آماده‌باش ۱۴ پایگاه اورژانس حرم مطهر در اربعین حسینی ۱۴۰۳ امنیت اربعین را مدیون خون شهداییم مراسم «اربعین با شهدا» در گلزار شهدای بهشت‌رضا(ع) مشهد برگزار می‌شود مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین ۱۴۰۳ در تهران، در کدام خیابان برگزار می‌شود؟ + ساعت و تاریخ مشایه‌ای به سوی عرفان اینفوگرافی | برنامه‌های حرم امام رضا (ع) در هفته جاری (۳ شهریور ۱۴۰۳) محبت امام‌حسین(ع) تا قیامت در دل شیعه و سنی زنده می‌ماند | اربعین؛ نقطه اشتراک شیعه و سنّی دربرابر صهیونیست‌ها میدان مغناطیسی اربعین! برگزاری مانور‌های عملیاتی برای حفظ امنیت زائران در ایام دهه پایانی صفر ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی در شب و روز اربعین حسینی ۱۴۰۳ اعلام شد ما به کربلا برمی گردیم تصویر روضه هایش تجسم عاشوراست* | درباره حاج محمود کریمی و روضه خوانی‌های متفاوتش تجهیز پارکینگ‌های حرم امام‌رضا(ع) برای اسکان زائران دهه پایانی ماه صفر ۱۴۰۳ رزمایش انتظار در سرزمین حسین (ع) تعویض کتیبه ایوان طلای حرم امام‌رضا (ع) هم‌زمان با فرارسیدن اربعین حسینی + فیلم و تصاویر مسجد مرکز ستاد اسلام تجدید میثاق مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان‌رضوی با آرمان‌های شهدا در آستانه هفته دولت + فیلم یک میلیون و ۶۰۰ زائر اربعین به کشور بازگشتند (۳۱ مرداد ۱۴۰۲) مسجد والاترین کانون احیا و تقویت اندیشه و فرهنگ ناب اسلامی است
سرخط خبرها

مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین ۱۴۰۳ در تهران، در کدام خیابان برگزار می‌شود؟ + ساعت و تاریخ

  • کد خبر: ۲۴۶۹۷۷
  • ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷
مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین ۱۴۰۳ در تهران، در کدام خیابان برگزار می‌شود؟ + ساعت و تاریخ
طبق روال هرساله، فردا (یکشنبه، ۴ شهریور ۱۴۰۳) نیز جاماندگان اربعین حسینی از میدان امام‌حسین(ع) حرکت می‌کنند و به شهر ری به زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) می‌روند. بسیاری از دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه شهرداری تهران طی این سال‌ها به خدمات‌رسانی به جاماندگان زیارت امام‌حسین(ع) می‌پردازند و این خدمات از برپایی موکب‌ها برای پذیرایی از راهپیمایان تا ارائه تسهیلات حمل‌ونقلی و پاک‌سازی معابر و خیابان‌های مسیر راهپیمایی جاماندگان پیاده‌روی اربعین را شامل می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که مانند گذشته، چند میلیون نفر در آیین جاماندگان حسینی در روز اربعین در تهران شرکت کنند؛ آیینی که در ابتدا با همت چند دانشجو در تهران اجرا شد، اما رفته‌رفته به شهرها و استان‌های دیگر تسری یافت و حالا آیین جاماندگان اربعین دیگر به یک مراسم فراگیر در کشور تبدیل شده است. شوق حضور شهروندان تهرانی سبب شده که دستگاه‌های اجرایی و خدماتی تمهیدات ویژه‌ای را برای تسهیل تردد شهروندان در این پیاده‌روی فراهم کنند که به تشریح به این خدمات پرداخته‌ایم:

برپایی ۱۲۰۰ موکب و فعالیت موکب‌داران نوجوان

حمیدرضا خونوئی معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و هنری با بیان اینکه آیین جاماندگان اربعین شهر تهران گفت: آئین راهپیمایی جاماندگان اربعین در روز اربعین پس از نماز صبح از میدان آئینی امام حسین با قرائت زیارت اربعین و اقامه نماز صبح شروع می‌شود و اولین گروه‌ها از آن‌جا به سمت حرم حضرت عبدالعظیم در شهر ری حرکت می‌کنند.

معاون فرهنگی و هنری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه حدود ۱۴ کیلومتر از مسیرهای شهر تهران برای این برنامه پیش‌بینی شده است، گفت: بالغ بر۱۲۰۰ موکب مردمی در این مسیر تدارک دیده شده است؛ مواکبی که در آن‌ها خدماتی اعم از پذیرایی از زائران و عزاداران و برنامه‌های فرهنگی برنامه‌ریزی شده است. ۲۰۰ موکب داریم که به صورت خانوادگی اداره می‌شوند و بیش از ۱۲۰ موکب را خانواده معظم شهدا مدیریت می کنند و بیش از ۱۰۰ موکب را نوجوان ها اداره می کنند و سایر مواکب، مواکبی هستند که هیئات مذهبی شهر تهران در آن ها حضور دارند.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و هنری در ادامه گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ موکب در مسیر داریم که توسط نوجوانان دارد اداره می شود و به این نقطه رسیدیم که همکاران  کمترین دخالت را در مسیر اتفاقات و کنش فرهنگی نوجوانان داشته باشند و امر را به صورت کامل به آن‌ها واگذار کردیم تا بتوانند این تمرین را انجام دهند.

از استقرار اتوبوس‌ها در ۱۱ مسیر تا فعالیت مترو از ساعت ۵:۳۰

روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک نیز با صدور اطلاعیه‌ای جزئیات سرویس‌رسانی ناوگان حمل و نقل در مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی را اعلام کرد که شرکت بهره‌برداری مترو از ساعت ۵:۳۰ صبح یکشنبه ۴ شهریور، آماده سرویس‌دهی ویژه به شرکت‌کنندگان در مراسم جاماندگان اربعین است و  با توجه به مسیر پیاده‌روی، خطوط ۱ و ۶ مترو بیشترین حجم مسافر را خواهند داشت؛ اما تمام خطوط مترو در این روز آماده ارائه خدمات مناسب به مسافران هستند که مسافران در هنگام برگشت می‌توانند بجز ایستگاه (شهرری) در خط یک به ایستگاه های (شهدای دولت آباد و کیان‌شهر) در خط ۶ مترو نیز مراجعه کنند و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در صورت ازدحام، قطارهای فوق‌العاده اعزام خواهند شد.

حرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز اعلام کرد که برای رفاه حال شرکت‌ کنندگان در این مراسم خدمات رسانی به صورت رایگان و در ۱۱ نقطه مستقر خواهند شد که بر همین اساس اتوبوسها در خیابان فدائیان اسلام تقاطع فرزانه، خیابان فدائیان اسلام تقاطع پروین اعتصامی، خیابان فدائیان اسلام- شهید غیبی، خیابان فدائیان اسلام – بلوار شهید کریمی شرق، خیابان فدائیان اسلام – بلوار شهید کریمی غرب. جاده ورامین حد فاصل میدان معلم تا سه راه ورامین. میدان شهرری- جنوب به شمال تا سه راه ورامین، زمین خاکی روبروی فرمانداری، خیابان آستانه – پارکینگ تره بار،. میدان هادی ساعی و خیابان دکتر کریمیان و خیابان سلمان فارسی تا میدان امام هادی.

سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران نیز از استقرار  ۲۲۰ دستگاه تاکسی ون آماده سرویس‌رسانی رایگان به شهروندان در ۷ محور از ساعت ۵ صبح روز یکشنبه ۴ شهریور خبر داد و اعلام کرد که تاکسی‌ها در مسیرهای میدان حرم مطهر عبدالعظیم حسنی (ع) -متروی شهرری - تقاطع فدائیان اسلام-امام حسین(ع) تا متروی جوانمرد قصاب، تقاطع فدائیان اسلام-بزرگراه شهیدکریمی تا متروی جوانمرد قصاب، میدان مدرس(ضلع غرب حرم مطهر عبدالعظیم حسنی (ع) ) – مترو شهرری.  تقاطع فدائیان اسلام-شهید غیبی تامترو جوانمردقصاب. تقاطع فدائیان اسلام-شهیدپیرابنده (ابریشم) تا مترو علی آباد. تقاطع فدائیان اسلام-بعثت تا مترو پایانه جنوب مستقر می شوند.

آمادگی حمل‌ونقل حومه‌ای برای تردد زائران

همچنین ابوالفضل دربانی دبیر شورای ترافیک استانداری تهران از اتخاذ تمهیدات شورای ترافیک برای تسهیل و تسریع در بازگشت جاماندگان اربعین از حرم عبدالعظیم (ع) برای روز اربعین حسینی (یکشنبه چهارم شهریور) خبر داد و اظهار کرد: تدابیر لازم در خصوص تأمین اتوبوس، تاکسی، ون و قطار حومه‌ای برای جاماندگان اربعین در شهرری پیش بینی شده است بگونه ای که پس از پایان مراسم از ساعت ۱۳.۴۵ تا ۱۹.۴۵ هر ساعت یک قطار از شهرری برای جابه جایی مردم ورامین، پیشوا و قرچک فراهم خواهد بود.

دربانی عنوان کرد: زوار جامانده اربعین حسینی (ع) که از شهرهای ورامین، قرچک و پیشوا که برای حضور در راهپیمایی باشکوه جاماندگان اربعین حسینی در شهرری و حرم عبدالعظیم حسنی (ع) حاضر می‌شوند، می‌توانند با برنامه‌ریزی مناسب در یکی از ساعت‌های ۱۳.۴۵، ۴۵. ۱۴، ۱۵.۴۵، ۱۶.۴۵، ۱۷.۴۵، ۱۸.۴۵ و ۱۹.۴۵ برای بازگشت به سه شهر مذکور از قطار حومه‌ای استفاده کنند.

انتخاب مناطق معین برای کمک به نظافت مسیر

فرزاد هنرور معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۱۲ با تأکید بر اینکه ۶.۵ کیلومتر از مسیر پیاده روی جاماندگان یعنی از میدان امام حسین تا میدان شوش در حوزه عملکردی منطقه ۱۲ قرار دارد، افزود: از دو هفته گذشته تا کنون بهسازی معبر و حذف زوائد فیزیکی را در دستور کار قرار دادیم تا مسیر برای پیاده روی و برپایی موکب ها آماده شود.

هنرور با اشاره به هماهنگی های انجام شده برای استقرار ۱۶۴ چشمه سرویس بهداشتی در مسیر و نصب یک سرویس بهداشتی قابل حمل، گفت: ۱۴۰۰ موکب در طول مسیر برپا خواهد شد که از روز شنبه نسبت به برپایی موکب ها خود اقدام خواهند کرد تا برای روز یکشنبه آماده باشند هرچند که در برخی مسیرها که موجب ترافیک و ازدحام نمی شود برخی موکب ها فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی از استقرار پاکبان های مناطق معین برای نظافت حداکثری طول مسیر پیاده روی خبر داد و گفت: مناطق ۴،۱۴، ۸،۳ و ۷ به عنوان مناطق معین در امر نظافت انتخاب شدند، بطوریکه هر منطقه با ۱۵۰ پاکبان در طول مسیر مستقر می‌شوند تا نسبت به تمیزی مسیر اقدام کنند.

زیارت مجازی جاماندگان اربعین حسینی

رضا شنگی شهردار منطقه ۲۰ نیز گفت:  ۶ پردیس اجتماعی به مرکزیت موکب فرهنگی محبان الرضا در خیابان فداییان اسلام (پل سیمان) و پردیس‌های ورودی آزادگان، پردیس خیابان فداییان اسلام نرسیده به میدان بسیج مستضعفین، پردیس خیابان رجایی و پردیس‌های ضلع جنوب و شرق حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی همراه با استیج فرهنگی با مدیحه سرایی، اجرای شعرای آئینی و گروه‌های سرود مذهبی، سخنرانی مذهبی و پذیرایی توسط کانون نوجوانان منطقه در مسیر پیاده روی اربعین در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، همچنین در مواکب و پردیس‌های منطقه غرفه‌هایی از جمله مادر و کودک، کانون نوجوانان، سلامت، گردشگری، مدیریت محله، ورزش و تندرستی به ارائه خدمات به زائران اباعبدالله مشغول خواهند بود و موکب قرآنی (محفل) و موکب نوجوانان (حسینیه معلی) نیز با مشارکت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری، خدمات ویژه‌ای به شهروندان در مسیر راهپیمائی ارائه خواهند داد و تجربه زیارت مجازی دلدادگان از حرم حضرت امیرالمومنین تا کربلای معلی هم از طریق دستگاه VR و ساماندهی کودکان و گمشدگان نیز در مسیر راهپیمائی انجام خواهد شد.

منابع: ایسنا، ایرنا و مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->