سرمربی برزیلی پرسپولیس جزو ۱۰ مربی گران ایران هم نیست محرومیت اسماعیلی‌فر و تغییر خط دفاعی پرسپولیس مقابل سپاهان ترکیب احتمالی استقلال مقابل تراکتور فرهاد در انتظار نتایج نکونام توجه گزارشگر ایتالیایی به طارمی مذاکرات قطبی با فدراسیون فوتبال ادامه دارد ستاره مشهدی در کادر فنی نفت بندرعباس دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب سردار آزمون در تیررس لیگ‌های اروپایی بنیادی‌فر داور فینال آسیا شد سون هیونگ مین جانشین بنزما می‌شود وزیر ورزش: تغییر نام استقلال در مسیر قانونی انجام شود برای استقلال ورزشگاه خلیج فارس بسازید قایدی آماده‌ترین بازیکن کلبا اعتراض باشگاه پرسپولیس به تعداد کم بلیت خواسته هواداران سپاهان از مورایس: فقط پرسپولیس را ببر تراکتور به دنبال جذب مهاجم پرسپولیس رقابت سه پرسپولیسی برای یک پست ترکیب احتمالی سپاهان برای مصاف با پرسپولیس نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا
سرخط خبرها

محمد بنا: چطور از دوپینگی جریمه بگیرند؟

  • کد خبر: ۲۴۵۰۹
  • ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
محمد بنا: چطور از دوپینگی جریمه بگیرند؟
کشتی‌گیری که ۴ سال محروم شده و انگیزه و پول ندارد، جریمه می‌دهد؟
شهرآرانیوز- محمد بنا از کشتی‌گیرانی که با دوپینگ‌های ناآگاهانه خود ضرر‌های مالی هنگفتی را به فدراسیون وارد می‌کنند، انتقاد کرد. سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با بیان اینکه جریمه ۱۰هزار فرانک مربوط به دوپینگ در مسابقات بین‌المللی است و نه مسابقات داخلی، گفت: فدراسیون چگونه می‌خواهد از کشتی‌گیری که ۴ سال محروم شده و انگیزه و پولی هم ندارد، جریمه نقدی را دریافت کند؟
محمد بنا در گفتگو با ایسنا، درباره دوپینگ ۲ فرنگی‌کار ایران مفصل صحبت کرده است

کیوان رضایی حق نداشت دوپینگ کند
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با اشاره به مصاحبه کیوان رضایی با ایسنا و مطرح‌کردن این ادعا که به‌خاطر نادیده‌گرفته‌شدن حقش طی سال‌های گذشته، به عمد اقدام به دوپینگ کرده است، گفت: کیوان می‌گوید به عمد این کار را کرده، اما من اصلا چنین‌چیزی را قبول ندارم. او کار درستی نکرده و اینکه این تصور را داشته که شاید به حقش نرسیده پس باید دوپینگ کند، باید بگویم، اصلا چنین‌حقی نداشته است.

دوپینگ جریمه نقدی ندارد
بنا در ادامه گفتگو با ایسنا، به واکنش فدراسیون کشتی به موضوع دوپینگ کشتی‌گیران پرداخت و گفت: سخن‌گوی فدراسیون اعلام کرد کشتی‌گیرانی که مرتکب دوپینگ شوند، موظف‌اند خودشان جریمه را پرداخت کنند؛ اما بحث جریمه به مسابقات بین‌المللی مربوط می‌شود، نه مسابقات داخلی. اگر یک کشتی‌گیر در مسابقات خارجی مرتکب دوپینگ شود، ازآنجاکه تست توسط مأموران وادا (سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ) گرفته شده، اتحادیه جهانی ۱۰هزار فرانک جریمه برای فدراسیون کشتی در نظر می‌گیرد، اما اگر مثل این ۳ کشتی‌گیر تست دوپینگشان در مسابقات داخلی مثبت شود، به‌خاطر اینکه فدراسیون کشتی در حال مبارزه با این پدیده در داخل کشور است، جریمه‌ای از سوی اتحادیه جهانی در نظر گرفته نمی‌شود.

کشتی‌گیری که ۴ سال محروم شده، چه انگیزه‌ای برای پرداخت جریمه دارد؟
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ادامه داد: حال کشتی‌گیری که تست دوپینگش در مسابقات بین‌المللی درآمده و ۴ سال هم محروم شده است، دیگر انگیزه‌ای برای ادامه‌دادن ندارد که حالا بخواهد جریمه‌اش را هم خودش پرداخت کند، مثل مصطفی صالحی‌زاده که ۲ سال پیش در آسیایی طلا گرفت؛ اما دوپینگش درآمد. فدراسیون کشتی ۱۰هزار فرانک جریمه شد، صالحی‌زاده پیگیری و اعتراض هم کرد که این موضوع نیز باعث افزایش مدت محرومیت و جریمه نقدی شد، اما او به کانادا رفت و هیچ جریمه‌ای هم نداد. در‌این‌میان آبروی تیم ایران می‌رود، خود کشتی‌گیر هم که زیر بار پرداخت جریمه نمی‌رود و درنهایت فدراسیون باید آن را پرداخت کند.

فدراسیون چطور می‌خواهد جریمه را از دوپینگی‌ها بگیرد؟
وی تصریح کرد: کشتی‌گیری که پول ندارد و محروم هم شده، حالا می‌آید پول جریمه را هم بدهد؟ خب فدراسیون مجبور است جریمه او را بدهد. اینکه می‌گویند جریمه را می‌گیریم، چطور می‌خواهند بگیرند؟ من فکر نمی‌کنم این کار شدنی باشد. حالا خدا کند بتوانند بگیرند یا اصلا خدا کند دوپینگی رخ ندهد. فدراسیون کشتی هم با این بی‌پولی و مشکلات مالی که دارد، با این اتفاقات به دردسر می‌افتد.

به رضایی گفتم MMA به کار تو نمی‌آید
بنا در پاسخ به این سؤال که آیا پس از رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان در اردبیل از خداحافظی کیوان رضایی جلوگیری کرده است، گفت: بله. من از یک‌سال‌ونیم پیش که به تیم ملی آمدم، با کیوان رضایی صحبت کردم. در اردبیل کشتی‌هایش را دیدم. واقعا جوان بااستعداد و خوبی بود، اما متأسفانه با شرایطی که برایش به‌وجود آمد، به هدر رفت. او می‌خواست خداحافظی کند، اما به او گفتم می‌تواند به اردو بیاید؛ ولی گفت می‌خواهم به MMA بروم. به او گفتم این رشته به کارَت نمی‌آید و تو را به هدفت نمی‌رساند، بیا کشتی بگیر که او هم آمد و در لیگ و بعد هم در جام تختی کشتی گرفت؛ اما متأسفانه درنهایت مرتکب دوپینگ شد.

ورزشکاری که دوپینگ می‌کند، مجبور است به MMA برود
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پاسخ به این سؤال که به نظر می‌رسد رشته MMA باعث ازدست‌رفتن بسیاری از ورزشکاران به‌ویژه در رشته کشتی شده است، گفت: وقتی یک ورزشکار دوپینگ می‌کند، از همه مسابقات و حتی فعالیت‌های اجتماعی آن رشته محروم می‌شود. با این شرایط مجبورند به رشته‌ای بروند که از هر نظر آزاد است و هر ورزشکاری با هر خلاف یا دوپینگی می‌تواند در آن شرکت کند، به‌همین‌دلیل MMA را انتخاب می‌کنند. این افراد به‌خاطر اینکه ورزش خود را به شکلی دیگر ادامه بدهند و تمام ناراحتی‌های روحی و جداشدن از عشقشان را در مبارزه‌ها خالی کنند و از سوی دیگر برای اینکه سلبریتی شوند، به پول خوب برسند یا مثل صالحی‌زاده که اقامت کشور کانادا را گرفت، اقامت کشور‌های دیگر را بگیرند، راهی MMA می‌شوند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->