پایان «زلفی گل» در وزارت علوم | همکاران و دانشگاهیان حلالم کنند معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور منصوب شد | مهدی سنایی به پاستور رفت + حکم انتصاب وزیر امور خارجه: عجله ای در مورد مسئله برجام نداریم برای حل مشکلات، چشم به دانش و توانایی داخلی دوخته‌ایم توضیحات عراقچی درباره پاسخ ایران به ترور شهید هنیه عراقچی بر سر مزار شهید امیرعبداللهیان + فیلم همکاری های حقوقی و قضائی میان ایران و اسپانیا انجام خواهد شد سید حسن خمینی: امید، سرمایه بزرگ دولت است که باید از آن مراقبت کرد رئیس‌جمهور در حرم امام‌خمینی(ره): بر سر پیمان با مردم هستیم | دشمن تلاش می‌کند در جامعه تفرقه ایجاد شود + فیلم رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت برای تجدیدمیثاق با آرمان‌های امام (ره) به حرم امام خمینی رفتند + فیلم عضو ارشد حماس: غزه گورستان متجاوزان خواهد شد مخبر با نخست‌وزیر عراق در بغداد دیدار کرد حمله انصارالله یمن به کشتی یونانی در دریای سرخ سه اولویت اصلی وزارت امور خارجه چیست؟| تاکید عراقچی بر تغییر برجام درخواست تحریم رژیم صهیونیستی از سوی یک مقام ارشد سازمان ملل تاکید عراقچی بر حمله قطعی ایران به رژیم صهیونیستی (۲ شهریور ۱۴۰۳) فوری| صدای چند انفجار در حمص سوریه شنیده شد (۲ شهریور ۱۴۰۳) انفجار بمب و هلاکت یک نظامی صهیونیست در غزه| ۱۲ نظامی دیگر زخمی شدند(۲ شهریور ۱۴۰) حملات موشکی بی امان حزب‌الله به پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی (۲ شهریور ۱۴۰۳) اعلام آمادگی آمریکا برای اقدام تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی (۲ شهریور ۱۴۰۳) تظاهرات میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه و مقاومت (۲ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

همکاری های حقوقی و قضائی میان ایران و اسپانیا انجام خواهد شد

  • کد خبر: ۲۴۶۹۵۳
  • ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۸
همکاری های حقوقی و قضائی میان ایران و اسپانیا انجام خواهد شد
همکاری‌های حقوقی قضایی و حقوق بشری در دیدار سفیر اسپانیا با معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «آنتونیو سانچس بندیتو گاسپار» سفیر اسپانیا در ایران با «کاظم غریب آبادی» معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

غریب آبادی در این دیدار، ضمن اعلام آمادگی برای تقویت تعاملات و گسترش روابط و همکاری‌های حقوقی قضایی و حقوق بشری با اسپانیا، گفت: گفت‌وگوی‌های تخصصی حقوق بشری و تبادل تجربیات حقوقی قضایی میان هیات‌ها و نظام‌های قضایی دو کشور، می‌تواند علاوه بر توسعه همه‌جانبه روابط، به اتباع دو کشور نیز کمک قابل توجهی کند.

اسپانیا نباید به پناهگاه امن مجرمان و کلاهبرداران تبدیل شود

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه همکاری در حوزه استرداد مجرمان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: تعداد معدودی از کلاهبرداران و مجرمان به اسپانیا متواری شده‌اند؛ از اینرو درخواست استرداد آنها را داریم. اسپانیا نباید به یک پناهگاه امن برای مجرمان و کلاهبرداران تبدیل شود.

سفیر اسپانیا نیز در این دیدار ضمن استقبال از پیشنهاد معاون رئیس قوه قضاییه برای تبادل تجربیات حقوقی و قضایی و حقوق بشری، اظهار داشت: مواضع و درخواست‌های ایران در حوزه استرداد مجرمان را به مادرید منعکس و پیگیری خواهد کرد.

گفتنی ست؛ ۲۳ مرداد امسال نیز معاون امور بین الملل قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر در نامه‌ای به سرپرست وزارت امور خارجه، پیگیری ویژه استرداد محکوم علیه محمدجواد (ساشا) سبحانی از اسپانیا به ایران خواستار شد.

غریب آبادی در این نامه با اشاره به اتهامات ساشا سبحانی از جمله مشارکت در قمار و شرط بندی و فریب نوجوانان ایرانی و سوء استفاده از کودکان زیر سن قانونی و پولشویی، تصریح کرد: همه اطلاعات و اسناد لازم از مدت ها قبل از کانال دیپلماتیک برای دولت اسپانیا ارسال شده، اما متاسفانه تاکنون اقدامی از سوی این کشور انجام نشده است.

دبیر ستاد حقوق بشر تاکید کرد: با عنایت به اهمیت پرونده و آثاری که رفتار مجرمانه وی بر امنیت روانی جامعه دارد، موضوع استرداد این متهم در چارچوب همکاری و اصل عمل متقابل، نیاز به پیگیری ویژه دارد.

وی از سرپرست وزارت امور خارجه درخواست کرد تا با بکارگیری ظرفیت‌های لازم و ویژه، اقدام فوری و جدی در استرداد این متهم فراری و معرفی وی به پیشگاه عدالت به عمل آید.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->