جزییات مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مرحومه زهره حمیدی (۴ شهریور ۱۴۰۳) جزئیات جدید از بی‌قانونی‌های «جوکر» و «غربت» قصه آن‌کسی که کتاب نوشت و از دنیا رفت | چند خطی درباره «خودم و جهان»، زندگینامه ویلیام فاکنر «زهره حمیدی» بازیگر سینما و تلویزیون درگذشت+ علت فوت برنامه زنده تلویزیونی «اشاره» با موضوع «تمهیدات ایام دهه آخر صفر» با حضور فرماندار مشهد + زمان پخش فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (۴ شهریور ۱۴۰۳) ماجرای توهین به عرب‌زبانان کشورمان در سریال «غربت» چیست؟ آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته گذشته (۳ شهریور ۱۴۰۳) ماجرای تعطیلی پردیس تئاتر مستقل مشهد چیست؟ تبدیل شدن اربعین به یک فرهنگ مشترک با استفاده از اثرگذاری رسانه‌ها ماجرای درخواست کمک صابر ابر ، بازیگر سینما و تلویزیون، چیست؟ آمار فروش سینما‌های خراسان‌رضوی در هفته گذشته (۳ شهریور ۱۴۰۳) برای مردی که عاشق ایران بود | یادی از محمدعلی اسلامی ندوشن به بهانه سالروز تولدش اجرای نقاشی حسن روح الامین و محمدعلی نادری در بامِ کربلای معلی کارمندان خراسان رضوی در روز کارمند رایگان سینما بروند + اسامی سینماها «اسپاسم» به جشنواره بین‌المللی فیلم زنان می‌رود تعطیلی سینما‌ها به مناسبت اربعین حسینی ۱۴۰۳ قرقیزستان و اروگوئه در راه اسکار ۲۰۲۵ آغاز اجرای نمایش «آدمکش» در «شمایل» مشهد + زمان نماهنگ «تنگه دلم» منتشر شد+ فیلم
سرخط خبرها

جزئیات جدید از بی‌قانونی‌های «جوکر» و «غربت»

  • کد خبر: ۲۴۷۲۰۸
  • ۰۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۶
جزئیات جدید از بی‌قانونی‌های «جوکر» و «غربت»
درحالی‌که برخی سطح دغدغه در وی‌اودی‌ها را به‌اندازه یک برنامه کاهش می‌دهند، پیگیری‌ها و جزئیات انتشار دو محصول جوکر و غربت، فاش شدن جزییات جدید، نشان از عادی‌سازی یک بی‌قانونی دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، مسئله‌ای که در مورد برنامه‌هایی مانند «جوکر» باید مورد توجه قرار گیرد، صرفاً به محتوای آنها محدود نمی‌شود؛ بلکه موضوع اصلی، عادی شدن رفتار‌های خلاف قانون و انتشار بدون مجوز است.

«جوکر» بدون طی مراحل قانونی و اخذ مجوز‌های لازم منتشر شد، و این خود زمینه را برای آثار دیگری مانند «غربت» نیز فراهم کرد تا بدون رعایت الزامات قانونی عرضه شوند.

در این میان، برخی با تمرکز بر یک اثر خاص و کوچک‌نمایی مشکلات قانونی مرتبط، سعی دارند از این موقعیت برای تضعیف نظارت و حکمرانی در شبکه‌های وی‌او‌دی استفاده کنند.

آنها با تکیه بر جنبه‌های جذاب یا بحث‌برانگیز یک برنامه، می‌کوشند مسئله گسترده‌تر بی‌قانونی و ضرورت رعایت ضوابط قانونی را تحت‌الشعاع قرار دهند.

حالا تلاش کردیم تا پیگیری از مراجع مربوطه شرایط انتشار این دو محصول را بررسی کنیم.

بر اساس پیگیری از ساترا در خصوص برنامه جوکر ۲ قسمت بانوان، تهیه کننده، کارگردان و مدیر رسانه فیلیمو متعهد شده بودند ابتدا نسخه بارگذاری شده جوکر ۲ آقایان را اصلاح و دوباره بارگذاری کنند و طی ۲۰ روز تمام قسمت‌های جوکر ۲ قسمت بانوان تدوین و سپس در شورای مجوز انتشار ساترا بررسی شود.

همچنین طبق اعلام فیلیمو و تهیه کننده و کارگردان جوکر ۲، قرار شده بود این بخش (جوکر ۲ بانوان) بعد از ماه صفر و پایان مناسبت‌های سوگواری این ماه منتشر شود.

اما پس از اصلاح و بارگذاری نسخه جوکر ۲ قسمت آقایان، از دو هفته پیش شاهد انتشار قسمت یک و قسمت دو جوکر بانوان طی دو هفته بودیم.

همچنین بر خلاف توافق انجام شده با فیلیمو، این سکو فقط قسمت اول را دو روز مانده به انتشار و قسمت دوم را نیز به همین صورت به ساترا ارسال نمود که هر دفعه مکتوب اعلام شد که لازم است طبق توافق فیلیمو و ساترا، کل کار به صورت یکجا ارسال شود تا امکان بررسی وجود داشته باشد.

در حال حاضر برنامه جوکر ۲ قسمت بانوان از جهت محتوایی و عدم رعایت شأن بانوان جامعه اسلامی ایران دارای اشکالات زیادی است که مناسب انتشار نیست و اگر فیلیمو طبق توافق انجام‌شده با ساترا عمل میکرد، محتوای منتشر شده بدون مشکل محتوایی خاصی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گرفت.
همزمان با این تخلف، شاهد تخلف دیگری نیز از سوی سکوی نماوا بودیم که در این خصوص هم مشابه تخلف سکوی فیلیمو، اقدامات حقوقی و قانونی از طریق اعلام به مراجع حقوقی و قضایی آغاز شده است.

سریال غربت که متأسفانه بدون مجوز تولید و با طراحی شیوه‌ای نامناسب برای دور زدن قانون ساخته شده بود در عین حال با هدف جلوگیری از تضییع حمایت‌های مادی، معنوی و سرمایه گذاری برخی نهاد‌های حاکمیتی حامی سریال، در شورای صدور مجوز ساترا مطرح شد، اما اشکالات زیاد محتوایی این سریال امکان اصلاح در مدت زمان کم را نداشت.

با اینحال ساترا به سکوی نماوا اعلام کرد که آماده همکاری است تا پس از اصلاح موارد اعلام شده از سوی ساترا، مجوز انتشار صادر شود، اما نماوا اقدام به انتشار این سریال بدون اعمال اصلاحات کرد و تا کنون دو قسمت از سریال بدون مجوز شده است که این تخلف نیز از سوی ساترا در حال پیگیری قضایی است.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->