پیش بینی قیمت طلا و سکه (دوشنبه ۳ دی ۱۴۰۳) پیش بینی بورس (دوشنبه ۳ دی ۱۴۰۳)| قله نوردی شاخص بورس ادامه دارد؟ تکذیب گمانه‌زنی‌های افزایش قیمت بنزین (۲ دی ۱۴۰۳) برای خرید آهن‌آلات در مشهد چه باید کرد؟ انبوه‌سازان لاکچری‌ساز بلای جان بازار مسکن ماجرای برنج‌های وارداتی آلوده چیست؟ نقد‌های مردمی به عرضه روغن‌موتور‌های بی‌کیفیت در مشهد قیمت خودرو‌های خارجی رشد ۳ تا ۳۵ میلیون تومانی پیدا کرد (۲ دی ۱۴۰۳) قیمت خودرو‌های داخلی در مسیر کاهش (۲ دی ۱۴۰۳) | پژو ۲۰۷ اتوماتیک یک میلیارد و ۳۵ میلیون تومان موتور بورس با بزرگان بازار روشن ماند | گزارش وضعیت بازار سهام (۲ دی ۱۴۰۳) نرخ طلا و سکه در مشهد (۲ دی ۱۴۰۳) حجم مخازن سد‌های خراسان رضوی، فقط ۱۴ درصد! اداره کل صمت خراسان رضوی طی ۸ ماه ابتدایی ۱۴۰۳ رتبه سوم کشور در تعداد پرونده کشف کالای قاچاق را کسب کرده است ۹ مزرعه ماهی خاویاری در خراسان رضوی فعال است قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲ دی ۱۴۰۳) | ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و طلا آغاز عرضه سنگین دلار، تتر و درهم از فردا (۳ دی ۱۴۰۳) قانون پیش فروش مسکن اصلاح می‌شود جلسه مجلس با همتی و فرزین برای بررسی افزایش قیمت ارز، سه‌شنبه (۴ دی ۱۴۰۳) برگزار می‌شود کدام آپارتمان‌ها در وضعیت رکود بازار مسکن خریدار دارند؟ (۲ دی ۱۴۰۳) ویدئو | عبده تبریزی: قیمت پایین برق و گاز اقتصاد ایران را آشفته کرده است دلار حواله از ۶۳ هزار تومان عبور کرد (۲ دی ۱۴۰۳) ویدئو | قالیباف: گرانی‌های قیمت ارز و کمبود برق و گاز این روزها مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده است زیان ۲۵۰ همتی صنایع درپی قطعی برق برنامه‌های مجلس برای حمایت از بورس چیست؟ |رونق بازار سرمایه با بازار توافقی ارز دستور پزشکیان برای تسریع در پرداخت وام ازدواج سرنوشت نامعلوم تعهدات مالی سفرهای استانی دولت سیزدهم به خراسان رضوی واریز سود به حساب بیش از ۲۰ میلیون سهامدار در پاییز ۱۴۰۳ جلسه غیرعلنی مجلس در مورد نوسانات نرخ ارز برگزار شد (۲ دی ۱۴۰۳) قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد (۲ دی ۱۴۰۳) | هویج کیلویی ۱۰ هزار تومان
سرخط خبرها

تحریم، فیلترینگ و سرعت پایین اینترنت، سد راه تبلیغات دیجیتال در ایران

  • کد خبر: ۲۴۴۹۴۳
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
تحریم، فیلترینگ و سرعت پایین اینترنت، سد راه تبلیغات دیجیتال در ایران
تحریم‌ها باعث می‌شود که ما در ایران از یک سری کانال‌های تبلیغات دیجیتال که در تمام دنیا مرسوم است و نرخ بازگشت سرمایه‌گذاری بسیار بالایی دارد محروم شویم.

به گزارش شهرآرانیوز، فعال حوزه تبلیغات دیجیتال درباره چالش‌های پیش روی تبلیغات دیجیتال در ایران بیان کرد: صنعت تبلیغات دیجیتال در ایران با مشکلات متعددی روبه‌رو است که اغلب به دو عامل اصلی برمی‌گردد. عامل اول تحریم و فیلترینگ و عامل دوم اختلال و سرعت پایین اینترنت است.

رضا شیرازی ابراز کرد: عامل اول اهمیت بیشتری دارد، زیرا تحریم‌ها باعث می‌شود که ما در ایران از یک سری کانال‌های تبلیغات دیجیتال که در تمام دنیا مرسوم است و نرخ بازگشت سرمایه‌گذاری بسیار بالایی دارد محروم شویم. برای مثال در اغلب کشور‌ها با ابزار‌هایی که در ایران فیلتر یا تحریم شده‌اند مانند فیسبوک، اینستاگرام یا تبلیغ بر اساس لوکیشن مانند «گوگل‌مپ» تبلیغات بسیار وسیعی انجام می‌شود. کسب و کار‌ها به صورت منطقه‌ای کاربران خاصی را جذب می‌کنند و دقیقا برای همان شخصیت‌ها تبلیغات خود را تنظیم می‌کنند؛ اما در ایران این امکان وجود ندارد. به همین دلیل کسب و کار‌های ایرانی مجبورند که هزینه‌های خیلی بیشتری نسبت به کشور‌های دیگر برای تبلیغات دیجیتال خود پرداخت کنند و جواب لازم را هم از تبلیغات نگیرند، چون نمی‌توانند مخاطبان خود را به درستی هدف قرار دهند.

وی در مقایسه‌ای بین کشور‌های منطقه و ایران در استفاده از تبلیغات دیجیتال گفت: حدود ۶۰ درصد بودجه تبلیغات دیجیتال کسب و کار‌ها در کشور‌های منطقه به سمت فیسبوک و گوگل ادز است، زیرا این دو ابزار لوکیشن محور  هستند ولی دسترسی به این دو ابزار در ایران به دلیل تحریم و فیلترینگ امکان پذیر نیست. ما در ایران به طور کلی فقط با ۴۰ درصد امکاناتی که در دیگر کشور‌های منطقه وجود دارد مشغول به تبلیغات دیجیتال هستیم؛ لذا همین موارد باعث ضعف تبلیغات دیجیتال در ایران می‌شود.

سهم پایین فروشگاه‌های آنلاین به دلیل سرعت پایین اینترنت

رضا شیرازی همچنین با توجه به وجود اختلال و سرعت پایین اینترنت در کشور و عدم استفاده مناسب کاربران از فضای آنلاین ادامه داد: وقتی صنایع مختلف را بررسی می‌کنید متوجه می‌شوید که سهم فروشگاه‌های آنلاین نسبت به فروشگاه‌های آفلاین بسیار کم است. در صورتی که در کشور‌های منطقه مانند امارات و ترکیه سهم بازار آنلاین نسبت به ایران چندین برابر است و این اختلاف به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم مانند اینترنت پر سرعت است. زیرا مردم نمی‌توانند از اینترنت به عنوان یک زیرساخت برای فعالیت‌های تجاری خودشان استفاده کنند. به طور کلی این دو عامل باعث شده که صنعت تجارت الکترونیک ایران و اقتصاد آنلاین ایران کوچکتر از کشور‌های همسایه باشد و اختلاف زیادی با آنها پیدا کند.

محدودیتی که باعث افزایش هزینه‌ها شد

این فعال حوزه دیجیتال مارکتینگ در انتها بیان کرد: محدودیت‌های ایجاد شده در صنعت دیجیتال مارکتینگ باعث شده که رقابت در حوزه سئو و اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران نسبت به دیگر کشور‌ها بشدت افزایش یابد و دلیل این امر نبود راهکار‌های دیگر برای کسب و کارهاست. عدم توازن در انتخاب کانال‌های تبلیغات دیجیتال باعث شده که قیمت‌ها و نوع رقابت هم متفاوت شود. از آنجایی که کسب و کار‌ها مجبورند برای تبلیغات دیجیتال صرفا به سراغ دو کانال سئو و اینفلوئنسرمارکتینگ بروند هزینه‌ها بسیار افزایش یافته است.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->