جزئیاتی از طرح اصلاح قانون ورود و اقامت اتباع بیگانه از زبان یک نماینده مجلس تلاش برای حل مشکل زائران افغانستانی اربعین | رئیس ستاد مرکزی اربعین دستور رفع محدودیت سفر تا هجدهم ماهِ صفر را صادر کرد اینفوگرافی | گاه‌شمار سقوط افغانستان مجید مرتضایی: حضور تیم ملی فوتسال افغانستان در جمع ۱۰ تیم برتر دنیا افتخار بزرگی است ناهید کیانی، گردآفرید زمانه جام قهرمانی فوتسال افغانستان به پنجشیر رفت کارشناسان سازمان ملل خواستار حمایت از ورزشکاران زن در افغانستان شدند سفارت ایران از کاروان‌های زیارتی افغانستان خواست تکلیف وسیله نقلیه خود را مشخص کنند محمدکاظم کاظمی، جایزه استاد جلال‌الدین همایی را دریافت کرد احتمال بارش باران‌های شدید و وقوع سیلاب در ۷ ولایت افغانستان (۱۸ مرداد ۱۴۰۳) حمید موحدی، سکان هدایت تیم ملی والیبال افغانستان را به دست گرفت سری گرفته شمیم گلاب بر نیزه | اشعار شاعران افغانستانی در شب شعر عاشورا ابوطالب مظفری: «سرور رجایی» با زنده‌کردن عبارت «خون‌شریکی»، برای نزدیکی ایران و افغانستان تلاش کرد زائران افغانستانی اربعین می‌توانند از مرز چذابه وارد عراق شوند شهادت اسماعیل هنیه جبهه مقاومت را به پیروزی نزدیک‌تر کرد ۴۰ هزار زائر افغانستانی ویژه اربعین آماده ورود به مرز دوغارون تایباد مجید مرتضایی: سیر پیشرفت فوتسال افغانستان دلیل حضور این تیم در جمع ۱۰ تیم برتر دنیا بود سازمان ملل: بیش از ۱۲ میلیون نفر در افغانستان با ناامنی غذایی مواجه هستند | ۴۸ درصد جمعیت زیر خط فقر زندگی می‌کنند هشدار معاون استاندار هرات: فساد می‌تواند باعث فروپاشی حکومت طالبان شود طالبان: حقابه کشور‌های همسایه براساس قانون پرداخت خواهد شد
سرخط خبرها

جزئیاتی از طرح اصلاح قانون ورود و اقامت اتباع بیگانه از زبان یک نماینده مجلس

  • کد خبر: ۲۴۴۹۱۰
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲
جزئیاتی از طرح اصلاح قانون ورود و اقامت اتباع بیگانه از زبان یک نماینده مجلس
سخنگوی کمیسیون سیاست داخلی مجلس جزئیاتی از طرح اصلاح قانون ورود و اقامت اتباع بیگانه را ارائه کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ولی الله بیاتی، سخنگوی کمیسیون سیاست داخلی مجلس، درباره جزئیات طرح اصلاح قانون ورود و اقامت اتباع بیگانه که به تازگی در مجلس اعلام وصول شده است گفت: این طرح پیش از این نیز به مجلس داده شده بود. در دوره قبل تصویب شد و در صحن هم آمد، اما فرصت نشد که تصویب شود. دوباره به کمیسیون ارجاع شد و کمیسیون نیز در اولویت گذاشت که مجدداً مصوب کند و به صحن علنی بفرستد.

او در ادامه گفت: این طرح حدود ۴۰ ماده دارد و کلیه افرادی که وارد کشور می‌شوند، با این قانون جدید از مرز شناسایی می‌شوند، به آنها کارت اعطا می‌شود و اقامت‌های یک‌ساله، سه‌ساله، پنج‌ساله و هفت‌ساله هم به اتباع طبق این قانون داده می‌شود. پس از هفت سال نیز یک نوع اقامت ویژه درنظر گرفته شده است که براساس آن می‌توانند مثلاً ملک به جز زمین‌های مزروعی هم خرید داشته باشند.

بیاتی همچنین درباره جزئیات این طرح تصریح می‌کند: ستادی نیز در تهران با مدیریت وزیر کشور و دیگر اعضای آن که حدود ۱۸ الی ۱۹ نفرند، تشکیل می‌شود. همچنین در استان‌ها ستادی با محوریت استاندار شکل می‌گیرد. این موارد در این قانون پیش‌بینی شده است. ۴ ماده از آن تصویب شده و در دستورکار هم قرار دارد که پس از رای اعتماد به وزرا ان‌شاءالله بررسی آن ادامه داده پیدا می‌کند.

نماینده مردم تفرش و آشتیان تاکید کرد: «تنها کلیات حضور اتباع خارجه در این قانون درنظر گرفته شده است و جزئیاتی مانند حضور اتباع افغانستانی در استان‌های مختلف به دست دولت است و در نهایت وزیر کشور تصمیم می‌گیرد که کدام استان‌ها برای حضور اتباع افغانستانی مجاز هستند و کدام استان‌ها مجاز نیستند.

سخنگوی کمیسیون سیاست داخلی و شورا‌های مجلس اسلامی همچنین می‌گوید که نهاد‌های مرتبط برای همکاری با این قانون به‌طور کامل درنظر گرفته شده و نظرات آنها نیز اخذ شده است.

منبع: فرهیختگان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->