اظهار نظر صریح و بی پرده یک روانشناس درباره اسکندر مومنی ۲ شهید و ۴ مجروح در حمله اسرائیل به «مرجعیون» لبنان(۲۴ مرداد ۱۴۰۳) پزشکیان: معیار ما در تعیین استانداران داشتن روابط یا وابستگی‌های جناحی نیست رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وارد ترکیه شد (۲۴ مرداد ۱۴۰۳) امضای توافقنامه همکاری جامع روسیه و ایران در آینده‌ای نزدیک هواپیمای رسمی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از پایگاه «نواتیم» خارج شد بایدن خواستار آزادی تفنگدار سابق آمریکایی ناپدید شده در سوریه شد رویترز: مذاکرات دوحه با مشارکت مصر، اسرائیل، آمریکا و قطر برگزار می‌شود موافقت کمیسیون اقتصادی با برنامه وزرای پیشنهادی اقتصاد و صمت کمیسیون امنیت ملی با وزرای پیشنهادی اطلاعات، خارجه، دفاع و کشور موافقت کرد پزشکیان: دولت وفاق ملی عنوانی صحیح برای دولت چهاردهم است پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت همسر آیت‌الله شبیری زنجانی زلنسکی: به پیشروی در خاک روسیه ادامه می‌دهیم قالیباف اصلاح بودجه ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد محمود عباس: آمریکا مانع به رسمیت شناخته‌شدن فلسطین است چراغ سبز کمیسیون اجتماعی مجلس به وزیر پیشنهادی کار قطع برق در شمال فلسطین اشغالی بر اثر حملات مقاومت لبنان (۲۴ مرداد ۱۴۰۳) کمیسیون انرژی صلاحیت وزیر پیشنهادی نفت را بررسی کرد ارائه لایحه حمایت از خبرنگاران مطالبه کمیسیون بودجه از وزیر پیشنهادی ارشاد نظر مثبت اعضای کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس به وزرای پیشنهادی اطلاعات و کشور کمیسیون فرهنگی مجلس با وزیر پیشنهادی گردشگری مخالفت کرد
سرخط خبرها

محمود عباس: آمریکا مانع به رسمیت شناخته‌شدن فلسطین است

  • کد خبر: ۲۴۵۱۹۳
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۷
محمود عباس: آمریکا مانع به رسمیت شناخته‌شدن فلسطین است
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در اظهاراتی آمریکا را مانع اصلی جلوگیری از به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطینی دانست و بر مخالفت این تشکیلات با تلاش‌ها برای دور کردن روسیه از روند صلح خاورمیانه تاکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، «محمود عباس» پس از دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در مصاحبه با خبرگزاری «تاس» اظهار داشت: آمریکا تمامی تلاش خود را به کار گرفته است تا مانع به رسمیت شناخته شدن حقوق فلسطین شود.

وی گفت: آمریکا به هر وسیله و ابزاری مانع صدور قطعنامه‌ها در جهت به رسمیت شناخته شدن بین‌المللی فلسطین می‌شود و در همین راستا، قطعنامه‌هایی که قبلاً تصویب شده را نادیده می‌گیرد.

به گفته محمود عباس، از سال ۱۹۴۷ تاکنون یک هزار قطعنامه توسط سازمان ملل متحد در رابطه با موضوع فلسطین صادر شده، اما هیچ یک از قطعنامه‌ها اجرایی نشده است.

محمود عباس در بخش دیگری از اظهاراتش به تلاش‌ها برای حذف روسیه از روند صلح خاورمیانه پرداخت و در این باره تاکید کرد: فلسطین تحت هیچ شرایطی با کنار گذاشتن روسیه از روند صلح خاورمیانه موافقت نخواهد کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در این باره ادامه داد: روسیه همیشه به دنبال یافتن راه‌هایی برای دستیابی به راه‌حلی مسالمت‌آمیز بوده و به دنبال راه‌حلی عادلانه برای مساله خاورمیانه مطابق با قوانین بین‌المللی بوده است.

وی اضافه کرد: آمریکا همواره خواستار حذف روسیه از این روند بوده است؛ چراکه روسیه بر تشکیل کشور فلسطینی در مرز‌های ۱۹۶۷ تاکید می‌کند؛ این موضع روسیه است که در سازمان ملل، مجمع عمومی و شورای امنیت به آن متعهد است و موضع آن در این مورد کاملاً منسجم و روشن است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دوشنبه در سفری رسمی برای دیدار با مقامات روسیه وارد مسکو پایتخت این کشور شده بود.

محمود عباس در سفر به مسکو در محل اقامت ولادیمیر پوتین با وی دیدار کرد.

در این دیدار، طرفین درباره وضعیت خاورمیانه به دنبال شدت گرفتن درگیری با رژیم صهیونیستی و فاجعه انسانی بی‌سابقه در نوار غزه و همچنین توسعه همکاری‌های دوجانبه گفتگو کردند.

پیشتر، محمود عباس گفته بود که برای تبادل نظر درباره آخرین رویداد‌های بین‌المللی، هماهنگی مواضع و تقویت روابط دوجانبه به روسیه می‌رود و همچنین روند صلح برای حل و فصل مسئله فلسطین را مورد بحث قرار می‌دهد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->