عمده صادرات مرغ گوشتی به کشور عراق است بررسی قیمت امروز انواع تلفن‌های همراه (۲۳ مرداد ۱۴۰۳) راهکار برای تولید بیشتر انرژی در ایران چیست؟ | صنایع حاضرند برق را گران‌تر بخرند امکان صادرات فراورده‌های نفتی به ترکمنستان از طریق گمرک لطف‌آباد خراسان‌رضوی، فراهم شد تحریم، فیلترینگ و سرعت پایین اینترنت، سد راه تبلیغات دیجیتال در ایران قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۲۳ مرداد ۱۴۰۳) | قیمت خودرو‌ها افزایش یافت اختصاص یک‌درصد از درآمد مالیات بر ارزش‌افزوده به بخش سلامت آیا قیمت روغن نباتی افزایش می‌یابد؟ | امسال ارز به روغن نباتی اختصاص نیافته است واکنش منفی بورس‌بازان به کابینه پیشنهادی دولت | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۳ مرداد ۱۴۰۳) تصویب تشکیل نخستین کارگروه تخصصی فرش در اتاق اصناف ایران | بی‌گره‌بافی و ربات‌بافی از معضلات هنرصنعت فرش قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۳ مرداد ۱۴۰۳) | افزایش قیمت ایران خودرویی‌ها و کاهش قیمت سایپایی‌ها نایب‌رئیس شورای ملی زعفران: مشکلات صادرات زعفران کماکان پابرجاست با ۷۰۰ میلیون تومان، خودروی خارجی بخرید + جدول قیمت آیا به تمام متقاضیان ثبت‌نام ایران خودرو، خودرو تعلق می‌گیرد؟ زمان واریز و برداشت یارانه نقدی مرداد ۱۴۰۳ ویژه دهک‌های اول تا سوم مشخص شد تسهیلات پرداختی بانک‌ها از ابتدای سال تاکنون چقدر بوده است؟ + جدول (۲۳ مرداد ۱۴۰۳) نحوه استرداد بلیت پرواز‌های اربعین چگونه است؟ قیمت امروز دلار، طلا، سکه، ارز دیجیتال (۲۳ مرداد ۱۴۰۳) | توقف دلار در کانال ۵۹ هزار تومان طرح تعطیلی چهارساعته واحد‌های صنفی مشهد در راستای صرفه‌جویی انرژی ادامه دارد (۲۳ مرداد ۱۴۰۳) جلسه فوق‌العاده شورای عالی بورس امروز (۲۳ مرداد) برگزار می‌شود رئیس نظام مهندسی معدن خراسان رضوی: ظاهراً معدن از اولویت‌های حمایتی مسئولان خارج شده است قیمت شاهین پلاس اتوماتیک سایپا اعلام شد (۲۳ مرداد ۱۴۰۳) آزادسازی هزار و ۶۰۰ متر از اراضی کشاورزی شهرستان مشهد گلایه فعالان کارگری از رعایت‌نشدن رأی دیوان عدالت توسط سازمان مالیات | اداره مالیات خراسان‌رضوی: رأی دیوان عدالت لازم‌الاجراست محکومیت بیش‌از ۱۵ میلیارد ریالی ۲ آرایشگاه زنانه در مشهد مهلت وکالتی‌کردن حساب بانکی برای ثبت‌نام ایران‌خودرو تمدید شد | فعال‌سازی بیش‌از ۲۰ بانک عامل برای افتتاح حساب وکالتی
سرخط خبرها

تحریم، فیلترینگ و سرعت پایین اینترنت، سد راه تبلیغات دیجیتال در ایران

  • کد خبر: ۲۴۴۹۴۳
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
تحریم، فیلترینگ و سرعت پایین اینترنت، سد راه تبلیغات دیجیتال در ایران
تحریم‌ها باعث می‌شود که ما در ایران از یک سری کانال‌های تبلیغات دیجیتال که در تمام دنیا مرسوم است و نرخ بازگشت سرمایه‌گذاری بسیار بالایی دارد محروم شویم.

به گزارش شهرآرانیوز، فعال حوزه تبلیغات دیجیتال درباره چالش‌های پیش روی تبلیغات دیجیتال در ایران بیان کرد: صنعت تبلیغات دیجیتال در ایران با مشکلات متعددی روبه‌رو است که اغلب به دو عامل اصلی برمی‌گردد. عامل اول تحریم و فیلترینگ و عامل دوم اختلال و سرعت پایین اینترنت است.

رضا شیرازی ابراز کرد: عامل اول اهمیت بیشتری دارد، زیرا تحریم‌ها باعث می‌شود که ما در ایران از یک سری کانال‌های تبلیغات دیجیتال که در تمام دنیا مرسوم است و نرخ بازگشت سرمایه‌گذاری بسیار بالایی دارد محروم شویم. برای مثال در اغلب کشور‌ها با ابزار‌هایی که در ایران فیلتر یا تحریم شده‌اند مانند فیسبوک، اینستاگرام یا تبلیغ بر اساس لوکیشن مانند «گوگل‌مپ» تبلیغات بسیار وسیعی انجام می‌شود. کسب و کار‌ها به صورت منطقه‌ای کاربران خاصی را جذب می‌کنند و دقیقا برای همان شخصیت‌ها تبلیغات خود را تنظیم می‌کنند؛ اما در ایران این امکان وجود ندارد. به همین دلیل کسب و کار‌های ایرانی مجبورند که هزینه‌های خیلی بیشتری نسبت به کشور‌های دیگر برای تبلیغات دیجیتال خود پرداخت کنند و جواب لازم را هم از تبلیغات نگیرند، چون نمی‌توانند مخاطبان خود را به درستی هدف قرار دهند.

وی در مقایسه‌ای بین کشور‌های منطقه و ایران در استفاده از تبلیغات دیجیتال گفت: حدود ۶۰ درصد بودجه تبلیغات دیجیتال کسب و کار‌ها در کشور‌های منطقه به سمت فیسبوک و گوگل ادز است، زیرا این دو ابزار لوکیشن محور  هستند ولی دسترسی به این دو ابزار در ایران به دلیل تحریم و فیلترینگ امکان پذیر نیست. ما در ایران به طور کلی فقط با ۴۰ درصد امکاناتی که در دیگر کشور‌های منطقه وجود دارد مشغول به تبلیغات دیجیتال هستیم؛ لذا همین موارد باعث ضعف تبلیغات دیجیتال در ایران می‌شود.

سهم پایین فروشگاه‌های آنلاین به دلیل سرعت پایین اینترنت

رضا شیرازی همچنین با توجه به وجود اختلال و سرعت پایین اینترنت در کشور و عدم استفاده مناسب کاربران از فضای آنلاین ادامه داد: وقتی صنایع مختلف را بررسی می‌کنید متوجه می‌شوید که سهم فروشگاه‌های آنلاین نسبت به فروشگاه‌های آفلاین بسیار کم است. در صورتی که در کشور‌های منطقه مانند امارات و ترکیه سهم بازار آنلاین نسبت به ایران چندین برابر است و این اختلاف به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم مانند اینترنت پر سرعت است. زیرا مردم نمی‌توانند از اینترنت به عنوان یک زیرساخت برای فعالیت‌های تجاری خودشان استفاده کنند. به طور کلی این دو عامل باعث شده که صنعت تجارت الکترونیک ایران و اقتصاد آنلاین ایران کوچکتر از کشور‌های همسایه باشد و اختلاف زیادی با آنها پیدا کند.

محدودیتی که باعث افزایش هزینه‌ها شد

این فعال حوزه دیجیتال مارکتینگ در انتها بیان کرد: محدودیت‌های ایجاد شده در صنعت دیجیتال مارکتینگ باعث شده که رقابت در حوزه سئو و اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران نسبت به دیگر کشور‌ها بشدت افزایش یابد و دلیل این امر نبود راهکار‌های دیگر برای کسب و کارهاست. عدم توازن در انتخاب کانال‌های تبلیغات دیجیتال باعث شده که قیمت‌ها و نوع رقابت هم متفاوت شود. از آنجایی که کسب و کار‌ها مجبورند برای تبلیغات دیجیتال صرفا به سراغ دو کانال سئو و اینفلوئنسرمارکتینگ بروند هزینه‌ها بسیار افزایش یافته است.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->