زخمی شدن تعدادی از نظامیان آمریکا در حمله به پایگاه عین الاسد یک رزمنده حزب الله در جنوب لبنان به شهادت رسید بیانیه حزب‌الله: مقرنظامی مهمی هدف حمله پهپادی قرارگرفت ترامپ: شنیده‌ام ایران امشب به اسرائیل حمله می‌کند حمله موشکی مجدد به پایگاه آمریکایی «عین الاسد» در عراق + فیلم (۱۵ مرداد ۱۴۰۳) در دیدار مهم دبیر امنیت ملی فدراسیون روسیه با دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران چه گذشت؟ پزشکیان: آماده توسعه همکاری‌های همه‌جانبه با ونزوئلا هستیم حمله لاپید به نتانیاهو | ۵ روز است منتظریم ما را بمباران کنند پزشکیان: صهیونیست‌ها پاسخ گستاخی جنایتشان را دریافت می‌کنند علت صدای انفجار در سپاهان شهر اصفهان چه بود؟ + فیلم (۱۵ مرداد ۱۴۰۳) آخرین پایگاه نظامی آمریکا در نیجر تعطیل شد بیانیه کاخ سفید درباره محورهای رایزنی «بایدن» با پادشاه اردن آیا ادارات لرستان فردا سه شنبه (۱۶ مرداد ۱۴۰۳) تعطیل است؟ دبیر شورای امنیت روسیه با احمدیان دیدار کرد + فیلم اسرائیل از کدام موشک‌های ایران بیش از همه می‌ترسد؟ گفتگوی بایدن با پادشاه اردن درباره کاهش تنش در خاورمیانه یک شهید در حمله هوایی اسرائیل به جنوب لبنان | حزب الله خربه ماعر را درهم کوبید سرلشکر باقری: روابط ایران و روسیه با تغییر دولت‌ها دچار اختلال نخواهد شد اعتراضات امروز بنگلادش ۵۶ کشته دیگر برجای گذاشت (۱۵ مرداد ۱۴۰۳) قاهره ادعای وجود تونل بین نوار غزه و مصر را رد کرد رایزنی وزرای خارجه آمریکا و قطر درباره پاسخ ایران و حزب الله به تجاوز اسرائیل
سرخط خبرها

اسرائیل از کدام موشک‌های ایران بیش از همه می‌ترسد؟

  • کد خبر: ۲۴۳۳۸۸
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۲
اسرائیل از کدام موشک‌های ایران بیش از همه می‌ترسد؟
یک رسانه عبری زبان در گزارشی براساس تصورات خود خطرناک‌‌ترین سلاح ایرانی تهدید کننده اسرائیل را معرفی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، روزنامه یسرائیل هیوم در گزارشی پای صحبت شماری از کارشناسان نظامی صهیونیستی نشست تا مشخص شود اسرائیل قرار است با چه نوع جنگ افزار‌هایی به تصور خود در واکنش ایران مواجه شود.

به نوشته این رسانه عبری زبان، ایران همچنان بر پاسخ نظامی به اسرائیل به عنوان واکنش به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس پافشاری می‌کند.

این رسانه عبری زبان بدون اشاره به اقدام اقدام تجاوزکارانه و تروریستی تل‌آویو در هدف قرار دادن یک مهمان خارجی در خاک جمهوری اسلامی ایران مدعی شد، این پافشاری در پاسخگویی خاورمیانه را در لبه پرتگاه یک جنگ منطقه‌ای قرار داده است.

در ادامه این گزارش آمده است: ایران در حال حاضر جنگ افزار‌های مختلفی را برای پاسخ به اسرائیل در اختیار دارد، اگر بخواهیم حمله آوریل گذشته ایران را شمه‌ای از شکل تهاجم جدید ایران بدانیم، کارشناسان مختلف در نقاط مختلف جهان اعلام می‌کنند، موشک‌های بالستیک ایران یکی از پیشرفته‌ترین جنگ افزار‌های موجود در سطح جهان هستند و سال‌ها ایران در ابعاد مختلف فن‌آوری آنها را توسعه داده است به نحوی که اعجاب و در عین حال وحشت بسیاری از کارشناسان را هم بر انگیخته است.

به روایت این رسانه عبری زبان از میان ده‌ها نمونه از موشک‌های بالستیک در اختیار ایران سه موشک به شکل ویژه‌ای احتمالا به سوی اسرائیل شلیک خواهند شد.

در مقدمه این موشک‌ها شهاب ۳ قرار دارد که باید نسخه پیشرفته‌تر آن یعنی عماد را هم به آن افزود در کنار آن می‌توان به خیبر شکن، موشکی با برد ۲۰۰۰ کیلومتر که با سوخت جامد کار می‌کند نیز به کار گرفته خواهد شد.

به اعتراف کارشناسان، این موشک‌ها قابلیت رادار گریزی داشته و رهگیری آنها به شدت مشکل است، کلاهک‌های جنگی متعددی را حمل کرده و قادر به فریب سامانه‌های راداری دشمن می‌باشند.

ایران در عملیات آوریل گذشته خود در کنار نسخه‌های قدیمی موشک‌های مختلف چند فروند از این موشک‌ها را هم شلیک کرد و این موشک‌های بالستیک بودند که موفق شدند در میان صد‌ها پرتابه شلیک شده، به اهدافی در (فلسطین اشغالی) برسد و سامانه‌های پدافندی اسرائیل هم قادر به رهگیری آنها نشدند.

یکی از کارشناسان در این رابطه به یسرائیل هیوم گفت: یکی از احتمالات تاخیر ایران در پاسخ شاید این مسئله باشد که در حال آماده سازی سکو‌های پرتاب این موشک‌ها هستند، اما همین تاخیر نیز به نوبه خود مشکلات اسرائیل را افزایش داده و حداقل در بعد اقتصادی زیان‌های زیادی را به اقتصاد آن وارد کرده است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->