آمادگی بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نیروی امدادگر آماده خدمت رسانی به زائران امام رضا (ع) در دهه پایانی صفر پلیس مشهد به دنبال جنایتکاران روستای زاک خبر خوش وزیر بهداشت برای پرستاران: بخش اول جبران مطالبات پرستاری پرداخت شد وزیر علوم به دیدار استاد شفیعی کدکنی رفت تاخیر در اجرای احکام متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان | جداول متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان هنوز ابلاغ نشده‌است (۶ شهریور ۱۴۰۳) ویروس خطرناک ناشی از نیش پشه در ماساچوستِ آمریکا؛ پارک‌های عمومی تعطیل شد تاثیرات تلویزیون بر کودکان را جدی بگیرید بدهی بیمه‌ها به داروخانه‌ها به نقطه بحرانی رسیده است ۱۸۶ مرکز خدمات جامع سلامت مجری برنامه پزشک خانواده روستایی است مشهد، نیازمند توجه درمانی بیشتر مدیر امور بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد: برای آلودگی بیماران دیالیزی به دنبال راه درمان هستیم ثبت تردد بیش از ۲ میلیون وسیله نقلیه در مبادی ورودی و خروجی خراسان رضوی شگرد تکراری مجرمان در مشهد | دستگیری چند متهم دله دزد و یک کلاهبردار آغاز طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ در مشهد و خراسان‌رضوی بهسازی بیش از ۶۸۱ کیلومتر از راه‌های خراسان رضوی تردد ۲۱ هزار زائر افغانستانی از مرز دوغارون به سمت مرز‌های خروجی کشور بیمارستان ۱۸۰ تختخوابی «ولایت» مشهد آماده اجرای مأموریت ویژه دهه پایانی صفر ۱۴۰۳ است جریمه مسافرکشی با خودروی شخصی چقدر است؟ آمادگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای خدمت‌رسانی شایسته به زائران رضوی در دهه پایانی ماه صفر ۱۴۰۳ سهم سلامت از تولید ناخالص نیازمند نگاه ویژه دولت | افزایش چک‌های برگشتی داروخانه‌ها یک کشته و سه مصدوم در تصادف جاده قوچان - سبزوار امنیت کودکان در اماکن عمومی و نکاتی که والدین باید بدانند
سرخط خبرها

جریمه مسافرکشی با خودروی شخصی چقدر است؟

  • کد خبر: ۲۴۷۴۷۴
  • ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۹
جریمه مسافرکشی با خودروی شخصی چقدر است؟
جابجایی مسافر با خودروی شخصی جزو تخلفات رانندگی محسوب شده و ۹۰ هزار تومان جریمه درپی دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، از ۲۳ تیرماه و بر اساس ابلاغ محمد مخبر، سرپرست وقت ریاست جمهوری، مبالغ جریمه‌های راهنمایی و رانندگی که از سال ۹۶ تغییر نکرده بود، افزایش پیدا کرد و از این تاریخ به بعد تخلفات رانندگی با نرخ‌های جدید جریمه می‌شود. اقدامی که هدف از آن کاهش تصادفات و خساراتی جانی ناشی از آن و نیز افزایش نظم ترافیک عنوان شده است.

در این میان «حمل مسافر با وسایل نقلیه شخصی یا غیرمجاز» نیز جزو مواردی است که می‌توانند موجب اخلال در نظم ترافیکی، به خطر انداختن ایمنی و امنیت مسافران و همچنین تضییع حقوق رانندگان تاکسی‌های مجاز شود. در همین راستا نیز قانونگذار این اقدام را جزو تخلفات رانندگی محسوب کرده و برای آن جریمه وضع کرده است. 

بر این اساس حمل مسافر با وسایل نقلیه شخصی یا غیرمجاز در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری - صنعتی، ۹۰ هزار تومان جریمه دارد. مبلغ جریمه این تخلف در سایر شهر‌ها ۶۰ هزار تومان و در روستا‌ها ۳۰ هزار تومان است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->