«نبود امنیت شغلی» دغدغه کارگر؛ «نبود کارگر ماهر» دغدغه کارفرما در شش‌ماهه دوم امسال، ۲ میلیون خانواده خراسانی به فیبر نوری متصل می‌شوند  ارز مسافری به مرکز مبادله می‌آید کم‌توجهی شورای عالی کار به انتظارات برحق کارگران نرخ خودرو در بازار آزاد شنبه (۳ شهریورماه ۱۴۰۳) نرخ واقعی گندم اعلام شد (۳ شهریور ۱۴۰۳) تاریخ قرعه‌کشی ایران خودرو در سال ۱۴۰۳ + زمان اعلام نتایج (خبر غیر رسمی) انتظار کارگران از وزیر جدید کار چیست؟ قیمت ارز‌های دیجیتال در بازار امروز شنبه (۳ شهریور ۱۴۰۳) | بیت‌کوین صعود کرد بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر هوایی عازم عراق شده‌اند ۲۵ درصد صنایع تبدیلی کشور در خراسان‌رضوی فعالیت دارند دامنه نوسان «مثبت و منفی ۲ درصد» تا اطلاع ثانوی در معاملات سهام باقی می‌ماند قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (۳ شهریور ۱۴۰۳) قیمت گوشت قرمز در بازار امروز (۳ شهریور ۱۴۰۳) | کاهش مصرف سالیانه گوشت قرمز مهلت خرید ارز اربعین امروز (۳ شهریور ۱۴۰۳) تمام می‌شود هشدار به مالکان ۵۰۰ هزار خانه خالی، تنها یک هفته فرصت دارید! آخرین تورم دولت سیزدهم اعلام شد وزیر جهاد کشاورزی: پول گندمکاران تا پایان شهریور سال جاری تسویه می‌شود ترخیص ۱۵۵۰۴ دستگاه خودرو سواری از گمرکات در پنج ماهه نخست سال جاری تولید زعفران امسال به ۳۵۰ تن می‌رسد | زعفران تولیدی به ۶۰ کشور دنیا صادر می‌شود تاریخ امکان عودت ارز اربعین اعلام شد بهترین مارک ضد آفتاب مردانه ایرانی نرخ طلا و سکه در بازار امروز مشهد (یکم شهریور ۱۴۰۳) تأمین منابع بانکی در تحویل ۱۵۰۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد مؤثر است
سرخط خبرها

در شش‌ماهه دوم امسال، ۲ میلیون خانواده خراسانی به فیبر نوری متصل می‌شوند

  • کد خبر: ۲۴۷۰۰۹
  • ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵
در شش‌ماهه دوم امسال، ۲ میلیون خانواده خراسانی به فیبر نوری متصل می‌شوند
مدیر مخابرات خراسان‌رضوی گفت: در شش‌ماهه دوم سال ۱۴۰۳، دو میلیون خانواده خراسانی به فیبر نوری متصل خواهند شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حسن اروجی در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به حوزه‌های فعالیت مخابرات خراسان‌رضوی اظهار کرد: حوزه تلفن ثابت اصلی‌ترین سرویس ماست و حوزه‌های دیگر شامل تلفن همراه و دیتاست.

وی افزود: ما در حوزه تلفن ثابت، دو میلیون و ١٠٠ هزار مشترک در سطح استان داریم که ٩٢٠ مرکز تلفن این تعداد مشترک را پشتیبانی می‌کنند. همچنین نزدیک به پنج میلیون مشترک فعال همراه‌اول داریم که دو هزار و ١١۵ سایت موبایل در حال پشتیبانی این مشترکان هستند. ۶۴٠ مشترک دیتا نیز در سطح استان داریم.

اروجی با اشاره به این موضوع که شبکه همراه‌اول خراسان‌رضوی بعد از تهران، بزرگ‌ترین شبکه همراه‌اول در کشور بوده و بیشترین توسعه را داشته است، ادامه داد: مخابرات استان در دو حوزه در حال توسعه است؛ یکی در حوزه همراه‌اول و دیگری در حوزه دیتا یا اینترنت که در حال سرمایه‌گذاری هستیم. در حوزه همراه، پروژه‌های خوبی برای امسال تعریف کردیم و قرار است ٢۵۴ سایت موبایل تا پایان سال راه‌اندازی کنیم.

مدیر مخابرات خراسان‌رضوی ادامه داد: خوشبختانه در هفته دولت، ٨۴ سایت به بهره‌برداری می‌رسد. ٢٠١ سایت جهت ارتقای تکنولوژی از نسل دو به نسل سه و چهار در برنامه داشتیم که تاکنون ١٢۴ سایت به بهره‌برداری رسیده است. همچنین قصد داریم امسال حوزه فیبر نوری را به ٣۵٠ کیلومتر توسعه دهیم و تا امروز ٢٢۵ کیلومتر به بهره‌برداری خواهیم رساند.

اروجی با اشاره به اینکه کسب‌وکار مردم بر روی دیتا و همراه است، ادامه داد: وظیفه ما در مخابرات این است که در حوزه همراه و دیتا فعالیت بیشتری داشته باشیم. کار بسیار خوبی در این حوزه آغاز کردیم و تاکنون با اعتبار هشت هزار و ۵١۶ میلیارد ریال پروژه‌های خود را در این زمینه افتتاح خواهیم کرد. همچنین تا پایان سال، در برنامه کاری خود با افزایش اعتبار در این حوزه به دو هزار همت، پروژه‌های خود را عملیاتی کنیم.

وی در ادامه با اشاره به نیاز مردم به شبکه‌های فیبر نوری گفت: تلاش داریم این شبکه را در استان توسعه دهیم و پیش‌بینی شده تا پایان برنامه هفتم، این توسعه انجام شود. هر سال، چهار میلیون مشترک به فیبر نوری متصل می‌شوند و در این مدت پنج سال، ٢٠ میلیون خانواده متصل خواهند شد. برنامه‌ریزی شده است که امسال نیز در شش‌ماهه دوم سال دو میلیون خانواده به فیبر نوری متصل شوند. از آن ٢٠ میلیون خانواده، یک میلیون و ٨٠٠ هزار خانواده متعلق به خراسان‌رضوی است که امیدوارم در استان، این تعهد را همراه با کشور پیش ببریم.

میزان سرقت کابل‌های تلفن قابل توجه است

وی در پاسخ به سوال خبرنگار شهرآرانیوز در خصوص میزان سرقت کابل‌های تلفن، گفت: متاسفانه از دوران کرونا این داستان آغاز شد و تاکنون ادامه دارد. با توجه به دسترس بودن سیم‌ها این اتفاق می‌افتد.

مدیر مخابرات خراسان رضوی در خصوص میزان سرقت، ادامه داد: ما نمی‌خواهیم در خصوص این موضوع خیلی صحبت کنیم، چون باعث می‌شود که عده‌ای فکر کنند که می‌توانند از این منبع در‌آمد داشته باشند و میزان سرقت بیش از این افزایش یابد، اعلام آمار در این حوزه به نوعی ترویج محسوب می‌شود.

اروجی گفت: در شبکه‌های خبری آماده است؛ سارقی در خیابان معین تهران موبایل سرقت می‌کند و انتشار این موضوع باعث ترس و وحشت و حس بد در بین مردم شده است و نباید در این حوزه مانور دهیم. تاکنون میزان سرقت کابل‌های تلفن قابل توجه بوده است.

اروجی تاکید کرد: رفتن به سمت شبکه‌های فیبر نوری و افزایش ارتفاع نصب کابل‌ها باعث می‌شود سرقت در این حوزه کاهش یابد.

وی با اشاره به این موضوع که میانگین سیم تلفن در کل استان ۵ متر است و نزدیک به ١٠ میلیون متر شبکه داریم، گفت: نگهداری و حفظ این مقدار بسیار سخت است. ما نیاز به فرهنگ عمومی داریم و خوشبختانه حوزه امنیتی و انتظامی در این حوزه به ما کمک می‌کنند.

اروجی بیان کرد: به مشترکین خود توصیه کردیم در خصوص این موضوع با شماره ٢٠١١٧ تماس بگیرند و اعلام سرقت کنند. از زمان اعلام سرقت تا اتصال مجدد حدود دو تا سه ماه طول می‌کشد و هزینه‌ای از مشترک گرفته نمی‌شود و هزینه اتصال مجدد با مخابرات است. 

وی با اشاره به این موضوع که در دهه پایانی صفر مخابرات استان در حال آماده باش است، گفت: در خیابان که حضور زائران را داریم، سایت‌ها تقویت خواهد شد. سایت‌های اطراف حرم و خیابان‌های منتهی به آن را به ۵G و TDE-LTE ارتقا خواهیم داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->