سرخط خبرها

فروش فوق‌العاده «ددپول و ولورین» در گیشه

  • کد خبر: ۲۴۳۹۱۷
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵
فروش فوق‌العاده «ددپول و ولورین» در گیشه
فیلم «ددپول و ولورین» (Deadpool & Wolverine) با بازی رایان رینولدز و هیو جکمن در دومین هفته اکران، فروش خیره‌کننده ۹۷ میلیون دلاری داشته است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ این میزان فروش فیلم «ددپول و ولورین» که تنها ۵۳ درصد کم‌تر از افتتاحیه قدرتمند ۲۱۱ میلیون دلاری فیلم است، در جایگاه هشتمین هفته بزرگ تاریخ گیشه داخلی قرار می‌گیرد.

غول‌های میلیارد دلاری مانند «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» با ۱۴۹ میلیون دلار، «انتقام‌جویان: پایان بازی» با ۱۴۷ میلیون دلار، «جنگ بی‌نهایت» ۱۱۴ میلیون دلار، «پلنگ سیاه» با ۱۱۱ میلیون دلار، «دنیای ژوراسیک» با ۱۰۶ میلیون دلار، «انتقام‌جویان» با ۱۰۳ میلیون دلار و «درون و بیرون ۲» با ۱۰۱ میلیون دلار در ماه ژوئن گذشته، افتتاحیه‌های بزرگ‌تری داشتند.

«ددپول و ولورین» با این مبلغ فروش رکورد فیلم سال گذشته یعنی «باربی» را که قبلا با ۹۳ میلیون دلار در دومین هفته اکران در رتبه هشتم قرار داشت، شکست.

تاکنون «ددپول و ولورین» در آمریکای شمالی ۳۹۵ میلیون دلار و در سطح جهانی ۸۲۴ میلیون دلار فروش داشته است و پس از دو هفته اکران، از دو قسمت اول «ددپول» که به ترتیب ۷۸۳ و ۷۸۶ میلیون دلار فروش داشتند، پیشی گرفته است.

این دنباله کمیک بوکی اکنون دومین فیلم پرفروش سال ۲۰۲۴ پس از «درون و بیرون ۲» ۱.۵ میلیارد دلاری در سراسر جهان و سومین فیلم بزرگ با رتبه R در تمام دوران پس از «جوکر» (۱.۰۷ میلیارد دلار) و «اوپنهایمر» (۹۷۵ میلیون دلار) است. انتظار می‌رود که این فیلم طی چند روز آینده از مرز ۱ میلیارد دلاری عبور کند.

فیلم حماسی «گردبادها» محصول یونیورسال با ۲۲ میلیون دلار در سومین هفته نمایش خود به رتبه دوم جدول داخلی دست یافت.

این فیلم با بازی گلن پاول، دیزی ادگار جونز و آنتونی راموس، تا به امروز با ۱۹۴ میلیون دلار در داخل کشور و ۲۷۴.۴ میلیون دلار در سطح جهانی به یکی از عناوین موفق گیشه تبدیل شده است.

اما با ادامه سلطه «ددپول و ولورین»، دو فیلم تازه‌وارد نتوانستند در گیشه فروش موفقی داشته باشند. فیلم «تله» ساخته ام نایت شیامالان، یک تریلر پیچیده با بازی جاش هارتنت در نقش یک پدر که یک قاتل سریالی هم هست، با ۱۵ میلیون دلار فروش از ۳۱۸۱ سینما در رتبه سوم قرار گرفت.

از سوی دیگر، فیلم کودکانه «هارولد و مدادرنگی بنفش» محصول سونی، با فروش ناامیدکننده ۶ میلیون دلار از ۳۳۲۵ سینما به رتبه ششم رسید.

«اولد» فیلمی معمایی درباره ساحلی که به سرعت ساکنانش را پیر می‌کند، توانسته با ۴۸ میلیون دلار در داخل کشور و ۹۰ میلیون دلار در سطح جهانی بفروشد.

«در کلبه را بزن»، فیلمی درباره خانواده‌ای که در حین تعطیلات در یک کلبه دورافتاده گروگان گرفته می‌شوند، با ۳۵ میلیون دلار فروش در داخل کشور و ۵۴ میلیون دلار در سطح جهانی به کار خود پایان داد.

جایگاه هفتم جدول فروش متعلق به فیلم ترسناک، کم‌هزینه و موفق «لنگ‌درازها» محصول کمپانی نئون است که در چهارمین هفته اکران خود ۴.۱۳ میلیون دلار فروش داشته است. فروش داخلی این فیلم در مجموع به ۶۶.۹۴ میلیون دلار رسید که تاکنون پرفروش‌ترین فیلم تاریخ نئون است.

تازه‌وارد دیگر این هفته فیلم زندگی‌نامه‌ای و ماجراجویانه‌ی «جوخه‌ی تیراندازی» با ۱.۶ میلیون دلار جایگاه هشتم جدول را به خود اختصاص داد. این فیلم به کارگردانی تیموتی‌ای چی و بازی کوین سوربو داستان سه زندانی مسیحی را دنبال می‌کند که قرار است اعدام شوند.

فیلم ترسناک «یک مکان ساکت: روز یک» در ششمین هفته اکران ۱.۴ میلیون دلار فروخت و در رتبه نهم قرار گرفت. این پیش‌درآمد از فرنچایز «یک مکان ساکت» تا کنون در آمریکای شمالی ۱۳۷.۴ میلیون دلار درآمد داشته است.

فیلم کمدی «پسران بد: بران یا بمیر» با بازی ویل اسمیت که بعد از نه هفته همچنان به فروش خود ادامه می‌دهد حالا به جایگاه دهم رسیده است. این فیلم با ۶۰۱ هزار دلار مجموع درآمد خود را در آمریکای شمالی به ۱۹۲.۹۱ میلیون دلار رسانده است.

منبع: برنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->