سردار فدوی: دستور رهبر انقلاب برای مجازات اسرائیل انجام می‌شود شهادت ۲ خبرنگار دیگر در غزه | تعداد شهدای رسانه به ۱۶۸ نفر رسید (۱۹ مرداد ۱۴۰۳) حمایت کشورهای مختلف از مذاکرات آتش‌بس درباره نوار غزه قالیباف: حکومت اسلامی با رویکرد عقلانیت به دنبال انسجام است حمله پهپادی اسرائیل به صیدا لبنان | شهادت سامر الحاج، مسئول امنیتی حماس + فیلم (۱۹ مرداد ۱۴۰۳) حمایت عراق از بیانیه آمریکا، مصر و قطر برای برقراری آتش بس در غزه جنایت جدید اسرائیل در خان‌یونس غزه با ۲۵ شهید (۱۹ مرداد ۱۴۰۳) جهاد اسلامی: جنایات اسرائیل علیه اسرا مایه ننگ جامعه بین‌المللی است هاکان فیدان: اسرائیل با تجاوز به یمن، ایران و لبنان بدنبال به آتش‌کشیدن کل منطقه است تاکید بر پاسخ قطعی به حمله اسرائیل در تظاهرات میلیونی یمنی‌ها + فیلم (۱۹ مرداد ۱۴۰۳) سردار تنگسیری: در تازه‌ترین تجهیزات موشکی و پهپادی سپاه از هوش مصنوعی استفاده شده است + عکس و فیلم سردار قاآنی: انتقام خون شهید هنیه قطعی‌ است سرلشکر سلامی: نقطه‌زنی در دریا یک نیاز واقعی است آیت الله علم‌الهدی: خبرنگار، رزمنده جبهه جنگ رسانه است | یک خبر می‌تواند مسیر سیاست‌گذاری کشور را تغییر دهد تداوم آماده باش پلیس انگلیس برای مقابله با ناآرامی‌ها برگزاری جلسه صهیونیست‌ها از ترس ایران و حزب‌الله در زیرزمین روند بررسی رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی در مجلس چگونه خواهد بود؟ عملیات نظامی گسترده ارتش صهیونیستی در خان یونس آغاز شد (۱۹ مرداد ۱۴۰۳) حملات حزب‌الله به مواضع رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان (۱۹ مرداد ۱۴۰۳) آخرین وضعیت گزینه‌های عضویت در دولت پزشکیان حمله پهپادی یمن به یک کشتی در دریای سرخ (۱۹ مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تداوم آماده باش پلیس انگلیس برای مقابله با ناآرامی‌ها

  • کد خبر: ۲۴۴۰۶۰
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۰
تداوم آماده باش پلیس انگلیس برای مقابله با ناآرامی‌ها
نخست وزیر انگلیس با توجه به ناآرامی‌های چند روز اخیر در سراسر این کشور از نیرو‌های پلیس خواست همچنان در حالت آماده باش باقی بمانند.

به گزارش شهرآرانیوز، روزنامه "تاگس آنسایگر" سوئیس در مطلبی نوشت: پلیس بریتانیا باید پس ازخشونت‌ها و ناآرامی‌های راستگرایان افراطی در این کشور همچنان باید در حالت آماده باش قرار داشته باشد.

خبرگزاری انگلیسی پی، بی‌بی‌سی و روزنامه تایمز در گزارشی نوشتند که کایر استارمر، نخست وزیر انگلیس در جلسه تیم بحران کبرا، از پلیس خواست که در حالت آماده باش بماند. استارمر همچنین از اورژانس و سیستم قضایی تشکر کرد.

بیش از یک هفته است که خشونت‌ها و ناآرامی‌های گسترده‌ای بعد از حمله با سلاح سرد که منجر به کشته شدن سه کودک شد در سراسر انگلیس شکل گرفته است. معترضان به نیرو‌های امنیتی، پناهگاه‌های پناهجویان و مساجد حمله کردند. در جریان این درگیری‌ها خودرو‌ها و ساختمان‌ها به آتش کشیده شد و افسران پلیس مجروح شدند.

استارمر نیز حضور پررنگ پلیس و واکنش سریع قوه قضائیه را ضروری دانست. تاکنون حدود ۵۰۰ نفر در جریان این ناآرامی‌ها دستگیر شده‌اند. به گفته سرویس دادستانی تاج، حدود ۱۵۰ نفر متهم شده‌اند. محکومیت‌های اولیه گاهی به چندین سال حبس منجر می‌شد.

کایر استارمر در واقع می‌خواست به تعطیلات برود. مبارزات انتخاباتی که با پیروزی آشکار حزب کارگر او به پایان رسید، طاقت فرسا بود. اما استارمر مجبور شد تعطیلات خود را به تعویق بیاندازد - و در عوض کشورش را از وضعیت اضطراری آزاد کند.

نخست وزیر انگلیس این روز‌ها با ناآرامی‌هایی مواجه است که کشورش در بیش از یک دهه گذشته شاهد آن نبوده است. انگلیسی‌ها هنوز درک وقایع چند روز گذشته را دشوار می‌دانند.

این ناآرامی‌ها پس از آن آغاز شد که دوشنبه گذشته یک جوان ۱۷ ساله در یک مراسم در شهر ساحلی ساوتپورت در شمال انگلیس سه دختر را کشت و ده کودک را با چاقو به شدت مجروح کرد. سپس گزارشی دروغ در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد مبنی بر اینکه عامل این حمله یک پناهجوی به زعم غربی‌ها اسلام گرای افراطی است. در واقع، این مرد در ولز به دنیا آمد، والدینش مسیحی هستند و اهل رواندا هستند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->