سریال «هشت‌پا» آماده پخش شد راه‌اندازی استودیوی «خانه پدری» در سامرا جزئیات برگزاری جشنواره موسیقی امیرجاهد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ «پتتیک» در راه جشنواره‌ای در کرواسی «جان آپرا» بازیگر «پدرخوانده» درگذشت فرهنگ و هنر خراسان و روز‌های پیش رو حکایت پلنگ چال شمارش معکوس برای معرفی نماینده سینمای ایران به اسکار «حامد بهداد» صداپیشه مادر ناصرالدین شاه شد «سینا جعفری‌کیا» آهنگساز ایرانی، برنده مسابقه موسیقی «دوم آگوست» ایتالیا شد استوری «رضا کیانیان» برای درگذشت «آلن دلون» + عکس عکاسی بیشتر از فیلم مستند می‌تواند به گردشگری کمک کند «هرکس به زبانی سخن عشق تو رانَد» | نسبت شعر سپید با دین و مذهب در گفتگو با مجید نظافت یزدی امروز جبهه فرهنگی در تلاش است تا در حوزه فکر و اندیشه نیز ظرفیت‌سازی کند تصویری قدیمی از «آلن دلون» در فرودگاه تهران + عکس ویدئو | قطعه آهنگ شجریان با آهنگسازی پرویز مشکاتیان با نام «جان جهان»
سرخط خبرها

«جان آپرا» بازیگر «پدرخوانده» درگذشت

  • کد خبر: ۲۴۶۰۸۴
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷
«جان آپرا» بازیگر «پدرخوانده» درگذشت
جان آپرا بازیگر «پدرخوانده قسمت دوم» و «فول هاوس» در ۸۳ سالگی درگذشت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ جان آپرا بازیگر فیلم‌های «پدرخوانده قسمت دوم» و «فول هاوس»، امروز دوشنبه در لس‌آنجلس درگذشت. او ۸۳ ساله بود.

آپرا که سال ۱۹۴۱ در خانواده‌ای از مهاجران ایتالیایی در نیوجرسی به دنیا آمد، بخشی از سال‌های اولیه زندگی‌اش را پیش از استقرار کامل خانواده‌اش در آمریکا، در ایتالیا گذراند. در اوایل دهه ۱۹۶۰ او در نیویورک وارد کلاس‌های بازیگری جاشوا شلی که استاد میا فارو و جان وویت نیز بود، شد و اولین بار در سال ۱۹۶۸ در فیلم کلاسیک «بولیت» استیو مک‌کویین در نقش قاتل بازی کرد.

آپرا پس از بازی در سریال تلویزیونی «مانیکس» در دهه ۱۹۷۰، فیلم «ملخ» دهه ۱۹۷۰ و فیلم سینمایی «گرمای قفس» اولین فیلم بلند جاناتان دمی در سال ۱۹۷۴ به چهره شناخته شده‌ای بدل شد، اما زندگی حرفه‌ای وی زمانی شروع شد که برای ایفای نقش تسیوی جوان در فیلم «پدرخوانده قسمت دوم» فرانسیس فورد کاپولا انتخاب شد.

وی بازیگر نقش اصلی سریال کمدی «مونته فوسکوها» در سال ۱۹۷۵ بود و از سال ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۷ در سریال «مت هاستون» شبکه ای‌بی‌سی بازی کرد و پس از آن ۶ سال در نقش شخصیت لوکاس کاستیلیانو در سریال «دنیای دیگری» کار کرد.

وی بازیگر «فول هاوس» هم بود و در بازسازی آن در نتفلیکس نیز در نقش همان شخصیت ظاهر شد. وی بازیگر سریال «سوپرانوها» و «سی‌اس‌آی» هم بود.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->