واکنش محسن رضایی به رای اعتماد به وزیران پیشنهادی تعطیلات شنبه‌ها دوباره در مجلس بررسی می‌شود (۳۱ مرداد ۱۴۰۳) رای اعتماد نمایندگان مجلس به تمام وزرای کابینه | پزشکیان به رکورد خاتمی رسید کشف ۲۲ فقره سرقت کامپیوتر خودرو در منطقه الهیه مشهد نتیجه رای اعتماد نمایندگان مجلس به وزیران پیشنهادی دولت پزشکیان + تعداد آرا پزشکیان آخرین دفاع خود از کابینه پیشنهادی اش را ارائه کرد | در مقابل مردم نمی‌ایستم+ فیلم آغاز جلسه نهایی بررسی وزرای پیشنهادی دولت مسعود پزشکیان اجرای حکم اعدام مرد رمال و متجاوز در یزد (۳۱ مرداد ۱۴۰۳) ادارات کهگیلویه‌وبویراحمد فردا (یکم شهریور ۱۴۰۳) تعطیل است پایان بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت در صحن علنی مجلس | رای اعتماد عصر امروز داده خواهد شد هیئت‌های دانشجویی صبح روز اربعین در حضور رهبر انقلاب عزاداری می‌کنند وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان: چالش های ورزش و جوانان با تعامل دولت و مجلس برطرف خواهد شد واکنش وزارت خارجه در پی واژگونی اتوبوس زائران پاکستانی موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان چه گفتند؟ مشمولان غیر غایب سربازی چند بار می‌توانند بدون وثیقه برای زیارت عتبات اقدام کنند؟ رای‌گیری برای تأیید وزرای پیشنهادی دولت به صورت «ورقه‌ای» خواهد بود موافقت کمیسیون فرهنگی مجلس با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان وزیر پیشنهادی نیرو: برای اجرای قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق مصمم هستم دستور عارف به استاندار یزد برای پیگیری وضعیت مصدومان حادثه تصادف اتوبوس زائران پاکستانی مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی نیرو در جلسه بررسی صلاحیت او چه گفتند؟ ایران: احتمالا پاسخ ایران در زمان و شرایطی خواهد بود که اسرائیل کمترین احتمال را می‌دهد
سرخط خبرها

مشمولان غیر غایب سربازی چند بار می‌توانند بدون وثیقه برای زیارت عتبات اقدام کنند؟

  • کد خبر: ۲۴۶۵۰۲
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷
مشمولان غیر غایب سربازی چند بار می‌توانند بدون وثیقه برای زیارت عتبات اقدام کنند؟
سخنگوی فراجا اعلام کرد که مشمولین غیر غایب سربازی تنها یک بار در سال می‌توانند بدون سپردن وثیقه و برای زیارت اربعین از کشور خارج شوند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سردار سعید منتظرالمهدی با بیان اینکه مشمولان غیر غایب سربازی یعنی دانش‌آموزان، طلاب و دانشجویان می‌توانند بدون سپردن وثیقه برای خروج از کشور و زیارت اربعین اقدام کنند، اظهار کرد: این طرح از از اول محرم تا پایان ماه صفر اجرا می‌شود و این افراد در این بازه زمانی تنها یک نوبت اجازه خروج از کشور را دارند.

وی در خصوص سربازان در حین خدمت بیان کرد: این افراد باید از طریق فرماندهان و یگان‌های خود اقدام کرده و وارد عمل شوند و برای یک نوبت نیز به آنان اجازه خروج از کشور داده می‌شود.

پیش از این سردار تقی مهری، رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا نیز توضیحاتی را در خصوص زیارت اربعین از سوی مشمولان سربازی ارائه کرده و گفته بود: تمامی مشمولان غیر غایب دانش‌آموز، دانشجو و طلاب که دارای معافیت تحصیلی هستند و همچنین مشمولان غیر غایبی که دارای برگ آماده به خدمت بوده و یا در مهلت معرفی قانونی قرار دارند، در صورتی که قصد زیارت عتبات عالیات در ایام محرم و صفر به ویژه ایام اربعین حسینی را دارند، می‌توانند با مراجعه به سامانه sakha.epolice.ir صرفا برای بازه زمانی سفر از تاریخ ۱۷ تیر ۱۴۰۳ تا ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ نسبت به ثبت درخواست خروج از کشور بدون وثیقه اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه تنها مشمولان غیر غایب می‌توانند مجوز خروج از کشور دریافت کنند، تصریح کرد: تسهیلات فوق فقط به مشمولان غیر غایب تعلق می‌گیرد؛ بنابراین مشمولان غایب به مرز‌های کشور مراجعه نکنند. در پایانه‌های مرزی از خروج مشمولان بدون مجوز خروج جلوگیری به عمل می‌آید و فقط کلیه مشمولان متولد سال ۱۳۸۵ که قصد زیارت عتبات عالیات از اول ماه محرم تا پایان ماه صفر به ویژه اربعین حسینی را دارند، می‌توانند در این ایام بدون نیاز به اخذ مجوز خروج از کشور در این سفر معنوی شرکت کنند.

مهری ادامه داد: مشمولان دانش‌آموز، دانشجو و طلاب حوزه علمیه که متقاضی شرکت در مراسم ایام محرم، صفر و اربعین حسینی هستند، باید قبل از ثبت و ارائه درخواست خروج از کشور از صدور معافیت تحصیلی خود اطمینان حاصل کنند. این دسته از مشمولان باید هرچه زودتر برای ثبت درخواست خروج از کشور خود در سامانه sakha.epolice.ir اقدام کنند تا در روز‌های نزدیک به اربعین حسینی به علت تراکم درخواست‌ها با مشکل مواجه نشوند. همچنین سربازان حین خدمت باید برای دریافت مجوز خروج از کشور از طریق یگان خدمتی خود اقدام کنند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا خاطرنشان کرد: مشمولانی که برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی از وظیفه عمومی مجوز خروج از کشور دریافت کرده‌اند، باید ورودشان به کشور در سامانه پلیس مهاجرت و گذرنامه مستقر در گیت‌های مرزی کشور ثبت شود، در غیر این صورت برای خروج از کشور مجدد دچار مشکل می‌شوند. مشمولانی که سال گذشته ورودشان به کشور را در سامانه پلیس گذرنامه ثبت نکرده‌اند، باید برای رفع مشکل خروج از کشور خود به صورت حضوری به وظیفه عمومی محل سکونت خود مراجعه کنند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->