موافقت بانک مرکزی با تخصیص ارز برای واردات خودرو‌های برقی مقایسه وضعیت سد‌های خراسان رضوی با سد‌های کشور (۶ شهریور ۱۴۰۳) هشدار قطعی برق به مشترکان پرمصرف متقاضیان نهضت ملی مسکن مبلغ ۲۳۰ میلیون تومان واریز کنند قیمت انواع موبایل در بازار مشهد (۶ شهریور ۱۴۰۳) + جدول صنایع بیش از این توان قطع انرژی را ندارند | تاکید بر مدیریت مصرف توأمان بخش خانگی و صنعت خبر خوب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس برای نیرو‌های شرکتی: طرح تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی به زودی اجرایی می‌شود آغاز مزایده ۱۰۰ هزار لوازم خانگی خارجی از فردا (۷ شهریور ۱۴۰۳) احتمال کاهش قیمت دلار در روز‌های آینده (۶ شهریور ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۶ شهریور ۱۴۰۳) | فیدلیتی چند؟ + جدول قیمت واقعی شدن قیمت سوخت یک راهکار است، اما این اتفاق نباید یک‌شبه رخ دهد سرعت رشد بورس افت کرد | گزارش وضعیت بازار سهام (۶ شهریور ۱۴۰۳) محدودیت مصرف برق برای ۸۵ اداره پرمصرف شهر تهران کاهش ۴۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در مشهد (۶ شهریور ۱۴۰۳) زمان تقریبی قرعه کشی و اعلام نتایج برندگان ایران خودرو در سال ۱۴۰۳ + جزئیات جرائم تصاعدی سالانه در انتظار مالکانی که ملک خود را اجاره نمی‌دهند بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۶ شهریور ۱۴۰۳) | دنا پلاس ۷۸۵ میلیون تومان شد عرضه لاستیک خودرو به قیمت مصوب در نمایندگی‌های معتبر مشهد (۶ شهریور ۱۴۰۳) | تشکیل ۲۴ پرونده تخلف کاهش قیمت در بازار ارز، طلا و سکه (۶ شهریور ۱۴۰۳) + جدول قیمت سرمایه‌گذاری در بازار مسکن تهران منفعت بیشتری دارد یا در بازار سایر شهر‌ها یا کشور‌های همسایه؟ + نمودار آیا شرایط فروش خودرو‌ها تغییر می‌کند؟ | قرعه‌کشی خودرو یا فروش در سامانه یکپارچه میثم ظهوریان: تعریف پروژه‌های مکمل زیارت برای توسعه مشهد ضرورت دارد تکلیف واگذاری زمین رایگان به متقاضیان نهضت ملی مسکن چه شد؟ شرایط جدید فروش خودرو دنا پلاس ایران‌خودرو (شهریور ۱۴۰۳) اعلام شد + بخشنامه پیش بینی افزایش ۲۰ تا ۴۵ درصدی حقوق کارمندان در بودجه ۱۴۰۴ بانک‌ها دینار زائران را با نرخ مرکز مبادله بازخرید می‌کنند
سرخط خبرها

جرائم تصاعدی سالانه در انتظار مالکانی که ملک خود را اجاره نمی‌دهند

  • کد خبر: ۲۴۷۵۵۱
  • ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۹
جرائم تصاعدی سالانه در انتظار مالکانی که ملک خود را اجاره نمی‌دهند
دبیر کارگروه کنترل و تنظیم‌بازار املاک و مستغلات استان خراسان‌رضوی گفت: عدم خوداظهاری مالکان در سامانه املاک و مستغلات، تبعات منفی برایشان به همراه دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، بر اساس اعلام مدیرکل دفتر اقتصاد، ۹۰ هزار مالک بیش از ۵ خانه خالی دارند که مجموع خانه‌های خالی این افراد به بیش از ۵۰۰ هزار واحد می‌رسد. به صاحبان این واحد‌ها هشدار‌های لازم داده شد و اولویت برای کسانی بود که بیش از ۱۰۰ واحد داشتند. پس از آن، اولویت برای صاحبان بیش از ۵۰، ۲۰، ۱۰ و ۳ خانه قرار گرفت. نتیجه این پیگیری‌ها و هشدار‌ها، عرضه ۱۸۲ هزار خانه به بازار بود و بیش از ۱۲۰ هزار ملک خالی نیز موجود بود که به هشدار‌ها توجه نکردند و به سازمان امور مالیاتی معرفی شدند. از این تعداد، حدود ۶۰ هزار خانه در تهران طی سال مالیاتی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به سازمان امور مالیاتی معرفی شدند.

همچنین براساس اعلام مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی، سال گذشته ۱۳۰۰ خانه خالی در استان شناسایی شده و به بازار اجاره در جهت متعادل‌سازی عرضه و تقاضا ارائه شده است.

دبیر کارگروه کنترل و تنظیم‌بازار املاک و مستغلات استان خراسان‌رضوی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز درباره اعلام ضرب‌الاجل به مالکان اظهار کرد: براساس اطلاعات به‌دست‌آمده از خانه‌های خالی در سال ۱۴۰۰، به مالکان و مستأجران اعلام شد که در سامانه املاک و اسکان، خوداظهاری کرده و مشخص کنند که در محل سکونت، مالک هستند یا مستأجر.

به گفته محمدحسین قانع، اخیراً در خراسان‌رضوی ۲۵ هزار پیامک برای مالکان ارسال شده و به آن‌ها مهلت هفت‌روزه داده شد که در سامانه املاک و مستغلات ثبت‌نام کرده و وضعیت ملک‌های خود را مشخص کنند؛ اینکه در سامانه مشخص کنند چه املاکی به نام آن‌ها ثبت شده است و نیز مشخص کنند املاک آن‌ها اکنون چه وضعیتی دارد.

وی با تأکید بر اینکه نگاه دولت بر این است که خانه‌های خالی به بازار اجاره ملک روانه شود، گفت: اگر مالک اعلام کند که تمایلی به در اختیار قراردادن خانه به مستأجر ندارد، در اینجا دولت تعیین تکلیف می‌کند و مالک باید برای سال اول ۶ برابر، سال دوم ۱۲ برابر، و سال سوم ۱۸ برابر مالیات متعلقه، جریمه پرداخت کند.

قانع افزود: اگر تعداد خانه‌ها پنج تا ۶ به بالا باشد، این ضرایب دوبرابر می‌شود به‌طوری‌که سال دوم ۲۴ برابر و سال سوم ۳۶ برابر جریمه می‌شوند. مسلماً این ارقام گذاشته شده است که مالک توجیهی برای اینکه خانه را خالی نگه دارد، نداشته باشد.

دبیر کارگروه کنترل و تنظیم‌بازار املاک و مستغلات استان خراسان‌رضوی تأکید کرد: رسانه‌ها باید اطلاع‌رسانی کنند که افراد خوداظهاری از محل سکونت خود داشته باشند. اگر این اقدام از سوی مردم صورت بگیرد، هیچ مالیاتی به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد؛ چون تا ۲۰۰ متر برای اجاره معاف از مالیات هستند. اگر این اطلاع‌رسانی در جامعه صورت بگیرد، ۹۵ درصد جامعه از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند. افرادی هم که چند ملک دارند، باید آن‌ها را اجاره بدهند تا مشمول پرداخت جریمه نشوند.

وی توضیح داد: بسته‌های تشویقی نیز برای اجاره ملک مالکان داده شده است؛ به طور مثال اگر به خانوار دارای ۳ فرزند اجاره داده شود، از مالیات معاف و اگر دو سال پیاپی ملک را اجاره دهند، ۷۰ درصد معاف و اگر سه‌ساله اجاره دهند ۱۰۰ درصد معافیت مالیاتی صورت می‌گیرد. دولت معافیت‌های دیگری هم برای مالکان در نظر گرفته است تا مردم تشویق به اجاره ملک شوند.

قانع تصریح کرد: متأسفانه در بین مردم این شائبه وجود دارد که اگر خوداظهاری کنند، مالیات به آن‌ها تعلق می‌گیرد؛ درحالی‌که در قانون مشخص شده است اگر مالک اطلاعی ندهد، جریمه برایش در نظر گرفته می‌شود.

وی گفت: در سال گذشته، حدود ۱۳۰۰ خانه خالی در استان شناسایی شده و برای مالکان آن‌ها پیامک ارسال شد و بعضی از آن‌ها با ارائه مستندات به دارایی، وضعیت ملک خود را تعیین تکلیف کردند.

قانع افزود: نحوه ارائه پیامک به این شکل بود که در مرحله اول، برای افرادی پیامک ارسال شد که پنج خانه خالی دارند و در مرحله دوم، پیامک برای افرادی ارسال شد که دارای ۴ خانه خالی هستند و در مراحل بعدی به همین شکل انجام می‌شود تا تعیین تکلیف صورت بگیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->