ابراز امیدواری کاخ سفید برای تکرارنشدن سناریوی حمله ایران به اسرائیل شمار شهدای غزه از مرز ۴۰ هزار نفر عبور کرد سپاه از شهادت یک مستشار ایرانی در سوریه خبرداد کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: برنامه های «ظفرقندی» مورد تائید مجلس است شالوده اصلی کابینه دولت چهاردهم مورد تائید مجلس است خروج یک و نیم میلیون زائر اربعین از مرز‌های کشور (۲۵ مرداد ۱۴۰۳) حزب اعتدال و توسعه از کابینه پیشنهادی رئیس جمهور حمایت نمود تاکید معاون اول رئیس جمهور بر خدمت رسانی گسترده به زائران اربعین احمد وحیدی: انسداد مرز برای افزایش امنیت کشور است وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش: می‌دانم در کف آموزش‌وپرورش چه اتفاقاتی می‌افتد تجمع نظامیان صهیونیست در خان‌یونس هدف پهپاد قرار گرفت رأی اکثریت اعضای کمیسیون عمران مجلس به وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی حمایت نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس از وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی | به «صادق» اعتماد کنیم رئیس جمهور از اتاق دیسپاچینگ ملی برق بازدید کرد سخنگوی ستاد انتخابات کشور: انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس ۶ تیر ۱۴۰۴ برگزار می‌شود نیرو‌های مقاومت با حمله نظامیان صهیونیست در شمال کرانه باختری مقابله کردند معاون‌اول رئیس‌جمهور تسویه بدهی ۴۶ همتی ایران به صندوق بین‌المللی پول را ابلاغ کرد وزیر کشور به سیستان‌وبلوچستان سفر کرد ترامپ و نتانیاهو درباره آتش‌بس غزه گفت‌وگو کردند ناتو از حمله اوکراین به خاک روسیه حمایت کرد انتقاد تند سخنگوی وزارت خارجه از حمایت آمریکا و غرب از جنایت‌های اسرائیل
سرخط خبرها

دبیرخانه مطبوعات باید تأسیس شود تا مشارکت دستگاه قضایی و رسانه افزایش یابد + فیلم

  • کد خبر: ۲۴۵۲۶۰
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۶
دبیرخانه مطبوعات باید تأسیس شود تا مشارکت دستگاه قضایی و رسانه افزایش یابد + فیلم
معاون پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان‌رضوی گفت: یکی از انتظارات ابتدایی ما از رسانه‌ها، روشن‌کردن اذهان عمومی جامعه است.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدهادی شریعت‌یار امروز (پنجشنبه، ۲۵ مرداد ۱۴۰۳) در نشست هم‌اندیشی با موضوع جلوگیری از تشویش اذهان عمومی و رعایت امنیت روانی جامعه که در محل دادسرای عمومی و انقلاب مشهد برگزار شد، با تأکید بر مشارکت رسانه در امنیت روانی جامعه، اظهار کرد: یکی از انتظارات ابتدایی ما از رسانه‌ها، روشن‌کردن اذهان عمومی جامعه است. مردم انتظار دارند سرانجام پرونده‌های قضایی را بدانند و نتایج آن در رسانه اعلام شود. ما کمک می‌کنیم تا نتایج را به رسانه‌ها اطلاع دهیم.

وی در خصوص مصادیق تشویش اذهان عمومی گفت: باید چهارچوب خبری مشخص باشد و مصادیقی تعریف شود تا هرگونه موضوعی اطلاق بر مصداق تشویش اذهان عمومی نباشد. گاهی موضوعاتی وجود دارد که جامعه را نگران می‌کند و رسانه‌ها نباید به آن بپردازند.

معاون پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها باید وظایف خود را به‌خوبی انجام دهند تا خللی در رساندن پیام و خبر به مردم ایجاد نشود، گفت: موضوعاتی در حد شائبه، ظن و گمان است و باید رسانه‌ها در انتشار چنین‌اخباری دقت داشته باشند.

شریعت‌یار در ادامه گفت: مصادیق تشویش اذهان عمومی قابل‌احصا نیست، ولی کلیات آن معین است که در کجا و چه موقعیتی این خبر تشویش اذهان عمومی قلمداد می‌شود. هر جایی اعلام جرم شود، قطعاً رسیدگی خواهیم کرد و از ظرفیت رسانه‌ها برای پیگیری پرونده‌ها استفاده می‌کنیم.

وی ضمن موافقت با تأسیس دبیرخانه مطبوعات تصریح کرد: دبیرخانه مطبوعات باید تأسیس شود تا مشارکت دستگاه قضایی و رسانه افزایش یابد و تعامل حمایتگرانه داشته باشیم تا نگاه‌های سلیقه‌ای هم در مصادیق تشویش اذهان عمومی نفی شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->