«تابستانی که برف آمد» در راه اروپا «آرمان گرشاسبی» در تدارک برگزاری کنسرت در کاخ نیاوران شروع‌به‌کار جشنواره کازان روسیه با نمایش «در آغوش درخت» نقش آفرینی بازیگر «پوست شیر» در «بازنده» + تصاویر مذاکره «کالین فرث» برای بازی در فیلم جدید اسپیلبرگ واکنش دختر بیتا فرهی به حواشی رونمایی از تندیس مادرش حکایت برق کار نابهنجار «نیکلاس کیج» فوتبالیست می‌شود! بازگشت نوستالژی کارت‌پستال در بلژیک +عکس نذری از جنس هنر | گزارشی از بیست وسومین سال اجرای نمایش آیینی «خورشید کاروان» در مشهد آمار فروش سینما‌های خراسان‌رضوی در هفته گذشته (۲۷ مرداد ۱۴۰۳) | «پول و پارتی» سعید سهیلی در صدر گیشه شاگرد ملک‌الشعرای بهار درگذشت سعدی در اَندیجان | درباره دومین نسخه خطی مجموعه آثار سعدی در رویداد انتقال تجربه خبرگان حوزه خبر مطرح شد:‌ نه مسئولان «رسانه» را می‌شناسند و نه حتی خود خبرنگاران! توضیحات پسر «گلی ترقی» درباره وضعیت تلخ مادرش در آسایشگاه سالمندان «شوهر ایران‌خانم» در راه کره جنوبی فصل دوم سریال «دفتر یادداشت» ساخته می‌شود؟
سرخط خبرها

شاگرد ملک‌الشعرای بهار درگذشت

  • کد خبر: ۲۴۵۶۳۱
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶
شاگرد ملک‌الشعرای بهار درگذشت
«محمد آل‌عصفور»، پژوهشگر ادبی و از آخرین شاگردان ملک‌الشعرای بهار، پس از حدود یک ماه بستری در بیمارستان نمازی شیراز، در نودوسه‌سالگی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش شهرآرانیوز، دبیر انجمن اهل قلم فارس با اعلام این خبر گفت: در گفتگویی که با مهناز آل‌عصفور، فرزند این چهره ادبی شیراز، داشتم، وی عوارض ریوی و گوارشی شدید ناشی از کهولت سن را دلیل فوت مرحوم اعلام کرد.

حسن دهقان افزود: استاد آل‌عصفور علاوه بر تخصص در حوزه ادبیات به دلیل پرورش شاگردان برجسته و استادان ادبیات شیراز محبوبیت ویژه‌ای داشت و روش تدریس و منش وی در تدریس در مدارس و دانشگاه‌ها در حدود ۷ دهه معلمی زبانزد بود.

این پژوهشگر ادبی ادامه داد: آل‌عصفور از محضر بزرگانی همچون جلال‌الدین همایی، محمد معین، ملک‌الشعرای بهار و بدیع‌الزمان فروزانفر بهره برد و از خود نیز ده‌ها کتاب و مقاله در حوزه ادبیات و فلسفه به یادگار گذاشته است.

دهقان ضمن تسلیت فقدان ایشان به خانواده و جامعه ادبی شیراز و ایران گفت: محمد آل‌عصفور الگویی تکرارناشدنی در حوزه آموزش ادبیات و فرهنگ به آموزگاران، دبیران و استادان زبان و ادبیات فارسی هستند.

منبع: ایبنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->