حزب‌الله پایگاه‌ها و مراکز نظامی اسرائیل را هدف قرار داد سفر سرزده رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به خاورمیانه رئیس جمهور چین به روسیه سفر می‌کند ارتش عراق در یک هفته گذشته حدود ۱۰۰ عملیات علیه داعش انجام داده است درخواست مقتدی صدر برای تظاهرات میلیونی در حمایت از مردم غزه واشنگتن‌پست از اغراق آمریکا درباره نزدیک بودن توافق آتش‌بس در غزه خبرداد معیشت و منزلت مردم تنها با موفقیت دولت به دست خواهد آمد «انصاری» معاونت حقوقی ریاست جمهوری را رسما تحویل گرفت فرماندهان ارشد نیروهای مسلح ایران به وزیر جدید دفاع تبریک گفتند دستگیری مردی که ترامپ را به قتل تهدید کرده بود پایان «زلفی گل» در وزارت علوم | همکاران و دانشگاهیان حلالم کنند معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور منصوب شد | مهدی سنایی به پاستور رفت + حکم انتصاب وزیر امور خارجه: عجله‌ای در مورد مسئله برجام نداریم برای حل مشکلات، چشم به دانش و توانایی داخلی دوخته‌ایم توضیحات عراقچی درباره پاسخ ایران به ترور شهید هنیه عراقچی بر سر مزار شهید امیرعبداللهیان + فیلم همکاری های حقوقی و قضائی میان ایران و اسپانیا انجام خواهد شد سید حسن خمینی: امید، سرمایه بزرگ دولت است که باید از آن مراقبت کرد رئیس‌جمهور در حرم امام‌خمینی(ره): بر سر پیمان با مردم هستیم | دشمن تلاش می‌کند در جامعه تفرقه ایجاد شود + فیلم رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت برای تجدیدمیثاق با آرمان‌های امام (ره) به حرم امام خمینی رفتند + فیلم عضو ارشد حماس: غزه گورستان متجاوزان خواهد شد
سرخط خبرها

معیشت و منزلت مردم تنها با موفقیت دولت به دست خواهد آمد

  • کد خبر: ۲۴۷۰۵۳
  • ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۹
معیشت و منزلت مردم تنها با موفقیت دولت به دست خواهد آمد
برخی نمایندگان مجلس شورای سلامی ضمن برشمردن نیازهای اساسی مردم، راه موفقیت دولت را از راه توجه و اهتمام به این نیازها ارزیابی کردند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ برخی نمایندگان مجلس شورای سلامی ضمن برشمردن نیازهای اساسی مردم، راه موفقیت دولت را از راه توجه و اهتمام به این نیازها ارزیابی کردند. 

حل مشکلات معیشتی اولویت دولت چهاردهم باشد

فداحسین مالکی نماینده مردم زاهدان درباره اولویت های دولت چهاردهم در موضوع اقتصاد و معیشت مردم عنوان کرد: آقای پزشکیان با شعارها و نقطه نظراتی وارد کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ شد و در برنامه های وزرای ایشان این برنامه ها را به خوبی می‌توان مشاهده کرد و امیدواریم تعهدات ایشان و کابینه دولت چهاردهم عملی و اجرایی شود. 

وی ادامه داد: درحال حاضر مهم ترین نگرانی و دغدغه نمایندگان مجلس و سایر مدیران و دلسوزان کشور حل مشکلات معیشتی و بزرگ شدن سفره مردم است. از سوی دیگر همان طور که رهبر انقلاب در مراسم تنفیذ اشاره فرمودند، اولویت دولت چهاردهم باید حل اقتصاد و معیشت مردم باشد. در سال های اخیر به دلیل موضوعاتی همچون تحریم ها معیشت مردم دچار بحران جدی شده است و قطعا حل مشکلات معیشتی مردم کمک شایانی به اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: انصافا تاکنون رئیس جمهور نهم همواره بر موضوعات اقتصادی و حل مشکلات معیشت مردم تاکیدات خوبی داشته اند و امیدواریم این توجه ایشان ادامه دار باشد. 

دولت برای کسب موفقیت باید صدای همه مردم را بشنود

مهدی اسماعیلی نماینده مردم میانه توجه به منزلت جامعه را مهم‌ترین اولویت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت چهاردهم عنوان کرد و گفت: حوزه اجتماعی یکی از بزرگترین حوزه‌های کاری جامعه بشری است و در کشور ما نیز همین وضعیت را دارد؛ بر همین اساس مهمترین ماموریتی که هم کمیسیون اجتماعی مجلس و هم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (تکاور) باید دنبال کند بیشتر به منزلت آحاد جامعه باز می‌گردد؛ توجه به معیشت مردم و توانمند سازی جامعه و برخورداری از عدالت اجتماعی از جمله این اقدامات است.

وی برخورداری آحاد جامعه از بیمه همگانی و توجه به منزلت بازنشستگان را از دیگر اولویت‌های اجتماعی کشور دانست و تاکید کرد: بسیاری از هولدینگ‌ها و زیرمجموعه‌های شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) وزارت کار نظیر می‌توانند نقش مهمی در تولید و رفع بیکاری ایفا کند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه در مجلس شورای اسلامی کمیسیون اجتماعی ماموریت بزرگی را دنبال می‌کند، اظهار کرد: باید از ظرفیت‌های وزارت تعاون و کمیسیون اجتماعی در راستای تحقق اهداف مورد نظر کشور بهره‌مندی لازم را ببریم.

«معیشت مردم» در اولویت کابینه دولت چهاردهم قرار بگیرد

علی جعفری آذر نماینده مردم تبریز با تأکید بر ضرورت قرار گرفتن توجه به معیشت مردم در اولویت‌های دولت چهاردهم گفت: تحقق شعارها و برنامه‌هایی نظیر یکی بودن سفره مردم و مسئولان و همچنین تقسیم عادلانه امکانات کشور میان مردم که از سوی آقای رئیس جمهور در دوران تبلیغات انتخاباتی مطرح می‌شد باید در اولویت اعضای کابینه دولت چهاردهم قرار بگیرد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به همراهی مجلس با دولت در رای اعتماد به همه اعضای کابینه پیشنهادی با ابراز امیدواری نسبت به تداوم این همراهی اظهار کرد: انتظار جامعه این است که این همراهی تداوم داشته باشد چراکه ما وحدت نمی‌کنیم که مردم را گرفتار کنیم بلکه نتیجه وحدت و رای اعتماد به ۱۹ وزیر کابینه باید گره گشایی از مشکلات مردم و رفع گرفتاری‌های کشور شود؛ در آن صورت است که وحدت مبارک می‌شود و آیه «تعاونوا علی البر و التقوا» محقق می‌شود؛ در غیر اینصورت اگر خدای نکرده نتیجه این وحدت و همدلی در زندگی مردم آثار مثبت نداشته باشد و حتی آثار منفی داشته باشد، هم به این وحدت آسیب می‌زند و هم آثار آن برای مردم مبارک نخواهد بود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی به درخواست آقای رئیس جمهور واکنش مثبت نشان داد و در کل تمام کابینه تایید صلاحیت شدند و ان‌شاءالله شروع مبارکی داشته باشند. مجلس امروز آماده است تا چنانچه لایحه‌ای از دولت در جهت جهت گره‌گشایی از مسائل کشور و مشکلات مردم ارائه شود، با دولت همراهی کند تا بگوییم این وحدت نتایج خوبی داشته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->