سرخط خبرها

زندگی ابن سینا به روایت سعید ملکان در سینما

  • کد خبر: ۲۴۵۵۷۰
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۳
زندگی ابن سینا به روایت سعید ملکان در سینما
شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی، پروانه ساخت فیلمی را درباره بوعلی سینا به تهیه کنندگی و کارگردانی سعید ملکان صادر کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی، پروانه ساخت فیلمی را درباره شناخته شده‌ترین اندیشمند ایرانی در جهان، حکیم ابوعلی حسین بن عبدالله، مشهور به بوعلی سینا به تهیه کنندگی و کارگردانی سعید ملکان صادر کرد. این فیلم دومین تجربه کارگردانی سعید ملکان، پنج سال بعد از فیلم موفق و ملی «روز صفر» است.

حکیم ابوعلی سینا فیلسوف، پزشک، دانشمند، منجم، و ریاضیدان بزرگ جهان در یکم شهریور سال ۳۵۹ هجری شمسی مصادف با ماه صفر سال ۳۷۰ هجری قمری، در روستایی به نام خرمیثن در حوالی بخارا، مرکز حکومت سامانیان، به دنیا آمد. بسیاری از ایرانیان هنوز هم ویژگی اصلی ابن‌سینا را تخصص و خبرگی‌اش در طبابت و پزشکی می‌دانند. سخن حقی است، اما فراموش نباید کرد که بوعلی از شناخته‌شده‌ترین و اثرگذارترین فیلسوفان تاریخ جهان است. در حوزه فلسفه بدون تردید هیچ فیلسوفی در قرون وسطای اروپا نیست که تحت تأثیر ابن سینا قرار نگرفته باشد چه به نیت تایید نظراتش و چه به نیت رد.

حالا باید منتظر ماند و دید سعید ملکان در این فیلم به کدام جنبه از اندیشه و زندگی ابن‌سینا خواهد پرداخت؛ این بزرگمرد همه چیزدانی که در پایان، سرنوشتش را تنهایی رقم زد.

منبع: دانشجو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->