نتیجه و ویدیو تکواندوی ناهید کیانی در فینال المپیک پاریس| شما بی‌نظیری خانم کیانی! رییس هیئت کشتی خراسان رضوی: مربیان کشتی استان چیز جدیدی برای کشتی گیران ندارند نتیجه و ویدیو کشتی علیرضا مهمدی در فینال المپیک پاریس| یک طلا پرید ستاره سابق چلسی سرانجام در استقلال نتیجه و ویدئو کشتی سعید اسماعیلی در فینال المپیک پاریس| ضرب طلای بعدی برای ایران نتیجه و ویدئو کشتی حسن یزدانی و نماینده سن مارینو در نیمه نهایی المپیک پاریس| یزدانی در فینال! انتصاب سرپرست جدید هیات بدنسازی و پرورش اندام خراسان رضوی نتیجه و ویدئو تکواندوی ناهید کیانی در برابر حریف لبنانی در نیمه نهایی المپیک| فینال برای بانوی تاریخ‌ساز نتیجه و ویدئو بازی حسن یزدانی برابر حریف یونانی در کشتی آزاد المپیک (۱۸ مرداد ۱۴۰۳) | حسن یزدانی به نیمه نهایی رسید نتیجه و ویدئو بازی حسن یزدانی برابر حریف استرالیایی در کشتی آزاد المپیک (۱۸ مرداد ۱۴۰۳) | شروع طوفانی حسن یزدانی نتیجه و ویدئو بازی ناهید کیانی برابر کیمیا علیزاده در تکواندو المپیک پاریس (۱۸ مرداد ۱۴۰۳) | پیروزی کیانی در ثانیه‌های پایانی پخش زنده بازی‌های کشتی‌گیران ایران در المپیک پاریس (پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳) + بازی حسن یزدانی و ۲ فینال کشتی فرنگی پخش زنده بازی‌های روز سیزدهم المپیک پاریس (پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳) + بازی‌های ورزشکاران ایرانی برنامه بازی‌های روز سیزدهم ورزشکاران ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس (پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳) | رقابت ۶ ورزشکار در ۳ رشته تاریخ و ساعت کشتی اول حسن یزدانی در المپیک پاریس ۲۰۲۴ تاکید عضو شورای شهر مشهد بر ورود شهرداری به عرصه تیم‌داری در سطح لیگ برتر نتیجه و ویدیو کشتی هادی ساروی در فینال المپیک پاریس| و حالا طلا! نتیجه و ویدیو بازی مبینا نعمت‌زاده در رده‌بندی المپیک پاریس| آفرین خانم نعمت‌زاده! نتیجه و ویدیو کشتی سعید اسماعیلی در نیمه نهایی المپیک پاریس| پدیده شگفتی‌ساز شد نتیجه و ویدیو کشتی علیرضا مهمدی در نیمه نهایی المپیک پاریس| به سمت فینال! آقای تاج چه کمکی از دست رسانه‌ها ساخته است؟! | فرار رو به جلوی آقای رئیس...
سرخط خبرها

همه راه‌ها به مشهد ختم می‌شود| لیگ برتر در ورزشگاه امام رضا؟

  • کد خبر: ۲۴۳۸۲۳
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۸
همه راه‌ها به مشهد ختم می‌شود| لیگ برتر در ورزشگاه امام رضا؟
در بحران آماده‌نبودن ورزشگاه‌های ایران، 2 ورزشگاه استاندارد مشهد منتظر نظر شورای تأمین است.

به گزارش شهرآرانیوز، مسئله میزبانی ورزشگاه‌های ایران از رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال در فاصله فقط یک هفته تا شروع این مسابقات، حالا به بحرانی بزرگ برای فوتبال کشور بدل شده است. در این میان فدراسیون فوتبال بیش از هر چیز نگران میزبانی سرخابی‌ها در فصل پیش‌روست. میزبانی این تیم‌ها در ورزشگاه‌های آزادی و تختی تهران امکان‌پذیر نیست و سرخابی‌ها باید به‌اجبار خارج از تهران بازی کنند. این وسط کارگروه استانداردسازی ورزشگاه‌های کشور برای سیزده ورزشگاه در سراسر کشور مجوز برگزاری رقابت‌های لیگ‌برتر را صادر کرده که دو ورزشگاه از این فهرست متعلق به استان خراسان‌رضوی و شهر مشهد است. ورزشگاه‌های امام‌رضا (ع) و ثامن‌الائمه (ع) ورزشگاه‌های شهر مشهد هستند که با وجود اینکه این شهر در لیگ‌برتر تیمی ندارد، کارگروه استانداردسازی ورزشگاه‌های کشور آنها را تأیید کرده است و امکان میزبانی از این رقابت‌ها را دارند.

درخواست رسمی مدیرعامل آبی‌ها

جلسه کارگروه استانداردسازی ورزشگاه‌های کشور درحالی دیروز برگزار شد که ارکان فدراسیون فوتبال و مدیران عامل باشگاه‌های لیگ‌برتری در آن حضور داشتند و بزرگ‌ترین دغدغه مدیران سرخابی‌های پایتخت ورزشگاه محل میزبانی‌شان بود. فرشید سمیعی، مدیرعامل استقلال و رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس، در این نشست دغدغه‌هایشان را در این‌باره مطرح کردند، اما درنهایت این سمیعی بود که بر همتایش پیش‌دستی کرد و از ارسال نامه درخواست استقلال به اداره‌کل ورزش‌وجوانان خراسان‌رضوی برای برگزاری دیدار‌های خانگی استقلال تا زمان آماده‌شدن ورزشگاه‌های آزادی یا تختی در ورزشگاه امام‌رضا (ع) شهر مشهد خبر داد. مدیرعامل آبی‌ها گفت: ما ورزشگاه آزادی را به‌عنوان ورزشگاه نخست معرفی کردیم و دومین ورزشگاهمان تختی بود. برای یک بازی نیز ورزشگاه امام‌رضا (ع) را معرفی کرده‌ایم و امیدوارم دوستان کمک کنند تک‌بازی را آنجا برگزار کنیم تا از هفته چهارم به بعد مشکلی وجود نداشته باشد.

پرسپولیس در اراک به میدان می‌رود

پرسپولیسی‌ها هم پیش‌تر مذاکراتی را با مسئولان ورزش استان خراسان‌رضوی برای برگزاری دیدارهایشان در لیگ‌برتر مطرح کرده بودند، اما حالا و پس از ناامیدی از مشهد، ورزشگاه اراک به‌عنوان میزبان بازی‌های پرسپولیس در لیگ‌برتر پیش‌رو اعلام شد. البته رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس، از اعلام نام ورزشگاه مدنظرش خودداری کرد و گفت که از سازمان لیگ درخواست دارد تا ورزشگاه‌های دارای امکان میزبانی را معرفی کنند، اما در ادامه جلسه کارگروه استانداردسازی ورزشگاه‌های کشور روشنک، مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ، اعلام کرد که ورزشگاه آلومینیوم اراک مناسب میزبانی از پرسپولیس است.

مشهدی‌ها راضی به میزبانی از سرخابی‌ها

در سوی دیگر این ماجرا، ورزش مشهد است که گویا همگی به این میزبانی راضی هستند. هیئت‌فوتبال به‌عنوان مسئول برگزاری بازی‌ها به این مسئله ابراز تمایل کرده و آستان‌قدس رضوی هم که صاحب ورزشگاه امام‌رضا (ع) به شمار می‌رود، از این مسئله استقبال کرده است. حتی اداره‌کل ورزش‌وجوانان هم گفته است در صورت نظر مثبت شورای تأمین مشکلی برای این میزبانی ندارد. این وسط فقط شورای تأمین نهاد نهایی تصمیم‌گیرنده است که باید مسائل امنیتی و برگزاری این بازی‌ها را بررسی و به صدور مجوز اقدام کند. سمیعی، مدیرعامل استقلال، می‌گوید نامه‌نگاری با اداره‌کل ورزش‌وجوانان استان خراسان‌رضوی انجام شده است و منتظر مجوز شورای تأمین هستیم.

دوم شهریور رؤیایی در مشهد

اگر شورای تأمین سرانجام مجوز برگزاری دیدار‌های سرخابی‌ها در مشهد را صادر کند، دوم شهریور ۱۴۰۳ برای فوتبال خراسان که دیگر سال‌هاست تیمی در لیگ‌های معتبر کشور ندارد، روزی رؤیایی می‌شود؛ جایی که استقلال در چهارچوب هفته دوم لیگ‌برتر باید در نخستین بازی خانگی به مصاف ملوان برود و ورزشگاه امام‌رضا (ع) میزبان این بازی خواهد بود. البته همه این اتفاق مبارک بسته به نظر شورای نگهبان است که مجوز‌های لازم را برای این اتفاق صادر کند. شورای تأمین استان خراسان‌رضوی پیش از این چندبار با این مسئله روبه‌رو شده، اما هیچ‌گاه مجوز به برگزاری دیدار‌های پردردسر سرخابی‌ها در مشهد نداده است. البته تیم‌هایی، چون خیبر خرم‌آباد در مشهد و ورزشگاه امام‌رضا (ع) از حریفان میزبانی کردند، اما حکایت دیدار سرخابی‌ها متفاوت است. حضور چشمگیر هواداران برای تماشای بازی‌های استقلال و پرسپولیس در این ورزشگاه می‌تواند برای شورای تأمین مسئله‌ساز باشد؛ اگرچه در سال‌های نه‌چندان‌دور بار‌ها تیم‌های بزرگ پایتخت برای برگزاری دیدار با تیم‌های مشهد از ابومسلم و پیام گرفته تا سیاه‌جامگان و پدیده به اینجا آمده‌اند و هیچ‌گاه مشکلی پیش نیامده است. شاید اگر شورای تأمین بار دیگر به ورزش استان اعتماد کند و دیدار‌های بزرگ استقلال در لیگ‌برتر به مشهد بیاید، هیچ مشکلی پیش نیاید و از محل فوتبال شور و اشتیاق به جامعه و جوانان شهر تزریق شود. باید منتظر نشست و دید واکنش شورای تأمین استان به این خواسته جامعه ورزش کشور در وضعیت بحرانی کنونی برای ورزشگاه‌های کشور چه خواهد بود. آیا مشهد اجازه استفاده از دو ورزشگاه استانداردش را خواهد داد یا خیر؟

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->