نتیجه و ویدئو بازی امین میرزازاده برابر حریف کره‌ای در کشتی فرنگی المپیک (۱۶ مرداد ۱۴۰۳) | تلاش میرزازاده برای برنز پخش زنده بازی‌های کشتی گیران ایران در المپیک پاریس (سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳) + تاریخ و ساعت مسابقه فرنگی کاران استقلالی‌ها زودتر از موعد به خط شدند پخش زنده بازی‌های روز یازدهم المپیک پاریس (سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳) + بازی‌های ورزشکاران ایرانی برایتویت به دنبال خرید اسپانیول دعوای استقلال و پرسپولیس علنی شد یحیی عطیه از پرسپولیس دورتر شد پیروزی تیم ملی والیبال‌نشسته ایران برابر قزاقستان یک نام عجیب برای پرسپولیس مطرح شد مرادمند در مدار تراکتور چرا اردوی هلند پرسپولیس لغو شد؟ تکذیب بزرگ برای پرسپولیسی شدن اخباری ۲ پیشنهاد لیگ برتری برای پرسپولیسی سابق سهمیه خارجی پرسپولیس کم می‌شود؟ ایرانسل قید همکاری با پرسپولیس را زد گندوز از تستی‌های آفریقایی دو گل خورد! تصمیم عجیب گاریدو در ترکیه ویدئوی مصدومیت داور بازی اسپانیا و مراکش در المپیک پاریس درخشان‌ترین المپیک برای کشتی فرنگی برنامه روز یازدهم ورزشکاران ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس (سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳) | رقابت ۳ ورزشکار در ۲ رشته نتیجه و ویدئو بازی مهدی محسن‌نژاد برابر حریف ژاپنی در یک چهارم نهایی کشتی فرنگی المپیک (۱۵ مرداد ۱۴۰۳) | محسن‌نژاد حریف فومیتا نشد
سرخط خبرها

جدال برای نجات سبد| کاندیداهای بسکتبال خراسان رضوی را بشناسید

  • کد خبر: ۲۴۳۳۴۹
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۸
جدال برای نجات سبد| کاندیداهای بسکتبال خراسان رضوی را بشناسید
چهار کاندیدا برای حضور در انتخابات ریاست هیئت‌بسکتبال استان ثبت‌‎نام کرده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، اوضاع بسکتبال استان خراسان‌رضوی چند صباحی است که بهتر از فوتبال و والیبال و دیگررشته‌ها نیست. گویی گرد ناامیدی روی ورزش استان پاشیده شده است. با این همه، حالا خبر ثبت‌نام چهار نامزد برای حضور در انتخابات هیئت‌بسکتبال استان به گوش می‌رسد؛ چهار نفری که قرار است پس از رقابتی سخت و تنگاتنگ سرانجام یکی‌شان بر کرسی ریاست هیئت بنشیند و به اوضاع نابسامان این رشته ورزشی استان سامان بخشد. بسکتبال مشهد تا چند سال پیش به لطف تیم‌داری باشگاه آویژه‌صنعت پارسا در لیگ‌برتر حال‌وروز خوشی داشت و چه در زمینه پرورش ستاره‌های آینده‌دار و چه در بحث عرضه‌شان به بسکتبال کشور وضعیت فوق‌العاده‌ای داشت، اما حالا با رفتن آویژه، به بن‌بستی عجیب رسیده و اختلافات درون‌خانوادگی در این رشته ورزشی هم موجب افول آن در استان خراسان‌رضوی شده است. شهرآراورزشی در این گزارش نامزد‌های انتخاباتی ریاست این هیئت و چندوچون احتمالی حضورشان در انتخابات را بررسی کرده است.

با ۴ نامزد انتخابات بسکتبال آشنا شوید

هوشنگ ولی‌پور، مجید جلیلی، حمزه حکیم‌پور و رضا ترشیزی چهار نامزد ثبت‌نام‌کرده برای حضور در انتخابات هیئت‌بسکتبال استان هستند؛ کسانی که حالا نامشان برای تأیید صلاحیت‌های حراستی به نهاد‌های ذی‌ربط ارجاع شده است و باید منتظر نشست و دید درنهایت چندنفرشان می‌توانند به کارزار انتخابات برسند. البته سوابق مدیریتی و شخصی هر چهار نامزد مؤید این واقعیت است که به احتمال زیاد هر چهار نفر تأیید صلاحیت می‌شوند تا ورزش خراسان پس از مدت‌ها شاهد یک مجمع انتخاباتی رقابتی و داغ باشد؛ جایی که به احتمال فراوان جنگ انتخاباتی بین دو جناح مورد حمایت اداره‌کل ورزش‌وجوانان (حکیم‌پور و ترشیزی) و فدراسیون (ولی‌پور و جلیلی) خواهد بود.

ولی‌پور و جلیلی؛ جدال تمام‌بسکتبالی

هوشنگ ولی‌پور با سابقه‌ای دور و دراز در ورزش استان خراسان‌رضوی حالا پا به این عرصه رقابتی گذاشته است. او که از معاونت اداره‌کل ورزش‌وجوانان تا ریاست هیئت‌بسکتبال را در سال‌های نه‌چندان‌دور تجربه کرده است و آخرین‌بار همین دو فصل پیش سرپرستی تیم بسکتبال آویژه‌صنعت‌پارسا در لیگ‌برتر را بر عهده داشت، حالا عزمش را جزم کرده است تا بسکتبال استان را از وضع کنونی نجات دهد. آشفتگی در هیئت‌بسکتبال چنان است که این هیئت پس از رفتن مجید ولی‌پور چند ماه با سرپرست اداره شد. هدایت هم‌زمان هیئت‌بسکتبال مشهد و استان توسط حمزه حکیم‌پور، کارمند اداره‌کل ورزش‌وجوانان استان، خود گواه بر این مدعا بود که گویی در بسکتبال استان آشفتگی عجیبی برقرار است که اداره‌کل برای کنترل اوضاع بسکتبال به هیچ بسکتبالی‌ای اعتماد نکرد و ترجیح داد زمام امور را به دست کارمند کارکشته‌اش بسپارد. اما به‌جز هوشنگ ولی‌‎پور، انتخابات پیش‌رو یک نامزد قدر دیگر هم دارد؛ مجید جلیلی که خود از بدنه بسکتبال استان است و با سابقه مدیریتی درخورتوجهی در ورزش پا به این انتخابات گذاشته است. جلیلی که سال‌ها در لیگ‌برتر سرپرستی آویژه‌صنعت را به عهده داشت، بیش از یک دهه در فدراسیون اسکواش مسئولیت مدیریتی داشته است؛ از دبیری فدراسیون گرفته تا ریاست سازمان لیگ این فدراسیون. او حالا تصمیم گرفته است که دوباره به بسکتبال، رشته دلخواهش، برگردد و به اوضاع آشفته این ورزش سامان بخشد.

حکیم‌پور و ترشیزی؛ گزینه‌های رومیزی

حمزه حکیم‌پور، سرپرست هیئت‌بسکتبال که تا همین چند هفته پیش می‌گفت قصد شرکت در انتخابات را ندارد، حالا پا به عرصه رقابت‌‎ها گذاشته است. کارمند اداره‌کل ورزش‌وجوانان که در اتفاقی عجیب و نادر هم‌زمان ریاست هیئت‌بسکتبال مشهد و سرپرستی استان را به عهده داشت، حالا با چراغ‌سبز اداره‌کل ورزش‌وجوانان پا به عرصه این رقابت گذاشته است. حکیم‌پور در دوران اختلافات جدی زراعتگر و ولی‌پور، رئیس‌های هیئت‌بسکتبال مشهد و استان، یک‌باره از اداره‌کل ورزش‌وجوانان با مأموریت خواباندن اختلافات به هیئت مشهد آمد و کمی بعدتر هم جای عنوانی، سرپرست هیئت استان، را گرفت تا یک‌تنه همه بسکتبال مشهد و استان دست او بیفتد. به نظر می‌رسد حکیم‌پور گزینه اصلی اداره‌کل ورزش‌وجوانان در این انتخابات است. البته رضا ترشیزی، رئیس مجموعه ورزشی ثامن‌الائمه (ع) که از قضا او هم کارمند اداره‌کل است، برای این انتخابات ثبت‌نام کرده است. ترشیزی بیشتر به نامزد پوششی برای حکیم‌پور می‌ماند که البته ممکن است تا روز برگزاری انتخابات معادلات را بر هم بزند و به‌تن‌هایی گزینه اداره‌کل برای ریاست بر این هیئت شود. ترشیزی همین حالا علاوه بر ریاست بر مجموعه ورزشی ثامن‌الائمه (ع)، ریاست اداره ورزش‌وجوانان شهرستان طرقبه‌وشاندیز را هم دارد و گزینه کارکشته‌ای برای اداره‌کل ورزش‌وجوانان به حساب می‌آید؛ مردی که شاید در دقیقه نود همه معادلات را بر هم بزند.

جنگی تمام‌عیار در راه است

اینکه گزینه‌های اداره‌کل ورزش‌وجوانان تا روز انتخابات یکی به نفع دیگری کنار می‌‎کشد، امری تقریبا بدیهی است، اما در سوی مقابل، هوشنگ ولی‌پور و مجید جلیلی هیچ انگیزه‌ای برای کنارکشیدن به نفع دیگری ندارند؛ به‌شکلی که به نظر می‌رسد جنگی تمام‌عیار میان آنان در مسیر انتخابات شکل خواهد گرفت. این دو نفر معتمد فدراسیون هستند و با کارنامه بسکتبالی از بدنه این رشته ورزشی به حساب می‌آیند. با این اوصاف، باید دید مجمع هیئت‌بسکتبال در این انتخابات به چه گزینه‌ای اعتماد خواهد کرد؛ به گزینه‌های اداره‌کلی با همان وعده‌های همیشگی آوردن سرمایه و اسپانسر یا یکی از دو گزینه بسکتبالی که هرکدام کارنامه ملموسی در این رشته ورزشی در استان دارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->