گاریدو، سرمربی جدید پرسپولیس وارد تهران شد + فیلم نتیجه بازی پرتغال و فرانسه+ ویدیو خلاصه بازی و ضربات پنالتی| برد سخت امباپه نتیجه بازی اسپانیا و آلمان+ ویدیو گل‌ها و خلاصه بازی| میزبان حذف شد پخش زنده بازی پرتغال و فرانسه در یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ (۱۵ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی آلمان و اسپانیا در یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ (۱۵ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین گل محمدی با مرادمند تمام کرد ویدئو | سالن بهشتی مشهد میزبان جامعه ورزش خراسان‌رضوی در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری پبشنهاد نجومی رضاوند به استقلال| جدایی کلید خورد در انتظار معرفی مدیرعامل استقلال | اعضای هیئت‌مدیره مشخص شدند عملکرد ضعیف استقلال در نقل و انتقالات وزیر ورزش: انتظار جامعه ورزش از رئیس‌جمهور زیاد نیست + فیلم بیرانوند به دنبال بازگشت به پرسپولیس! آزادیِ افشاریان و سهیل مهدی تکذیب شد ستاره تیم ملی نمی‌خواهد به ایران برگردد! امیر قلعه نویی در جام ملت‌ها طرفدار کدام تیم است؟ خاطره تلخ آلمان از اسپانیا در فینال جام ملت‌ها  لیست دوم نکونام رو شد خداداد افشاریان و سهیل مهدی به قید وثیقه آزاد شدند
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

رئیس سابق فدراسیون فوتبال، همچنان دردسترس نیست/ تاجی که گم شد!

  • کد خبر: ۲۴۷۰۸
  • ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷
رئیس سابق فدراسیون فوتبال، همچنان دردسترس نیست/ تاجی که گم شد!
احسان سرفرازی/ شهرآرانیوز - رئیس سابق فدراسیون فوتبال این‌روز‌ها در آلمان به سر می‌برد و مراحل درمانی خود را می‌گذراند، اما همچنان دردسترس نیست. این تنهاخبری است که از مهدی تاج در رسانه‌های کشور موجود است و هیچ کس اطلاع دقیقی از نفر اول سابق فدراسیون پنج‌ستاره کشورمان ندارد. حتی کفاشیان نیز که از نزدیکان تاج بود، از حال این‌روز‌های تاج بی‌خبر است. این‌همه درحالی است که این غیبت ناگهانی باعث به‌وجود‌آمدن شایعات زیادی شد. عده‌ای معتقد بودند تاج به ویروس کرونا آلوده شده است و در قرنطینه خانگی به سر می‌برد. تاج هم در این مدت صرفا یک استوری در اینستاگرام خود منتشر کرد و در آن مدعی شد به‌زودی پاسخ همه حواشی را خواهد داد؛ از انتشار این استوری، نزدیک به ۵۰ روز می‌گذرد!

بیماری یا بهانه؟
«در همین فدراسیون هر زمان که بحث مالی و حیف‌ومیل بیت‌المال به وجود می‌آمد، قلب یکی درد می‌گرفت و خود را بستری می‌کرد.» این‌ها بخشی از صحبت‌های محمد دادکان، رئیس سابق فدراسیون فوتبال، بود که به‌صورت غیرمستقیم بیماری قلبی تاج را مصلحتی می‌دانست. این اگرچه صریح‌ترین اظهارنظر درباره رئیس سابق فدراسیون است که از زبان رئیس اسبق همین فدراسیون گفته شده، اما تقریبا همه اهالی ورزش به آن اتفاق‌نظر دارند. اولین‌بار، بعد از حضور مهدی تاج در مجلس شورای اسلامی و توضیحات رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان درباره ابهامات موجود بود که قلب مهدی تاج به درد آمد و بعد‌ها کار تا جایی پیش رفت که او مجبور به استعفا از سمتش در فدراسیون شد.

قرارداد ویلموتس و مشکلاتی که رو شد
داستان قرارداد ویلموتس، بدهی‌های میلیاردی پرتعداد، ماجرا‌های اساسنامه و... بخشی از مسائلی بود که بعد از استعفای تاج رو شد و هرکدام در یک بازه زمانی، تن فوتبالی‌ها را لرزاند. در روز‌های پایانی سال ۹۸ مشخص شد قرارداد ویلموتس با رقم ۸میلیون یورو و برای ۳ سال بسته شده است. این قرارداد در سال اول معادل ۳میلیون یورو، در سال دوم معادل ۵/۲ و در سال سوم نیز معادل ۵/ ۲میلیون یورو منعقد شده بود. از نکات تأمل‌برانگیز در رقم قرارداد ویلموتس، پنج‌برابر‌شدن قرارداد این مربی نسبت به آخرین قراردادش بود. ویلموتس درحالی سال۹۶ پس از ناکامی در صعود تیم ساحل‌عاج به جام‌جهانی۲۰۱۸ از این تیم اخراج شد که قرارداد سالانه شش‌صدهزار‌یورویی با این کشور آفریقایی داشت که این مبلغ را به‌صورت ماهانه ۵۰هزار یورو دریافت می‌کرد. ویلموتس پس از ۲ سال بدون‌تیم‌بودن و کارنامه ضعیف در آخرین تیمی که هدایت آن را برعهده داشت، در خرداد۹۸ با قراردادی پنج‌برابری نسبت به آخرین قراردادش و با مبلغ سالانه ۳میلیون یورو با ایران قرارداد امضا می‌کند. انعقاد این قرارداد عجیب و بعد از آن ماجرای دروغ‌های بزرگی که بابت طلب ۱۰ میلیون‌دلاری فدراسیون فوتبال ایران از فیفا مطرح می‌شد (که بعد‌ها مشخص شد این مبلغ کمتر از ۱۰ هزار دلار بوده)، کم‌کم پای مجلس شورای اسلامی و کمیته تحقیق و تفحص آن را به این تخلفات باز کرد.

ورود نهاد‌های امنیتی به ماجرا‌های تاج
مهدی تاج در آخرین روز‌هایی که به نظر می‌رسید مشکل جسمانی خاصی نداشت، در مجلس حاضر شد و توضیحاتش را درباره مشکلات قرارداد ویلموتس ارائه کرد و بعد از آن با لحنی حق‌به‌جانب، از منتقدان خواست نسبت به این اتفاق عذرخواهی کنند. هرچند بعد‌ها برخی نمایندگان عنوان کردند توضیحات تاج در مجلس قابل‌قبول نبوده و نهاد‌های امنیتی برای حل مسئله و مشکل قرارداد او وارد عمل خواهند شد؛ اما به‌هر‌حال در آن زمان، بخشی از فشار منتقدان کم شد. با این همه سکوت طولانی تاج و دردسترس‌نبودن او در ماه‌های اخیر در کنار تخلفات صورت‌گرفته در فدراسیون که پیچیده و زیاد است، باردیگر او را مسئله‌ساز کرده است و گفته می‌شود سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی برای حل این مسئله وارد شده‌اند، اما فعلا منتظر ورود کلید اصلی این اتفاقات به کشور هستند؛ اتفاقی که اگر صورت نگیرد و تاج با پای خودش به کشور برنگردد، ممکن است در روز‌ها و ماه‌های آینده حاشیه‌ساز‌تر هم بشود.

نسخه خاوری در جیب تاج!
هنوز خیلی‌ها داستان خروج رئیس کل سابق بانک مرکزی را به یاد دارند. محمود خاوری بعد از آنکه برای انجام یکسری از کار‌های شخصی‌اش از ایران خارج شد، در مصاحبه‌های متعدد خبر از بازگشتش به ایران داد و مدعی شد درخصوص مشکلات به‌وجودآمده توضیح می‌دهد؛ اما او هرگز به کشور بازنگشت. داستان حضورنداشتن مهدی تاج در ایران و ادعای او برای بازگشت و پاسخ‌گویی درخصوص اتفاقات به‌وجود‌آمده، به‌صورت ناخودآگاه، پالس‌هایی را از داستان خاوری به ذهن ارسال می‌کند؛ به‌ویژه اینکه در این روز‌ها مصاحبه‌کردن و اصولا حرف‌زدن کار سختی نیست و مهدی تاج اگر بخواهد روی تخت بیمارستان در هر کجای دنیا هم که باشد می‌تواند به ابهاماتی که درباره او وجود دارد، پاسخ دهد.

نایب‌رئیس فدراسیون: تاج برمی‌گردد
محمود اسلامیان، نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال، روز گذشته درباره بازگشت احتمالی تاج به ایران گفت: ایشان به‌زودی به ایران می‌آیند. مشکل قلبی داشتند و در آینده‌ای نزدیک بازمی‌گردند. وی همچنین درباره شکایت ویلموتس هم گفت: دراین‌خصوص اطلاعاتی ندارم. فدراسیون نهادی شفاف است که ۴ دستگاه نظارتی بر آن نظارت می‌کنند. بالاخره وقتی فوتبال نباشد، باید چیزی گفته شود و این، کار رسانه‌هاست.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->