گوشی‌های اقتصادی چند؟ (۲۱ مرداد ۱۴۰۳) + جدول قیمت سومین نمایشگاه بین‌المللی سنگ‌های تزئینی و نما در مشهد برگزار می‌شود برداشت میوه تابستانی تیل مگسی از ۳۰ هکتار از اراضی نیشابور کشف ۱۵ دستگاه غیراستاندارد زیبایی و مقادیر زیادی داروی تقلبی از یک منزل مسکونی در مشهد + جزئیات برای نخستین‌بار، تخم‌مرغ به آفریقا صادر شد ماندگاری در مرز ۲ میلیون | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۱ مرداد ۱۴۰۳) + نمای پایانی بازار قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۲۱ مرداد ۱۴۰۳) | خودرو‌های خارجی ارزانتر از دیروز خرید میوه برای یک خانواده سه‌نفره در ماه چقدر خرج برمی‌دارد؟ «دیوان عدالت اداری» مزایای رفاهی کارگران را از مالیات معاف کرد آیا شرط داشتن گواهینامه برای ثبت‌نام ایران خودرو برداشته شده است؟ کدام استان‌ها بیشترین سپرده را در بانک‌ها دارند؟ | رتبه خراسان رضوی بعد از تهران و اصفهان قرار دارد تاثیر جنس و متریال مورد استفاده در صنایع روی انتخاب دریل مگنت مناسب چیست ؟ نرخ طلا و سکه در مشهد اعلام شد (۲۱ مرداد ۱۴۰۳) خودرو‌های داخلی در مسیر ارزانی | قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۱ مرداد ۱۴۰۳) + جدول مدیرکل استاندارد خراسان‌رضوی: از فعالیت تعدادی از تجهیزات بازی در مشهد جلوگیری شده است دلار کانال ۶۰ هزار تومان را از دست داد | قیمت امروز ارز، طلا، سکه و بیت‌کوین (۲۱ مرداد ۱۴۰۳) ۷۵ درصد کشت خیار جالیزی خراسان‌رضوی در دو شهرستان است خودرو «ری‌را» ایران خودرو را بیشتر بشناسید + مشخصات فنی و امکانات قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد (۲۱ مرداد ۱۴۰۳) | سیب سبز ترش چند؟ آغاز فروش اینترنتی خودرو | سامانه فروش یکپارچه خودرو منحل شد؟ نحوه ثبت درخواست خرید محصولات ایران خودرو اعلام شد + شرایط و لینک ثبت‌نام (۲۱ مرداد ۱۴۰۳) پیش‌بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه (۲۱ مرداد ۱۴۰۳) | قیمت سکه امامی چقدر می‌شود؟ پیش‌بینی بورس فردا یکشنبه (۲۱ مرداد ۱۴۰۳) | آیا بورس رشد می‌کند؟ ارزش سهام عدالت امروز شنبه (۲۰ مرداد ۱۴۰۳) چقدر شد؟ + جدول  واکنش وزیر کار به وضعیت افزایش حقوق کارگران بر اساس نرخ تورم چه بود؟
سرخط خبرها

مدیرکل استاندارد خراسان‌رضوی: از فعالیت تعدادی از تجهیزات بازی در مشهد جلوگیری شده است

  • کد خبر: ۲۴۴۴۵۳
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴
مدیرکل استاندارد خراسان‌رضوی: از فعالیت تعدادی از تجهیزات بازی در مشهد جلوگیری شده است
مدیرکل اداره استاندارد خراسان‌رضوی گفت: براساس گزارش‌هایی مبنی بر تعدد حوادث، از فعالیت تعدادی از تجهیزات بازی شهربازی های مشهد تا رفع‌شدن مشکل، جلوگیری شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، استفاده از تجهیزات بازی هیجان‌آور و لذت‌بخش است، اما اگر با اهمال همراه شود، ممکن است حادثه‌ بیافریند. گاهی ممکن است این اهمال از سمت دستگاه یا متصدی دستگاه انجام شود و طعمی تلخ را برای همیشه ماندگار کند.

با شروع فصل تابستان استفاده از شهربازی‌ها و پارک‌های آبی بیشتر می‌شود و ممکن است حوادث متفاوتی دیده شود که در این ایام، بیشتر از همیشه نظارت بر روی استاندارد لوازم و بازرسی‌های ادواری اهمیت پیدا می‌کند.

محمد سجادی‌عطار، مدیرکل اداره استاندارد خراسان‌رضوی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز درباره نظارت بر سلامت تجهیزات شهربازی‌ها تصریح کرد: یکی از حوزه‌هایی که تحت نظر سازمان ملی استاندارد است، تجهیزات تفریحی و دستگاه‌های شهربازی‌هاست. مجموعه‌هایی که به نوعی از این تجهیزات استفاده می‌کنند، چه شهربازی‌ها و مجموعه‌های آبی و چه زمین‌های بازی، مهدکودک‌ها و هر جایی که به‌نوعی تجهیزات بازی دارند، برای هر دستگاه باید تأییدیه دریافت کنند؛ بنابراین در هرکدام از این مجموعه‌ها، قائدتاً مواجه می‌شویم با تعدادی تجهیزات که یا مجوز ما را دارند یا تعدادی که احیاناً ممکن است مجوز ندارند یا مجوزشان منقضی شده است.

وی گفت: حدود هفت هزار دستگاه بازی در شهر‌های مختلف استفاده می‌شود و قائدتاً بهره‌برداران الزام به این دارند که مجوز بهره‌برداری سالانه دریافت کنند و دوم اینکه بازدید‌های ادواری بر روی آن تجهیزات انجام شود که این کار را توسط شرکت‌های بازرسی زیرمجموعه سازمان استاندارد انجام می‌دهیم. به طور معمول برای تجهیزات یک مجوز سالانه داده می‌شود و بازرسان ادواری هم باید هر سه ماه یک‌بار بازدید را انجام دهند. مسلماً اگر این بازدید‌های ادواری انجام نشود، مجوز باطل می‌شود.

مدیرکل اداره استاندارد خراسان‌رضوی عنوان کرد: اگر در جا‌هایی مشاهده کنیم استفاده از تجهیزات منجر به حوادث زیادی می‌شود و مردم صدمه می‌بینند حتی اگر مجوز هم داشته باشند، جلوی فعالیتشان گرفته می‌شود. اخیراً در یکی از مجموعه‌های آبی، این اتفاق افتاده است و گزارش‌هایی را از دانشگاه علوم پزشکی و سامانه‌های اورژانس دریافت کردیم؛ بر همین اساس، از فعالیت تعدادی از تجهیزات تا رفع‌شدن مشکل، جلوگیری شده است.

این مسئول استانی افزود: هر گزارشی که به ما منتقل می‌شود که تجهیزات در جایی به‌نوعی آسیب می‌زند و نیازی به نظارت بیشتر است، به موضوع ورود می‌کنیم و در کمیسیون ماده۴۲ اداره استاندارد، به تخلفات احتمالی همه مجموعه‌هایی که مجوز دارند ولی احیاناً کیفیت خدماتشان پایین‌تر از حد استاندارد است، رسیدگی می‌کنیم.

وی ادامه داد: در کنار مجوزی که برای تجهیز گرفته می‌شود، قائدتا استفاده از هر تجهیز نیاز به رعایت یک سری نکات است که باید به بهره برداران، نظارت فنی صورت بگیرد و ناظر فنی در کنار تجهیز حضور داشته باشد و مردم که می‌خواهند استفاده کنند تذکر‌ها داده شود تا اتفاقی نیافتد. گاهی اوقات ممکن است است قصوری دیده شود و تذکرات لازم را به مردم ندهند که اینها هم ممکن است حوادثی را به وجود بیاورد. یعنی ممکن است تجهیز ایرادی نداشته باشد و مجوز هم دارد ولی استفاده نادرست و عدم رعایت ظرفیتی که برای دستگاه پیش بینی می‌شود. اینها هم ممکن است به حوادثی منجر شود که همه این موارد درکمیسیون ماده ۴۲ اداره استاندارد به تخلفات احتمالی ورود می‌کنیم و رسیدگی می‌کنیم.

وی گفت: هرکدام از دستگاه‌ها عمر مفید دارند که در واقع توسط طراح آن دستگاه تعیین می‌شود و توسط شرکت‌های بازرسی، کنترل می‌شود که از عمر مفیدشان نگذشته باشد. شرایط هر دستگاه مختص به خودش است و بحث‌های فنی خودش را دارد که باید توسط شرکت‌های بازرسی، بررسی شود.

سجادی تصریح کرد: در چرخه تجهیزات بازی، بحث اتمام اعتبار مجوز‌ها، جابه‌جایی، جمع‌آوری یا پلمب را داریم و چون در این حوزه، پای جان مردم در میان است، بهره‌برداران وظایف سنگینی دارند و باید خیلی دقت کنند تا اتفاقی رخ ندهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->