مجید مرتضایی: سیر پیشرفت فوتسال افغانستان دلیل حضور این تیم در جمع ۱۰ تیم برتر دنیا بود سازمان ملل: بیش از ۱۲ میلیون نفر در افغانستان با ناامنی غذایی مواجه هستند | ۴۸ درصد جمعیت زیر خط فقر زندگی می‌کنند هشدار معاون استاندار هرات: فساد می‌تواند باعث فروپاشی حکومت طالبان شود طالبان: حقابه کشور‌های همسایه براساس قانون پرداخت خواهد شد مرز دوغارون آماده پذیرایی از زائران افغانستانی اربعین تیم ملی فوتسال افغانستان کاندیدای بهترین تیم فوتسال جهان در ۲۰۲۳ شد مهاجران افغانستانی مقیم مشهد یاد شهید «اسماعیل هنیه» را گرامی داشتند کنسولگری افغانستان در مشهد از آغاز صدور پاسپورت الکترونیکی خبرداد محکومیت گسترده ترور «اسماعیل هنیه» از سوی چهره‌های سیاسی افغانستان گفت‌وگوی اختصاصی شهرآرانیوز با جابر انصار در آخرین روز کاری او + فیلم شیوه‌نامه و دستورالعمل سفر مهاجران افغانستانی به عراق برای اربعین ۱۴۰۳ + جزئیات خلاصه بازی تیم‌های فوتسال پیروزی پنجشیر و شمس هرات در لیگ برتر فوتسال افغانستان + ویدئو طالبان فیض‌الرحمن عطایی را به عنوان سرپرست کنسولگری افغانستان در مشهد معرفی کردند خلاصه دیدار تیم زیتون اف‌سی کابل و آریا فورج غزنی + فیلم جابر انصار: من قطع تداوم مأموریت خود را اعلام کردم، نه ختم آن را + فیلم پایان کار جابر انصار، سرکنسول جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد شرایط ثبت‌نام مهاجران افغانستانی دارای کارت آمایش برای دفترچه زیارتی اربعین اعلام شد (۷ مرداد ۱۴۰۳) بازگشت ۱۷ هزار مهاجر طی یک هفته به افغانستان نگاهی به روابط اقتصادی ایران و افغانستان + اینفوگرافی خلاصه دیدار پیروزی پنجشیر و ظاهر اسد کابل در لیگ برتر فوتسال افغانستان + فیلم
سرخط خبرها

سازمان ملل: بیش از ۱۲ میلیون نفر در افغانستان با ناامنی غذایی مواجه هستند | ۴۸ درصد جمعیت زیر خط فقر زندگی می‌کنند

  • کد خبر: ۲۴۳۱۰۳
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۰
سازمان ملل: بیش از ۱۲ میلیون نفر در افغانستان با ناامنی غذایی مواجه هستند | ۴۸ درصد جمعیت زیر خط فقر زندگی می‌کنند
دفتر هماهنگ کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد می‌گوید که بیش از ۱۲ میلیون نفر در افغانستان با ناامنی غذایی مواجه هستند و ۴۸ درصد جمعیت این کشور زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، دفتر هماهنگ کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل (اوچا) می‌گوید که بارش باران‌های اخیر در چندین ولایت افغانستان به ویژه غرب این کشور ویرانی برجای گذاشته است.

اوچا روز یکشنبه ۱۴ مرداد در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است که در حال حاضر ۱۲.۴ میلیون نفر در افغانستان با ناامنی غذایی مواجه هستند.

در گزارش اوچا آمده است که ۲۳.۷ میلیون نفر در افغانستان به کمک نیاز دارند و ۴۸ درصد از جمعیت افغانستان زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

این نهاد سازمان ملل می‌گوید که در چنین شرایطی، اخراج مهاجران افغان از ایران و پاکستان بحران غذایی در افغانستان را افزایش داده است.

این درحالی است که پیش از این برنامه جهانی غذا گفته بود که در پیش‌برد فعالیت‌هایش در افغانستان با «بحران گسترده بودجه» مواجه است.

این سازمان ادعا کرده است که برای پیش‌برد فعالیت‌هایش در ۶ ماه آینده، به ۶۰۰ میلیون دلار نیاز دارد.

برنامه جهانی غذا همچنین گفته است که در حال حاضر و به طور «ماهانه» به ۱۲۵هزار آسیب‌دیده از سیلاب‌ها بسته‌های موادغذایی توزیع می‌کند.

این سازمان همچنین گفته است که این کمک‌ها بیش‌تر در ولایت‌های بغلان، فاریاب، غور، کنر، لغمان و ننگرھار توزیع می‌شوند، ولایت‌های که بیش‌ترین آسیب را از سیل‌های اخیر دیده‌اند.

این در حالی است که شماری از شهروندان این ولایت‌ها پیش از این گفتند که سیلاب‌های اخیر همه داروندار شان را نابود کرده است و حتی چیزی برای خوردن ندارند.

برنامه جهانی غذا در ادامه تاکید کرده است که برای این‌که خانواده‌های آسیب‌دیده به حالت عادی برگردند و سر پای خود بایستند، به سرمایه‌گذاری‌های درازمدت نیاز است.

گفتنی است که وقوع سیل در سه ماه گذشته در چندین ولایت افغانستان علاوه بر تلفات جانی خسارت مالی بسیار زیادی به شهروندان افغانستان وارد کرده است.

پیش از این دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرده بود که افزایش نیازمندی‌ها و کمبود بودجه برای کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان نگران کننده است.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل (اوچا) در گزارشی اظهار داشت تا اواسط ژانویه سال جاری میلادی برای طرح «نیازمندی‌های بشری و پاسخ‌گویی» تنها حدود ۲۰ درصد بودجه درخواستی یعنی حدود ۶۱۵.۷ میلیون دلار تامین شده است.

این گزارش می‌افزاید: در حال حاضر برای پاسخ به نیازمندی‌های بشردوستانه در افغانستان با کمبود ۲.۴۵ میلیارد دلاری بودجه مواجه هستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->