وزیر جهاد کشاورزی: مردم منتظر کاهش قیمت برنج باشند | آغاز توزیع ۶۰ هزار تن برنج بازار بورس از شنبه ۷ تیر ۱۴۰۴ با چه دامنه نوسانی آغاز به کار خواهد کرد؟ ۶۷ درصد از درآمد‌های تهرانی‌ها صرف پرداخت اجاره می‌شود تحریم‌ها تنها ۱۰۰ هزار بشکه از فروش نفت ایران را کاهش داد زنجیره ارزش صنعت نفت، قهرمان بی‌صدای روز‌های بحران سوخت قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۵ تیر ۱۴۰۴) + جدول بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۵ تیر ۱۴۰۴) | کاهش قیمت‌ها تمدید لغو پرواز‌های داخلی و خارجی در شمال، جنوب و غرب کشور تا ساعت ۱۴ فردا (جمعه، ۶ تیر ۱۴۰۴) دستورالعمل استرداد وجه بلیت پرواز‌های لغو شده اعلام شد لزوم آغاز تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی و خدماتی | کارگران آتش نشانی و خدماتی سنگ تمام گذاشتند قرائت کنتور برق تهرانی‌ها از شنبه (۷ تیر ۱۴۰۴) طبق روال گذشته انجام می‌شود قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۵ تیر ۱۴۰۴) | دلار چه قیمتی دارد؟ قیمت دلار جهانی امروز (۵ تیرماه ۱۴۰۴) | دلار جهانی به کف قیمت چند ساله سقوط کرد مرحله سوم طرح کالابرگ الکترونیکی ویژه دهک‌های یک تا سه درآمدی از شنبه (۷ تیرماه ۱۴۰۴) آغاز می‌شود+ جزئیات نرخ امروز طلا در مشهد چقدر است؟ (۵ تیر ۱۴۰۴) بانک مرکزی: تأمین ارز واردات در مدت ۳ ماه از ۱۲.۳ میلیارد دلار گذشت قیمت سیب‌زمینی نصف شد (۵ تیر ۱۴۰۴) جابه‌جایی بیش از ۴.۶ میلیون مسافر توسط ناوگان حمل‌ونقل بین‌شهری در ۱۲ روز جنگ وزیر راه و شهرسازی: بازسازی مناطق خسارت‌دیده در جنگ در اولویت وزارت راه است قرائت کنتور مشترکان آب و فاضلاب از هفتم تیر به روال عادی بازمی‌گردد قیمت طلای جهانی اندکی بالا رفت (۵ تیر ۱۴۰۴) قیمت امروز میوه و تره‌بار در مشهد (۵ تیر ۱۴۰۴) | ملزومات سالاد چه قیمتی دارند؟ تخصیص ارز ترجیحی واردات نهاده‌های دامی و برخی کالا‌های اساسی به روال قبل بازگشت چگونگی فعالیت بازار سهام و ابزار‌های دیگر تا عصر جمعه (۶ تیر ۱۴۰۴) اعلام خواهد شد زمان آغاز مرحله سوم طرح کالابرگ الکترونیکی در سال ۱۴۰۴ اعلام شد+ جزئیات فروش طلا با نرخ‌هایی بالاتر از نرخ‌های اعلامی را گزارش کنید ساعت کاری بانک‌ها از شنبه (۷ تیر ۱۴۰۴) چگونه خواهد بود؟ بررسی بازار خودرو پس از آتش‌بس ایران و اسرائیل (۴ تیر ۱۴۰۴) + جدول
سرخط خبرها

تحریم، فیلترینگ و سرعت پایین اینترنت، سد راه تبلیغات دیجیتال در ایران

  • کد خبر: ۲۴۴۹۴۳
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
تحریم، فیلترینگ و سرعت پایین اینترنت، سد راه تبلیغات دیجیتال در ایران
تحریم‌ها باعث می‌شود که ما در ایران از یک سری کانال‌های تبلیغات دیجیتال که در تمام دنیا مرسوم است و نرخ بازگشت سرمایه‌گذاری بسیار بالایی دارد محروم شویم.

به گزارش شهرآرانیوز، فعال حوزه تبلیغات دیجیتال درباره چالش‌های پیش روی تبلیغات دیجیتال در ایران بیان کرد: صنعت تبلیغات دیجیتال در ایران با مشکلات متعددی روبه‌رو است که اغلب به دو عامل اصلی برمی‌گردد. عامل اول تحریم و فیلترینگ و عامل دوم اختلال و سرعت پایین اینترنت است.

رضا شیرازی ابراز کرد: عامل اول اهمیت بیشتری دارد، زیرا تحریم‌ها باعث می‌شود که ما در ایران از یک سری کانال‌های تبلیغات دیجیتال که در تمام دنیا مرسوم است و نرخ بازگشت سرمایه‌گذاری بسیار بالایی دارد محروم شویم. برای مثال در اغلب کشور‌ها با ابزار‌هایی که در ایران فیلتر یا تحریم شده‌اند مانند فیسبوک، اینستاگرام یا تبلیغ بر اساس لوکیشن مانند «گوگل‌مپ» تبلیغات بسیار وسیعی انجام می‌شود. کسب و کار‌ها به صورت منطقه‌ای کاربران خاصی را جذب می‌کنند و دقیقا برای همان شخصیت‌ها تبلیغات خود را تنظیم می‌کنند؛ اما در ایران این امکان وجود ندارد. به همین دلیل کسب و کار‌های ایرانی مجبورند که هزینه‌های خیلی بیشتری نسبت به کشور‌های دیگر برای تبلیغات دیجیتال خود پرداخت کنند و جواب لازم را هم از تبلیغات نگیرند، چون نمی‌توانند مخاطبان خود را به درستی هدف قرار دهند.

وی در مقایسه‌ای بین کشور‌های منطقه و ایران در استفاده از تبلیغات دیجیتال گفت: حدود ۶۰ درصد بودجه تبلیغات دیجیتال کسب و کار‌ها در کشور‌های منطقه به سمت فیسبوک و گوگل ادز است، زیرا این دو ابزار لوکیشن محور  هستند ولی دسترسی به این دو ابزار در ایران به دلیل تحریم و فیلترینگ امکان پذیر نیست. ما در ایران به طور کلی فقط با ۴۰ درصد امکاناتی که در دیگر کشور‌های منطقه وجود دارد مشغول به تبلیغات دیجیتال هستیم؛ لذا همین موارد باعث ضعف تبلیغات دیجیتال در ایران می‌شود.

سهم پایین فروشگاه‌های آنلاین به دلیل سرعت پایین اینترنت

رضا شیرازی همچنین با توجه به وجود اختلال و سرعت پایین اینترنت در کشور و عدم استفاده مناسب کاربران از فضای آنلاین ادامه داد: وقتی صنایع مختلف را بررسی می‌کنید متوجه می‌شوید که سهم فروشگاه‌های آنلاین نسبت به فروشگاه‌های آفلاین بسیار کم است. در صورتی که در کشور‌های منطقه مانند امارات و ترکیه سهم بازار آنلاین نسبت به ایران چندین برابر است و این اختلاف به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم مانند اینترنت پر سرعت است. زیرا مردم نمی‌توانند از اینترنت به عنوان یک زیرساخت برای فعالیت‌های تجاری خودشان استفاده کنند. به طور کلی این دو عامل باعث شده که صنعت تجارت الکترونیک ایران و اقتصاد آنلاین ایران کوچکتر از کشور‌های همسایه باشد و اختلاف زیادی با آنها پیدا کند.

محدودیتی که باعث افزایش هزینه‌ها شد

این فعال حوزه دیجیتال مارکتینگ در انتها بیان کرد: محدودیت‌های ایجاد شده در صنعت دیجیتال مارکتینگ باعث شده که رقابت در حوزه سئو و اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران نسبت به دیگر کشور‌ها بشدت افزایش یابد و دلیل این امر نبود راهکار‌های دیگر برای کسب و کارهاست. عدم توازن در انتخاب کانال‌های تبلیغات دیجیتال باعث شده که قیمت‌ها و نوع رقابت هم متفاوت شود. از آنجایی که کسب و کار‌ها مجبورند برای تبلیغات دیجیتال صرفا به سراغ دو کانال سئو و اینفلوئنسرمارکتینگ بروند هزینه‌ها بسیار افزایش یافته است.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->