شکست تیم ملی گلبال ایران در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس پخش زنده بازی منچستریونایتد و لیورپول (۱۱ شهریور ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین برنز مختاری نقره شد والیبال نشسته ایران در نیمه نهایی پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس شروع تمرینات تیم ملی فوتبال ایران برنز مختاری در پرتاب وزنه پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس + ویدیو مخالفت سپاهان با جدایی مدافع استقلالی فیفادی، بلای جان استقلال اسمالینگ، جدیدترین ستاره فوتبال عربستان چرا عبدی از پرسپولیس جدا شد؟ حاشیه عجیب تیم فوتبال خیبر خرم آباد قبل از آغاز لیگ برتر اخراج دو بازیکن در دستور کار نکونام حاشیه المپیکی که رسانه‌ای نشد دلیل نیمکت‌نشینی پورعلی‌گنجی مشخص شد تغییر احتمالی در میزبانی پرسپولیس در آسیا سعید مهری مشتری ندارد|پایان تلخ هافبک سابق استقلال روش‌های خاص مجیدی برای حاشیه‌سازی علیه نکونام + عکس بیانیه‌نویسی، دلیل احضار مدیرعامل استقلال به کمیته اخلاق مدال نقره پارالمپیک بر گردن فاطمه همتی+ ویدیو نتیجه بازی آث میلان و لاتزیو در سری آ+ ویدیو خلاصه بازی| هیجان‌انگیز و بی‌برنده!
سرخط خبرها

نخستین بازی خانگی مشهد در لیگ برتر بدمینتون

  • کد خبر: ۲۴۷۸۷۷
  • ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸
نخستین بازی خانگی مشهد در لیگ برتر بدمینتون
نماینده مشهد در هفته دوم لیگ برتر بدمینتون، امروز نخستین بازی خانگی خود را تجربه می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، رقابت‌های لیگ‌برتر بدمینتون کشور از هفته گذشته آغاز شده است و پس از آنکه نماینده مشهد در هفته نخست خارج از خانه مقابل شهرداری گنبد به میدان رفت، امروز باید نخستین بازی خانگی فصل را در سالن خانه بدمینتون خراسان‌رضوی برگزار کند؛ جایی که تیم پرتو نیرو روشای خراسان‌رضوی از ساعت ۱۶ امروز میزبان آتش‌نشانی تهران است. این نبرد جذاب با توجه به حضور ستاره‌های بدمینتون تیم‌ملی کشور در تیم آتش‌نشانی و نمایش همیشه‌خوب ستاره‌‎های بومی خراسان در تیم مشهد، می‌تواند برای علاقه‌مندان به این رشته ورزشی جالب باشد. شاید به همین دلیل امروز سالن بدمینتون فخار مشهد از حضور تماشاگران بدمینتون‌باز پر باشد. نابغه‌های بدمینتون خراسان که چندسالی است کنار یکدیگر راکت می‌زنند و در اوج جوانی به یمن حضور در لیگ‌برتر به اوج تجربه رسیدند، امسال به‌دنبال اتفاقاتی متفاوت هستند، اما سکوت خبری و تنهایی این تیم ممکن است به نابودی بدمینتون خراسان پس از یک ماراتن نابرابر منجر شود.

یک تیم با یک یار کمتر

تیم خراسان‌رضوی در سال‌های گذشته چه با نام «توس مسیر» و چه با اسم «پرتو نیرو روشا» همواره با ترکیبی تمام‌بومی روانه مسابقات شده است. استفاده از جوانان و بازیکنان باتجربه مشهدی و خراسانی در این تیم همیشه برگ‌برنده‌ای بوده که جامعه بدمینتون استان را به پیشرفت و ساختن روز‌های خوب امیدوار کرده است. البته دستاورد این حضور هم در ایجاد شور و اشتیاق میان علاقه‌مندان به این رشته ورزشی، گرم‌ماندن تنور بدمینتون در استان و صدالبته معرفی ستاره‌هایی، چون محمد زرچی به تیم‌های ملی رده‌های پایه بروز کرده است. تیم مشهد امسال بر خلاف پارسال که با شش بازیکن به میدان لیگ‌برتر پا گذاشته بود، با پنج نفر به میدان رفته است. محمدجواد غریب، محمد زرچی، سینا سالاری، عارف خادم و متین قاسمی بازیکنان مشهدی هستند که امسال برای تیم خراسان‌رضوی به میدان می‌روند.

ماجرای کنارنشستن بابیانی

سعید بابیانی، مربی‌بازیکن فصل قبل تیم پرتو نیرو روشا، امسال برای این تیم کار نمی‌کند. این درحالی است که ابتدای فصل تصور می‌شد بابیانی امسال هم با تیم مشهد باشد، اما به‌دلیل آنچه اختلافات او با مالکان تیم بر سر جذب بازیکن و بستن تیمی قوی خوانده شده است، بابیانی امسال حاضر نشد در کنار تیم مشهد باشد. البته گفته می‌شود بابیانی اکنون قصد بازی در تیم دیگری را هم ندارد و بیرون نشسته است.

سایر مشهدی‌ها در دیگرتیم‌ها

به‌جز این شش‌نفر، بدمینتون مشهد جوانان خوش‌آوازه دیگری هم دارد که همین امسال در لیگ‌برتر برای تیم‌های دیگر به میدان می‌روند. محمد گلچین بازیکن مشهدی تیم آتش‌نشانی است که در بازی امروز مقابل تیم شهرش به میدان می‌رود. امیرعلی محمدپور و مهدی رضایی هم دو مشهدی تیم سیستان هستند که فرصت بازی در این تیم را به دست آورده‌اند؛ مسئله‌ای که نشان می‌دهد مشهد سرمایه‌های خوبی در بدمینتون کشور دارد که اگر حمایت شوند و اسپانسر قوی پشت تیم باشد، می‌توانند در مشهد بمانند و با این تیم در لیگ‌برتر به‌دنبال افتخارآفرینی باشند.

کار سخت در مسیر لیگ‌برتر

نماینده مشهد در هفته اول لیگ‌برتر و در بازی خارج از خانه ۴ بر ۱ مغلوب گنبدی شد که بازیکنان ستاره و ملی‌پوش دارد. محمدجواد غریب، مربی‌بازیکن این فصل تیم پرتو نیرو روشا، در این‌باره گفت: بازی سختی بود. سالن بسیار گرم بود و ما به این وضعیت عادت نداشتیم. با وجود این فکر می‌کنم فصل بدن‌سازی خوبی را پشت سر گذاشته و می‌توانیم رفته‌رفته بهتر شویم.

غریب با اشاره به بازی امروز تیمش در مشهد بیان کرد: بازی در مشهد همیشه خوب است، اما طبق قرعه، امروز هم با یکی از مدعیان بازی داریم. تیم آتش‌نشانی از مدعیان جدی فصل قبل بود که درنهایت سوم شد. آنها امسال هم با توپ پر آمده‌اند و بازی سختی در پیش خواهیم داشت.

مسئله توپ و پول و قرارداد‌ها

مربی‌بازیکن تیم خراسان‌رضوی درباره تأمین توپ برای تیم در مسابقات اظهار کرد: هر رول توپ حدود یک‌میلیون‌و ۸۰۰ هزار تومان هزینه دارد و در یک فصل مسابقات دست‌کم هفتاد تا هشتاد رول توپ مصرف می‌‎کنیم که آن را هیئت بدمینتون برعهده گرفته است و توپ‌ها را برایمان تأمین می‌کند. از طرفی هیئت زمین را هم رایگان در اختیار ما قرار داده و فکر می‌کنم کمک شایان‌توجهی است. محمدجواد غریب تصریح کرد: قرارداد‌ها در لیگ ایران بیش از ۱۵۰ میلیون است و ملی‌پوشان هم به‌طور میانگین ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون می‌گیرند، اما میانگین قرارداد‌ها در تیم ما ۱۰۰ میلیون است و به‌هرحال تیم ما نیاز به حمایت دارد. با این تفاسیر فکر می‌کنم همین‌که ما تیمی بومی در لیگ‌برتر داریم، موجب گرم‌ماندن تنور فعالیت بدمینتون در استان خراسان‌رضوی خواهد شد و نسل‌های بعدی سر کار خواهند آمد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->