یکصد و بیست و نهمین حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران (۲۰ مهر ۱۴۰۴) برگزار می‌شود + جزئیات آغاز پرداخت خسارت‌های برق خانگی از آبان ۱۴۰۴ معاون اقتصادی استاندار: تحقق رشد اقتصادی خراسان رضوی نیازمند ۷۰۰ همت سرمایه‌گذاری جدید است حباب سکه به ۷ میلیون تومان رسید (۱۷ مهر ۱۴۰۴) بررسی قیمت امروز خودروهای داخلی و خارجی (۱۷ مهر ۱۴۰۴) | بازار خودرو ترمز برید؟ + جدول نتایج قرعه کشی و برندگان ایران خودرو (۱۷ مهر ۱۴۰۴) + لینک مشاهده نرخ سود بین‌بانکی ثابت ماند (۱۷ مهر ۱۴۰۴) قیمت گوشت گوساله در مشهد یک میلیون تومان شد (۱۷ مهر ۱۴۰۴) + جدول ۷۵ درصد بار وام ازدواج روی دوش ۶ بانک | ۵۴۱ هزار نفر هنوز در صف هستند اعلام قیمت جدید انواع موبایل در بازار (۱۷ مهر ۱۴۰۴) | پرچمدار اپل چند؟ + جدول معاون وزیر جهادکشاورزی: محصولات کشاورزی ایران به ۸۰ کشور جهان صادر می‌شود اعلام زمان واریز یارانه مهر ۱۴۰۴ | رقم واریزی بیشتر شد؟ ۳۸ میلیارد دلار ارز صادراتی در ۷ سال گذشته به کشور بازنگشته است | متخلفان اعلام شدند بررسی چالش‌های انرژی و تقویت زیرساخت‌های گاز در سی‌وسومین اجلاس شورای اسلامی استان خراسان رضوی هشدار سازمان امور مالیاتی: خودداری از صدور صورت‌حساب الکترونیک، یعنی فرار مالیاتی پیش‌بینی نرخ دلار و طلا با کاهش تنش‌ها در منطقه | رقم‌های باورنکردنی در انتظار طلا حذف شرط سپرده در پیش‌فروش خودرو، تقاضای کاذب در بازار ایجاد کرد (۱۷ مهرماه ۱۴۰۴) هشدار بهروزآذر درباره فراموشی ارزش‌های خانوادگی در دنیای رسانه‌زده زعفران تربت‌حیدریه آخر هفته چند قیمت خورد؟ (۱۷ مهر ۱۴۰۴) هشدار بانک مرکزی به مردم: هیچ تشکل یا کانونی مجوز نظارت بر صندوق‌های قرض‌الحسنه ندارد توسعه شبکه گاز مشهد با هدف پایداری و رعایت الزامات پدافند غیرعامل | گازرسانی رینگ جنوبی شهر تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد + فیلم یارانه نانوایان مشهدی از جنگ ۱۲روزه تاکنون، واریز نشده است آینده برق ایران در گرو کنترل ماینر‌ها کاهش مشارکت اقتصادی در خراسان رضوی | نرخ بیکاری استان در تابستان ۱۴۰۴، به ۵.۳ درصد رسید   آرامش در غرب آسیا، نرخ دلار در ایران را کاهش داد (۱۷ مهر ۱۴۰۴) کمیابی و گرانی برنج، دست‌پخت متولیانی است که نظارت بر بازار را رها کرده‌اند | غیب‌شدن برنج به دست محتکران آتش‌بس در غزه؛ کاهش قیمت در بازار جهانی نفت (۱۷ مهر ۱۴۰۴) ۱۰ کارشناس، آینده بازار مسکن را پیش‌بینی کردند (۱۷ مهر ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

تحریم، فیلترینگ و سرعت پایین اینترنت، سد راه تبلیغات دیجیتال در ایران

  • کد خبر: ۲۴۴۹۴۳
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
تحریم، فیلترینگ و سرعت پایین اینترنت، سد راه تبلیغات دیجیتال در ایران
تحریم‌ها باعث می‌شود که ما در ایران از یک سری کانال‌های تبلیغات دیجیتال که در تمام دنیا مرسوم است و نرخ بازگشت سرمایه‌گذاری بسیار بالایی دارد محروم شویم.

به گزارش شهرآرانیوز، فعال حوزه تبلیغات دیجیتال درباره چالش‌های پیش روی تبلیغات دیجیتال در ایران بیان کرد: صنعت تبلیغات دیجیتال در ایران با مشکلات متعددی روبه‌رو است که اغلب به دو عامل اصلی برمی‌گردد. عامل اول تحریم و فیلترینگ و عامل دوم اختلال و سرعت پایین اینترنت است.

رضا شیرازی ابراز کرد: عامل اول اهمیت بیشتری دارد، زیرا تحریم‌ها باعث می‌شود که ما در ایران از یک سری کانال‌های تبلیغات دیجیتال که در تمام دنیا مرسوم است و نرخ بازگشت سرمایه‌گذاری بسیار بالایی دارد محروم شویم. برای مثال در اغلب کشور‌ها با ابزار‌هایی که در ایران فیلتر یا تحریم شده‌اند مانند فیسبوک، اینستاگرام یا تبلیغ بر اساس لوکیشن مانند «گوگل‌مپ» تبلیغات بسیار وسیعی انجام می‌شود. کسب و کار‌ها به صورت منطقه‌ای کاربران خاصی را جذب می‌کنند و دقیقا برای همان شخصیت‌ها تبلیغات خود را تنظیم می‌کنند؛ اما در ایران این امکان وجود ندارد. به همین دلیل کسب و کار‌های ایرانی مجبورند که هزینه‌های خیلی بیشتری نسبت به کشور‌های دیگر برای تبلیغات دیجیتال خود پرداخت کنند و جواب لازم را هم از تبلیغات نگیرند، چون نمی‌توانند مخاطبان خود را به درستی هدف قرار دهند.

وی در مقایسه‌ای بین کشور‌های منطقه و ایران در استفاده از تبلیغات دیجیتال گفت: حدود ۶۰ درصد بودجه تبلیغات دیجیتال کسب و کار‌ها در کشور‌های منطقه به سمت فیسبوک و گوگل ادز است، زیرا این دو ابزار لوکیشن محور  هستند ولی دسترسی به این دو ابزار در ایران به دلیل تحریم و فیلترینگ امکان پذیر نیست. ما در ایران به طور کلی فقط با ۴۰ درصد امکاناتی که در دیگر کشور‌های منطقه وجود دارد مشغول به تبلیغات دیجیتال هستیم؛ لذا همین موارد باعث ضعف تبلیغات دیجیتال در ایران می‌شود.

سهم پایین فروشگاه‌های آنلاین به دلیل سرعت پایین اینترنت

رضا شیرازی همچنین با توجه به وجود اختلال و سرعت پایین اینترنت در کشور و عدم استفاده مناسب کاربران از فضای آنلاین ادامه داد: وقتی صنایع مختلف را بررسی می‌کنید متوجه می‌شوید که سهم فروشگاه‌های آنلاین نسبت به فروشگاه‌های آفلاین بسیار کم است. در صورتی که در کشور‌های منطقه مانند امارات و ترکیه سهم بازار آنلاین نسبت به ایران چندین برابر است و این اختلاف به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم مانند اینترنت پر سرعت است. زیرا مردم نمی‌توانند از اینترنت به عنوان یک زیرساخت برای فعالیت‌های تجاری خودشان استفاده کنند. به طور کلی این دو عامل باعث شده که صنعت تجارت الکترونیک ایران و اقتصاد آنلاین ایران کوچکتر از کشور‌های همسایه باشد و اختلاف زیادی با آنها پیدا کند.

محدودیتی که باعث افزایش هزینه‌ها شد

این فعال حوزه دیجیتال مارکتینگ در انتها بیان کرد: محدودیت‌های ایجاد شده در صنعت دیجیتال مارکتینگ باعث شده که رقابت در حوزه سئو و اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران نسبت به دیگر کشور‌ها بشدت افزایش یابد و دلیل این امر نبود راهکار‌های دیگر برای کسب و کارهاست. عدم توازن در انتخاب کانال‌های تبلیغات دیجیتال باعث شده که قیمت‌ها و نوع رقابت هم متفاوت شود. از آنجایی که کسب و کار‌ها مجبورند برای تبلیغات دیجیتال صرفا به سراغ دو کانال سئو و اینفلوئنسرمارکتینگ بروند هزینه‌ها بسیار افزایش یافته است.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->