تاکنون ۱۰ هزار زائر افغانستانی اربعین از مرز دوغارون وارد ایران شده‌اند وزارت کشور ادعای بازداشت زائران افغانستانی اربعین در خوزستان را رد کرد در دو روز گذشته ۵۳۰ زائر افغانستانی اربعین از مرز دوغارون به ایران وارد شدند (۱ شهریور ۱۴۰۳) تیم ملی فوتسال افغانستان در مراسمی با حضور خداداد عزیزی برای حضور در جام جهانی بدرقه شد خداداد عزیزی: امیدوارم تیم ملی فوتسال افغانستان بعد از جام جهانی فراموش نشود تاکید وزیر پیشنهادی کشور برساماندهی اتباع و انسداد مرز‌ها + فیلم حرکت اولین کاروان زائران افغانستانی اربعین از کابل + فیلم هَتاک حرّاف گُستاخ | از عبدالحمید خراسانی چه می‌دانیم؟ آمادگی مرز دوغارون برای پذیرای از زائران افغانستانی + فیلم ثبت‌نام ۲۸ هزار مهاجر افغانستانی برای دریافت روادید برای سفر به عراق از کنسرسیوم ریلی افغانستان چه می‌دانیم؟ احمد مدقق: دستاورد‌های زبانی، مهم‌ترین آورده نویسندگان افغانستانی است تحصیل بیش از ۳۲ هزار دانشجوی افغانستانی در دانشگاه‌های ایران فرماندار تایباد: تاکنون از سمت افغانستان ورودی زائر اربعین نداشته‌ایم فرماندار تایباد: ۶ دستگاه خودروی آتش نشانی به گمرک هرات اعزام شد | آتش مهار شده است اینفوگرافی | نگاهی به آخرین وضعیت کشت و قاچاق مواد مخدر در افغانستان سومین سالگرد سقوط کابل | کاخ رؤیا‌هایی که فروریخت نگاه عباس عراقچی به افغانستان و طالبان چگونه است؟ وزارت کار:  اشتغال اتباع خارجی قانونی مانعی ندارد
سرخط خبرها

تاکنون ۱۰ هزار زائر افغانستانی اربعین از مرز دوغارون وارد ایران شده‌اند

  • کد خبر: ۲۴۷۰۲۵
  • ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱
تاکنون ۱۰ هزار زائر افغانستانی اربعین از مرز دوغارون وارد ایران شده‌اند
رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور به منظور بررسی وضعیت زائران افغانستانی اربعین به مرز دوغارون رفت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ احمد معصومی فر، رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور امروز شنبه مورخ ۳ شهریور با حضور در پایانه مرزی دوغارون از بخش‌های مختلف این گذرگاه مرزی بازدید و از نزدیک نحوه ورود و خروج زائرین افعانستان اربعین را بررسی کرد.

معصومی‌فر در گفتگو با شهرآرانیوز اظهارداشت: تاکنون حدود ۱۰ هزار نفر از اتباع افغانستانی به منظور شرکت در راهپیمایی اربعین ۱۴۰۳ وارد دوغارون شده‌اند و به سمت مرز‌های عراق عزیمت کرده‌اند.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور ادامه داد: پیش بینی می‌شود که تا روز دوشنبه هر روز  ۶ تا ۸ هزار نفر وارد دوغارون شوند و به سمت عراق بروند.

او گفت: اینها در دو شکل به سمت عراق می‌روند. بعضی کاروان‌ها با اتوبوس‌های افغانستانی وارد میشوند و به سمت عراق می‌روند. دسته‌ای دیگر زائرانی هستند که وسیله نقلیه ندارند و از ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی ایران استفاده می‌شود.

معصومی فر تاکید کرد: روزانه ظرفیت ۶ هزار نفری از ناوگان اتوبوسرانی کشور در دوعارون مستقر است؛ و به سمت تامین ظرفیت برای انتقال ۸ هزارنفر می‌رویم.

معصومی‌فر در گفتگو با مسئولان و هماهنگی میدانی اقداماتی را در راستای تسهیل سفر زائران افغانستانی اربعین انجام داد.

این مقام وزارت خارجه همچنین پای حرف زائران افغانستانی نشست و برای حل مشکلات آنها قول همکاری داد.

ورق بزنید:

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->