پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (یکشنبه ١۴ مرداد ١۴٠٣)| تا پایان هفته هوا در خراسان رضوی گرم است علت توقف مسافرگیری در ایستگاه متروی میدان ولی‌عصر(عج) تهران چه بود؟ (۱۴ مرداد ۱۴۰۳) تولیت آستان قدس رضوی: اتاق استاد بسیجی باید مأمن و پناه دانشجویان باشد همایش بسیج اساتید دانشگاه‌های کشور در مشهد برگزار شد برگزاری آزمون جذب ۱۰ هزار نیروی اداری برای دادگاه‌های صلح روش صحیح بغل کردن نوزاد و دادن او به فرد دیگر به چه صورت است؟ تعلیق فعالیت یک شرکت خدمات مسافرتی به دلیل گرانفروشی بلیت اربعین برای سالم ماندن در پیری چه باید کرد؟ حکم قصاص برای پسر هجده‌ساله‌ای که مادرش را به‌خاطر حرف مردم به قتل رساند + عکس آخرین مهلت داوطلبان کنکور برای مشاهده و تایید سوابق تحصیلی تا پایان امروز (۱۴ مرداد) خون دماغ یا خونریزی بینی از مشکلات شایع در گرمای تابستان است + چند راهکار درمان پسر جوان به قتل پدرش و راننده تاکسی اینترنتی اعتراف کرد اگزما چیست؟ + روش‌های ساده درمان اگزما و خارش پوست امتحانات جبرانی دانش‌آموزان از فردا (۱۵ مرداد ۱۴۰۳) آغاز خواهد شد | نمرات پایه دوازدهم به عنوان «سابقه تحصیلی» حساب نمی‌شود افزایش ۱۰۰ برابری جریمه مداخلات در حوزه پزشکی و زیبایی صلیب‌سرخ ارمنستان برای همکاری با هلال‌احمر ایران ابراز تمایل کرد درگیری عضلات پا در پیاده روی اربعین می‌تواند به دلیل وجود مواد زائد در بدن باشد  رئیس بنیاد نخبگان خراسان‌رضوی: پیش‌بینی می‌شود در دولت چهاردهم، بیش‌ازپیش از ظرفیت نخبگان استفاده شود
سرخط خبرها

چند پیشنهاد به پدرومادر‌ها برای تأمین آینده مالی فرزندانشان

  • کد خبر: ۲۴۲۹۵۹
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۵
چند پیشنهاد به پدرومادر‌ها برای تأمین آینده مالی فرزندانشان
آینده‌ مالی فرزندان از مهم‌ترین نگرانی‌های والدین است؛ ازاین‌رو، باید برای تأمین آینده فرزندانشان راه‌‌وروش‌های صحیح را به کار برند.

به گزارش شهرآرانیوز، تورم و گرانی و برخی مشکلات اقتصادی بسیاری از والدین را بر آن داشته است که به آینده مالی فرزند خود توجه نمایند. والدین نسل‌های قبل برای پس‌انداز پول از روش‌هایی مثل قلک استفاده می‌کردند، اما والدین جدید برای تأمین آینده مالی کودکشان از روش‌هایی استفاده می‌کنند که در ادامه، آورده‌ایم. به جز روش‌های پیشنهادی، از سنین پایین، بچه‌هایتان را اقتصادی تربیت کنید تا راه‌وروش ذخیره پول و استفاده از آن را یاد بگیرند.

برای کودک طلا بخرید

یکی از بهترین راه‌ها برای تأمین آینده مالی کودکتان این است که از همان کودکی برای او طلا و سکه بخرید. طلا در درازمدت سود فراوانی دارد؛ پس بهتر است اگر نمی‌توانید طلای سنگینی خریداری نمایید، طلای ریز و ظریفی برای کودکتان بخرید. هنگام خرید طلا ترجیحاً طلا‌های بدون‌اجرت و دست‌دوم بخرید تا مبلغ اضافه‌ای بابت اجرت ساخت طلا نپردازید.

پول توجیبی به او بدهید

به کودکتان ماهانه پول توجیبی بدهید و به او روش پس‌اندازنمودن را یاد دهید و برایش قلکی بخرید تا اضافه پولش را در آن بریزد. این کار به معنی تأمین آینده مالی کودک نیست؛ بلکه با دادن پول توجیبی به او، نحوه خرج و پس‌انداز را به او خواهید آموخت. بچه‌ها ممکن است در میانه ماه از شما تقاضای پول بیشتر بکنند، در این زمان اصلاً به آن‌ها پول اضافه‌تر ندهید تا مدیریت مالی برای هر ماهشان داشته باشند.

از سرکاررفتن فرزندتان خجالت نکشید

برخی والدین تفکر اشتباهی دارند. آن‌ها دوست دارند که فقط خودشان کار کنند و از اینکه بچه سرکار برود، احساس خجالت و سرشکستگی دارند؛ اما والدین آگاه برای اینکه فرزند مسئولی داشته باشند که نحوه خرج و... را بداند، قبول می‌کنند که فرزندشان به صورت نیمه‌وقت در یک شغل ساده مشغول به کار شود تا ارزش پول را دریابد.

ملک بخرید؛ هرچند کوچک

اگر درآمدتان خوب است و می‌خواهید برای آینده فرزندتان پس‌انداز کنید، پیشنهاد خرید ملک و زمین را به شما می‌دهیم. بهتر است در خرید زمین دقت کنید و زمینی را بخرید که در منطقه‌ای باشد که پیشرفت نماید. خرید زمین در جا‌هایی که هیچ پیشرفتی ندارند، هدردادن پول و درآمدتان است.

در صندوق‌های خانوادگی عضو شوید

یک روش سرمایه‌گذاری عالی و بدون ریسک برای کودکان عضویت در صندوق‌های خانوادگی است. بعد از عضویت در این صندوق‌ها شما ماهانه مبلغ مشخصی را پرداخت کرده و اوایل یا اواخر هر ماه رئیس صندوق، اسم اعضا را قرعه‌کشی می‌کند تا مشخص شود وام به اسم چه‌کسی درمی‌آید. بعد از اینکه نام شما در این صندوق‌ها درآمد، می‌توانید با وام دریافتی طلا و سکه، ملک و... بخرید و برای آینده پس‌انداز داشته باشید.

سرمایه‌گذاری و پس‌انداز بلندمدت انجام دهید

برای کودکان خود حساب بانکی بازکنید و به صورت مستمر به حساب آن‌ها پول واریز نمایید. می‌توانید از پول‌هایی که فرزندتان در دوران کودکی هدیه یا عیدی می‌گیرد، برای این کار استفاده کنید. بعد از بازکردن یک حساب پس‌انداز برای کودک او را با شیوه پس‌انداز کوتاه‌مدت، درازمدت و سود سالانه حاصل از آن آشنا کنید و به او یاد دهید قسمتی از هر پولی را که به دستش می‌رسد به پس‌انداز طولانی‌مدت اختصاص دهد. این یکی از بنیادی‌ترین عادت‌های مالی است که می‌توان در کودک نهادینه کرد.

منبع: نمناک

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->