فیلم کامل بیانات رهبری در دیدار با رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت چهاردهم آمریکا علیه یک نفر به اتهام ارسال قطعات هواپیما به ایران اعلام جرم کرد انتقاد عارف از کیفیت خودرو‌های داخلی و شرایط پیش فروش خودرو جهاد اسلامی فلسطین: نتانیاهو به دلایل شخصی و سیاسی، مانع توافق آتش‌بس می‌شود سفیر اتریش به وزارت خارجه احضار شد تاکید استاندار خراسان رضوی بر تامین نیازمندی‌ها و خدمات اطراف حرم مطهر رضوی در دهه آخر صفر کاهش ساعت کار ادارات بوشهر فردا چهارشنبه (۷ شهریور ۱۴۰۳) پزشکیان: در مقابل هر ظلمی در هر نقطه‌ای می‌ایستیم آمار تازه از تلفات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی | قریب به ۶ هزار سرباز عراقچی: سیاست خارجی باید بتواند برای اقتصاد کشور کمک حال باشد حمله پهپادی مقاومت عراق به هدف حیاتی در حیفا (۶ شهریور ۱۴۰۳) «احمد علی موهبتی» معاون وزیر کشور شد نتانیاهو: برای بازگرداندن گروگان‌ها باید حضور نظامی در غزه داشته باشیم ادعای ارتش رژیم اسرائیل درباره آزاد کردن یک اسیر پزشکیان مدال طلای ایران در المپیاد جهانی نجوم را تبریک گفت پزشکیان: رضایتمندی مردم از مسئولان به رفتار «منصفانه و با احترام» با آن‌ها بستگی دارد وزیر خارجه روسیه: استفاده اوکراین از تسلیحات غربی علیه ما بازی با آتش است اتحادیه اروپا خواستار آتش‌بس سه‌روزه در غزه شد ژنرال آمریکایی از کاهش خطر جنگ گسترده‌تر در منطقه خبرداد محمدجواد ظریف از بازگشت به شورای راهبردی دولت خبرداد مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا: ترامپ مقصر خروج آشفته از افغانستان است
سرخط خبرها

پزشکیان: در مقابل هر ظلمی در هر نقطه‌ای می‌ایستیم

  • کد خبر: ۲۴۷۶۷۷
  • ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۱
پزشکیان: در مقابل هر ظلمی در هر نقطه‌ای می‌ایستیم
رئیس جمهور گفت: به دنبال صلح با دنیا هستیم، با هیچکس دعوا نداریم، اما در مقابل هر ظلمی در هر نقطه‌ای می‌ایستیم و با ظالم دشمنی خواهیم داشت.

به گزارش شهرآرانیوز، مسعود پزشکیان عصر سه شنبه ششم شهریور ۱۴۰۳ در مراسم تودیع و معارفه علی باقری کنی و عباس عراقچی وزیران امور خارجه سابق و جدید افزود: آنچه که معتقدم در داخل و خارج باید به دنبال آن باشیم شعری است که می‌گوید «آسایش دوگیتی تفسیر این دو حرف است/با دوستان مروت با دشمنان مدارا».

رئیس جمهوری افزود: یک مشکلی در داخل داریم، آنچه که در داخل است ایجاد وفاق، وحدت و انسجام است و در اینجا سرمایه اجتماعی به هر شکل قدری کاهش پیدا کرده و شاید خیلی ضعیف شده است.

پزشکیان بیان کرد: اگر بتوانیم وفاق و وحدت و انسجام داخلی را افزایش دهیم، قدرت ما در مقابل تحریم‌ها و یا تهدید‌ها و شکنندگی ما در این وضعیت کاهش و در مقابل، قدرت ما افزایش پیدا خواهد کرد.

وی گفت: باید برای استان‌ها نقشه عملیاتی داشته باشیم و بدانیم که چه برنامه‌ای برای هر استان داریم و مطابق آن به استانداران برنامه بدهیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: برای ارتباط با کشور‌ها همسایه همچنین نقشه‌ای لازم داریم. همه در هر جایگاهی که هستیم باید یک حرف بزنیم.

پزشکیان گفت: ارتباطات می‌تواند ما را ارتقا دهد؛ اگر بخواهیم رشد کنیم و از دنیا عقب نمانیم باید هر نوآوری و خلاقیتی که اتفاق می‌افتد را در کشور نهادینه کنیم.

وی افزود: توصیه بر این است که ببینید و تجربه‌های شکست خورده را دوباره اجرا نکنیم و تجربه‌های خوب را پیاده کنیم. این کار سفارتخانه‌های ما است.

رئیس جمهور ادامه داد: سفارتخانه باید با نمایندگان و تاجران ما عجین باشند. نماینده و تاجر ما کار خود را خواهد دانست و سفیر نیز می‌داند که در این ماموریت چه چیزی باید بدهد و چه چیز بستاند.

باید بتوانیم روابط را برقرار کنیم

پزشکیان خاطرنشان کرد: با ارتباط با کشور‌ها براساس عزت و حکمت و مصلحت که رهبر انقلاب در چشم انداز و سیاست‌های کلی ابلاغ فرمودند، باید بتوانیم روابط را برقرار کنیم و در این صورت تحریم‌پذیر نخواهیم بود.

وی اظهار کرد: فردا (چهارشنبه) رهبر ترکمنستان به ایران می‌آید، اکنون که رئیس جمهور شده‌ام من به ایشان چه بگویم، از ایشان چه بخواهم و چه چیزی به او بدهم، من باید بفهمم که چه کاری انجام می‌دهم اگر نفهمم، بیخود وقت تلف می‌کنم و برای مملکت هزینه درست می‌کنم و تشریفات الکی است.

رئیس جمهور گفت: از اینطرف قبول و باور داریم و در سیاست‌های ما است که باید ارتباط خود را با همسایگان قویتر کنیم.

پزشکیان ادامه داد: در تصور من غیرکارشناس خیلی ساده است. فکر می‌کنم اگر با همین کشور‌های همسایه‌ای که نزدیک ۱۵ - ۱۶ همسایه هستند ارتباط صمیمی درست و رفت و آمد خود را منطقی کنیم، تحریم‌های آمریکا هیچ‌کاری نمی‌تواند با ما بکند و همه مشکلات را در منطقه می‌توانیم با همین دادو ستد‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مشترک حل کنیم.

وی افزود: آن زمانی که مشکل دارو داشتیم، و دارو در شهر پیدا نمی‌شد و گران بود، قیمت بازار آزاد بود، اما اگر دارو را با ۵۰ هزار تومان می‌شد خرید، و در بازار آزاد با ۱۰۰ تومان می‌شد خرید، همان داروی بازار آزادی ۱۰۰ تومانی را بیرون یکهزار تومان می‌فروختند و برای اینکه احتکار درست کرده بودند.

رئیس جمهوری تصریح کرد: روز گذشته (دوشنبه) در وزارت کشور با استانداران که بحث می‌کردیم استاندار انتخاب می‌کنیم، اما نقشه برای عملیات نداریم در زمان جنگ بزرگان بودند و یک نقشه می‌کشیدند فرمانده تعیین می‌کردند و می‌گفتند این عملیات را انجام دهید.

پزشکیان گفت: اروپاییان مرز‌های خود را به روی یکدیگر باز کردند، پول خود را یکی کردند، اما ما مسلمانان در حال دیوار کشیدن بین خود هستیم.

وی افزود: رسول خدا (ص) پس از فتح مکه گفت، همه شما با هم برادر هستید، همه ید واحده هستید، اگر برادریم چرا برادری نمی‌کنیم.

رئیس جمهور گفت: دیپلمات‌ها و کسانی که تجربه و علم دارند باید راه را نشان دهند، ما مسلمانان با هم برادریم، باید بین برادر‌ها صلح برقرار شود.

برای یک هدف روشن نقشه داشته باشیم

پزشکیان ادامه داد: دست به دست هم دهیم در داخل و با همسایگان راهی پیدا کنیم که همه برای یک هدف روشن نقشه داشته باشیم، مشکلات را حل کنیم و ارتباطات جامعه اسامی را افزایش دهیم.

وی افزود: به دنبال صلح با دنیا هستیم، با هیچکس دعوا نداریم، اما در مقابل هر ظلمی در هر نقطه‌ای می‌ایستیم و با ظالم دشمنی خواهیم داشت.

رئیس جمهور گفت: آمریکا با چه توجیهی اجازه می‌دهد که اسرائیل زن و مرد و بچه و پیر و جوان و بیمارستان را بمباران کند؟

پزشکیان افزود: امیدوارم خدا کمک کند که شرمنده مردم عزیز کشور نباشیم، مردم به ما امید بسته‌اند، ما نوکر و خدمتگزار مردم هستیم.

وی ادامه داد: نیامدیم که بر مردم حکومت کنیم، وزارت، کشیدن بار مردم است. به دنبال این هستیم که در عمل نشان دهیم خدمتگزار مردم هستیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اگر نتوانستیم کاری را انجام دهیم صادقانه خواهیم گفت که به این دلایل نشد، اما باید با تمام وجود نشان دهیم که در خدمت مردم هستیم.

پزشکیان ادامه داد: مدعیان حقوق بشر و دموکراسی و بین‌المللی رژیم صهیونیستی را کمک و پشتیبانی می‌کنند. 

وی بیان کرد: به عنوان یک انسان جدای از هر باوری که دارم، شرم دارم که اینها چگونه اسم خود را انسان گذاشته‌اند و تشویق هم می‌کنند.

رئیس جمهور گفت: امیدوارم با وحدت در جامعه اسلامی با تلاش برای بهبود روابط همسایگان، تقویت و تعمیق این روابط و نهایتا ارتباط با کشور‌هایی که می‌توانیم ارتباط سالم داشته باشیم انتقال تجربه و انتقال داد و ستد و هر تکنولوژی که هست بتوانیم کشور را تقویت کنیم. 

پزشکیان یادآور شد: باید با همه دنیا در علم و توانایی و تجربه مشارکت کنیم، اگر توانی داریم به آنها منتقل کنیم و اگر آنها توانی دارند به ما منتقل کنند.

وی با بیان اینکه همه مردم یک امت واحد هستند، گفت: انشاءالله خداوند ما را توفیق دهد که بتوانیم راه تعیین شده و مسیری که در سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری است را با قدرت و عزت و امنیت سالم برای کشور طی کنیم.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->