برای سوراخ کردن گوش کودکان این نکات را بدانید بیش از ۱۸۸ هزار زائر خارجی از مرزهای ایران وارد عراق شدند آبله میمونی در استان خوزستان شناسایی نشده است پدرانی که سلامت کودکان را به خطر می‌اندازند سلامت زائران اربعین تا ۲ هفته پس از بازگشت از سفر پیگیری می‌شود ۱۶۰ مرکز همسرگزینی در ۲۷ استان کشور مجوز فعالیت گرفتند نقش خانواده در پرستاری از بیماران مزمن در خانه خشکیدگی دائمی یا فصلی ۷۰ درصد تالاب‌های کشور تقویت هوش مالی فرزندان با تربیت اقتصادی در خانواده ضرب و شتم کارشناسان اورژانس در خراسان‌شمالی + عکس دلیل تاخیر پرواز مشهد - بغداد هواپیمایی سپهران چه بود؟ (۳۱ مرداد ۱۴۰۳) هتل های نزدیک میدان امیر چخماق یزد ۴ بیماری در کمین زائران اربعین | آماده‌سازی اتاق‌های سرما برای زوار گرمازده فکر کردن زیاد به جای آن که کمک کننده باشد، ما را سردرگم می‌کند سرقت مرگبار طلا‌های زن مسن در چناران خراسان رضوی + عکس ایران یکی از بزرگترین کشور‌های جهان در میزبانی از پناهندگان علائم بالینی بیماری التهاب یا گاستریت معده چیست؟ بار دیگر کمبود انسولین در داروخانه‌ها سلامتی بیماران دیابتی را نشانه گرفته است ۱۳ پروژه، آماده مولدسازی و تحول در آموزش‌و‌پرورش خراسان رضوی حریق یک خوابگاه دانشجویی در مشهد (۳۱ مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۵ تا ۱۰ درصد زنان ایرانی به آندومتریوز مبتلا هستند

  • کد خبر: ۲۴۶۴۸۸
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۸
۵ تا ۱۰ درصد زنان ایرانی به آندومتریوز مبتلا هستند
مدیر دفتر پرستاری و مامایی پژوهشگاه رویان، آمار زنان ایرانی مبتلا به آندومتریوز را بین ۵ تا ۱۰ درصد اعلام کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، زهرا عزآبادی با اعلام این خبر، اظهار کرد: از آنجا که مبتلایان به آندومتریوز، دیرهنگام از این عارضه اطلاع پیدا کرده و به موقع و یا هرگز به مراکز درمانی مراجعه نمی‌کنند، آمار دقیقی از مبتلایان در دست نیست.

وی، یائسگی زودرس را علاوه بر آندومتریوز از عوامل موثر بر ناباروری زنان برشمرد و گفت: متاسفانه به دلایل متعدد، در مردان نیز شاهد پایان زودرس باروری هستیم که آلاینده‌های محیطی و شیمیایی یکی از آنهاست.

اندومتریوز یکی از بیماری‌های نسبتاً شایع در زنان است که بافت اندومتریوم خارج از رحم رشد می‌کند و علل متفاوتی دارد. علت اصلی این اختلال ناشناخته و مبهم است، اما برگشت خون قاعدگی، عمل جراحی برداشتن رحم و ریختن سلول‌های آندومتر به حفره لگن در اثر برش جراحی، انتقال سلول‌های آندومتر توسط رگ‌های خونی و یا اختلال در سیستم ایمنی ازعلل ابتلا به آندومتریوز عنوان شده است.

با توجه به اینکه این بیماری بدون علامت است، معمولاً تشخیص آن و در نتیجه، درمان بیماری به تعویق می‌افتد.
آندومتریوز می‌تواند باعث چسبندگی در لگن (رحم، لوله‌های فالوپ و تخمدان‌ها) شود که به دنبال ایجاد چسبندگی در لگن، ممکن است درد و ناباروری در فرد مبتلا ایجاد شود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->