گفت و گوی بلینکن با وزرای خارجه گروه ۷ در مورد خاورمیانه آمریکا: تحرکات ما در منطقه دفاعی است نخست‌وزیر عراق: تنها راه جلوگیری از تنش در منطقه، مهار نتانیاهو است فرانسه و اردن: باید به هر قیمتی از تشدید تنش در خاورمیانه جلوگیری کرد خبر تعیین جانشین هنیه بازهم تکذیب شد نتانیاهو: دست ما به هر جایی می‌رسد باقری: از حق مشروع خود برای دفاع استفاده خواهیم کرد پزشکیان: گستاخی صهیونیست‌ها بی‌پاسخ نخواهد ماند تداوم اعتراضات در بنگلادش | ۵۰ تَن کشته شدند جزئیات برنامه مجلس برای برگزاری جلسات رای اعتماد کابینه دولت پزشکیان رئیس رژیم صهیونیستی: برای مقابله با تهدیدات آماده‌ایم وحشت به جان اسرائیلی‌ها افتاد | شاباک در تدارک زیرزمین برای نتانیاهو جان کربی: وقتی رهبر ایران می‌گوید که ایران انتقام خواهد گرفت، ما باید این را جدی بگیریم سیدحسن خمینی با آیت الله علم‌الهدی دیدار کرد فرمانده سنتکام فردا به فلسطین اشغالی سفر می کند واکنش حماس به جنایت جدید رژیم صهیونیستی در ۲ مدرسه درغزه سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: ترور«اسماعیل هنیه» در تهران حاصل نفوذ نبود وزیر خارجه اردن: برای انتقال پیام اسرائیل به ایران نیامدم واکنش ایران به جنایت جدید اسرائیل در بمباران ۲ مدرسه لحظه جنایت وحشیانه صهیونیست‌ها | ۳۰شهید در بمباران دو مدرسه در غزه + فیلم (۱۴ مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

جان کربی: وقتی رهبر ایران می‌گوید که ایران انتقام خواهد گرفت، ما باید این را جدی بگیریم

  • کد خبر: ۲۴۳۱۳۱
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۱
جان کربی: وقتی رهبر ایران می‌گوید که ایران انتقام خواهد گرفت، ما باید این را جدی بگیریم
مقام آمریکایی اذعان کرد واشنگتن از واکنش احتمالی ایران به اقدامات تنش‌زای اخیر رژیم صهیونیستی نگران بوده و برای حفظ منافع خود، سعی دارد از گسترش درگیری‌های منطقه جلوگیری کند.

به گزارش شهرآرانیوز، «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید با حضور در شبکه خبری «فاکس نیوز» گفت واشنگتن از واکنش احتمالی ایران به ترور «اسماعیل هنیه» رهبر سیاسی حماس در تهران نگران بوده و به همین دلیل است که برای حفاظت از رژیم صهیونیستی، نیرو‌های خود را به منطقه فرستاده است.

مجری برنامه با اشاره به دیدار اخیر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در واشنگتن که مسئله آتش‌بس در آن مطرح شد، گفت حالا با گذشت چند روز شاهد کم‌رنگ شدن آتش‌بس و ورود جنگنده‌ها و ناو‌های آمریکا به منطقه هستیم.

کربی در واکنش به این اظهارات، مدعی شد که هدف واشنگتن از ارسال نیرو به منطقه جلوگیری از گسترش درگیری‌ها به یک جنگ منطقه‌ای تمام‌عیار است.

او گفت: «وقتی رهبر معظم (انقلاب اسلامی) می‌گوید که ایران انتقام خواهد گرفت، ما باید این را جدی بگیریم. البته نمی‌دانم که در چه زمانی و به چه صورتی واکنش نشان خواهند داد، اما باید مطمئن باشیم که برای دفاع از منافع و تاسیسات خود و اسرائیل آماده هستیم.»

کربی همچنین در واکنش به این پرسش مجری فاکس‌نیوز که آیا بایدن از تنش‌آفرینی‌های نتانیاهو خسته شده، از ارائه پاسخ شفاف خودداری کرد و با طرح دوباره این ادعا که ایالات متحده موافق گسترش مناقشه منطقه نیست، بار دیگر به مداخله ایالات متحده در حفاظت از رژیم صهیونیستی در برابر عملیات وعده صادق پرداخت.

او همچنین اظهار کرد که «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور، از تصمیم اخیر واشنگتن برای تقویت نیرو‌های خود در منطقه آگاه بوده و در جریان تصمیم‌گیری‌ها حضور داشته است.

جان کربی همچنین آتش‌بس را یکی از گزینه‌های ممکن دانست و گفت: «هنوز باور داریم که آتش‌بس بهترین راه برای پایان این جنگ است و به آن امید داریم. از نظر ما، اختلاف‌ها در حدی است که می‌توان بر آنها فائق آمد.»

کربی در حالی نسبت به آتش‌بس ابراز امیدواری کرد که بسیاری از تحلیلگران غربی در روز‌های اخیر اظهار کرده‌اند هدف نتانیاهو از ترور شخصیت‌های برجسته جبهه مقاومت در هفته گذشته از بین بردن امکان آتش‌بس بوده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->