اعتراف یک روزنامه عبری به وحشت‌زدگی اسرائیل از حمله ایران سفارت ایران در لندن بر اجماع قوی برای پاسخ به اسرائیل تاکید کرد آمریکا: در حال ارسال پیام‌هایی به ایران هستیم دو رزمنده دیگر حزب‌الله به شهادت رسیدند (۲۳ مرداد ۱۴۰۳) آیا مجلس به وزیر پیشنهادی کشور رای اعتماد می‌دهد؟ عربستان بر ضرورت برقراری آتش‌بس در نوار غزه تاکید کرد چراغ سبز مجلس به وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی برنامه‌های عبدالناصر همتی برای وزارت اقتصاد دولت چهاردهم چیست؟ آمریکا ممنوعیت فروش تسلیحات به عربستان را لغو کرد حماس خواستار تحقیق درباره تجاوز جنسی به اسیر فلسطینی شد عارف با رئیس قوه قضائیه دیدار کرد شنیده شدن صدای انفجار‌های قوی در شمال فلسطین اشغالی (۲۳ مرداد ۱۴۰۳) عربستان یورش اشغالگران به مسجد الاقصی را شدیدا محکوم کرد سازمان ملل وارد کردن غذا به غزه را بسیار دشوار توصیف کرد (۲۳ مرداد ۱۴۰۳) همسر آیت‌الله شبیری زنجانی دارفانی را وداع گفت ترامپ: در انتخابات پیروز نشوم به ونزوئلا فرار می‌کنم حماس، تل آویو را هدف قرار داد محمود عباس در دیدار با پوتین تحولات منطقه را بررسی کرد السنوار حماس را چگونه هدایت خواهد کرد؟ باقری کنی: ترور شهید هنیه امنیت ملی و تمامیت ارضی ایران را نقض کرد قالیباف در نامه‌ای به رؤسای پارلمان‌های جهان، خواستار اقدام جدی و فوری شورای امنیت برای توقف جنایات اسرائیل شد
سرخط خبرها

محمود عباس در دیدار با پوتین تحولات منطقه را بررسی کرد

  • کد خبر: ۲۴۴۹۶۲
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۷
محمود عباس در دیدار با پوتین تحولات منطقه را بررسی کرد
رئیس‌جمهور روسیه در دیدار با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مسکو تاکید کرد که کشورش تحولات منطقه را به‌رغم درگیر بودن با جنگ اوکراین رصد می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در دیدار با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت رخداد‌های غرب آسیا، به‌رغم در جریان بودن جنگ اوکراین، از چشم روسیه دور نمی‌ماند.

خبرگزاری ریانووستی با انتشار این مطلب گزارش داد که پوتین به محمود عباس گفت: «همه می‌دانند که در حال حاضر، متاسفانه، روسیه باید از منافع خود و با سلاحی در دست از مردم خود دفاع کند، اما آنچه در خاورمیانه و در فلسطین رخ می‌دهد، مسلما، از چشم روسیه دور نمی‌ماند.»

ولادیمیر پوتین گفت: «روسیه با درد و نگرانی فاجعه انسانی در حال وقوع در فلسطین را زیر نظر دارد. ما به نوبه خود هر کاری را برای حمایت از مردم فلسطین انجام می‌دهیم.»

اظهارات پوتین درباره تحولات منطقه در حالی مطرح شده است که حملات رژیم صهیونیستی در غزه با هدف «نابودی حماس» نزدیک به ۴۰ هزار شهید فلسطینی بر جای گذاشته و جمعیت میلیونی آوارگان این شهر به دلیل کمبود شدید مواد غذایی، آب سالم، دارو و تجهیزات پزشکی با بحرانی انسانی مواجه است.

طبق واکنش‌های بین‌المللی و تحلیل‌ها درباره تاثیر ۲ اقدام تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی در ترور و به شهادت رساندن «اسماعیل هنیه» رئیس پیشین دفتر سیاسی حماس در تهران و «فؤاد شکر» یکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان در بیروت، این موضوع روند مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا میان طرفین جنگ را با اخلالی جدی مواجه ساخته است.

از طرفی، با وعده «مجازات سخت» از سوی ایران و دیگر گروه‌های مقاومت به خون‌خواهی شهید هنیه نگرانی‌های بین‌المللی درباره پیامد‌های پاسخ نظامی ایران و دیگر گروه‌های مقاومت به تروریسم برون‌مرزی رژیم صهیونیستی افزایش یافته است.

مخالفت با کوچ اجباری و حمایت از تشکیل کشور فلسطین

از سوی دیگر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مسکو به پوتین گفت: «تلاش برای انتقال اجباری فلسطینی‌ها از نوار غزه، کرانه باختری رود اردن و بیت المقدس را رد می‌کنیم. ما روی حمایت بشردوستانه از فلسطینی‌ها و پایان دادن به سیاست کوچ اجباری حساب می‌کنیم. ما آن را نمی‌پذیریم. ما کوچ اجباری فلسطینیان از نوار غزه، کرانه باختری و قدس را نخواهیم پذیرفت، همانطور که قبلا بار‌ها در قرن بیستم انجام داده‌ایم. ما معتقدیم که با حمایت شما به اهداف خود دست خواهیم یافت.»

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین گفت، سازمان ملل در مأموریت خود برای تشکیل کشور فلسطین شکست خورده است.

او ادامه داد: «سازمان ملل به دلیل فشار آمریکا در ماموریت خود برای ارائه یک راه‌حل و برای صدور قطعنامه تضمین‌کننده تحقق حقوق ملت فلسطین شکست خورده است.»

محمود عباس در ادامه گفت، روسیه، کشوری دوست برای مردم فلسطین است و فلسطین روی حمایت روسیه حساب می‌کند.

از سوی دیگر رئیس‌جمهور روسیه هم تاکید کرد که «موضع ما در قبال مسئله فلسطین قاطعانه است و از تشکیل کشور مستقل فلسطین مطابق با قطعنامه‌های سازمان ملل حمایت می‌کنیم.»

پوتین تاکید کرد: «دلیل بحران کنونی عمدتا به دلیل نادیده گرفتن قطعنامه‌های بین‌المللی در مورد فلسطین است.»

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->