تقاضا کمک کرده و دیگر این برایم جا افتاده است. انگار خیرخواهی برای من تبدیل به مرهمی می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در داستان این فیلم، ترس‌های این شخصیت خرابکاری به همراه دارد. مثلا وقتی یک دیوار خراب می‌شود شاید صاحبخانه ناراحت شود ولی در دل این مصیبت برای آن فرد بنا خیری وجود دارد که گویی برای آن رزق می‌آورد. در «عطرآلود» هم در نهایت علی به این نتیجه می‌رسد که در مصیبتش خیر ببیند. این خود، شوق این را می‌دهد که ما با آن پایان بندی، فیلم مواجه می‌شویم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->