عراقچی: ترسی از افزایش تنش در منطقه نداریم وزارت خارجه روسیه: آمریکا عقل سلیم را برای همیشه کنار گذاشته است پزشکیان: ما باید عدالت را پیاده کنیم هلاکت یک افسر عالی‌رتبه صهیونیست در مرکز غزه (۷ شهریور ۱۴۰۳) اعلام جرم دادستانی علیه باران کوثری و رخشان بنی‌اعتماد سه رزمنده جهاد اسلامی فلسطین در سوریه به شهادت رسیدند (۷ شهریور ۱۴۰۳) جنگنده ناشناس در سوریه سقوط کرد (۷ شهریور ۱۴۰۳) وزیر نفت دستور لغو شکایت‌ از اصحاب رسانه‌ را صادر کرد آیت‌الله علم‌الهدی: در مقابل سم‌پاشی‌های رسانه‌ای علیه انقلاب بی‌تفاوت نباشیم | زنان خراسانی پیشتاز در ایفای نقش اجتماعی دیدار سفیر ایران در لبنان با همتای فرانسوی خود با محوریت غزه ترامپ دوباره دادگاهی می‌شود سرلشکر باقری: قطعا پاسخ جنایت رژیم صهیونیستی را حساب شده خواهیم داد رهبر انقلاب: ظرفیت‌های بسیاری برای همکاری‌های بیشتر ایران و ترکمنستان وجود دارد عملیات جدید مقاومت اسلامی لبنان علیه مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی (۷ شهریور ۱۴۰۳) تل‌آویو می‌گوید که ایران در حال تدارک جبهه دیگری برای حمله به اسرائیل است پزشکیان: توافق گازی با ترکمنستان اقدامی راهبردی برای تبدیل ایران به هاب گازی منطقه است ماجرای معافیت فرزند استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه بود؟ ایران و ترکمنستان ۴ سند همکاری مشترک امضا کردند فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق: ملت فلسطین نیازمند حمایت همه جانبه امت اسلامی است دیدار رئیس دفتر فرمانده کل قوا و وزیر دفاع طرح تغییر در روند عضویت اعضای هیئت رئیسه در کمیسیون‌های مجلس بررسی خواهد شد
سرخط خبرها

وزارت خارجه روسیه: آمریکا عقل سلیم را برای همیشه کنار گذاشته است

  • کد خبر: ۲۴۷۹۲۱
  • ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۴
وزارت خارجه روسیه: آمریکا عقل سلیم را برای همیشه کنار گذاشته است
سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهاراتی گفت: به باور ما، آمریکا به‌طور کلی عقل سلیم را برای همیشه کنار گذاشته است. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در خطر است، بنابراین آنها از کارت کی‌یف استفاده خواهند کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در نشست خبری امروز خود به مسئله جنگ اوکراین و مجوز غرب به اوکراین «برای استفاده تسلیحات غربی علیه روسیه» پرداخت.

او گفت: «واشنگتن به‌زودی به رژیم کی‌یف اجازه می‌دهد تا از سلاح‌های غربی برای حمله به خاک روسیه استفاده کند.»

طبق گزارش خبرگزاری روسی «تاس» زاخارووا در سخنان خود به اظهارات اخیر «جان کربی»، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید، که گفت «مذاکرات بین ایالات‌متحده و اوکراین در مورد چشم‌انداز گسترش منطقه حملات اوکراین در خاک روسیه بیشتر از گذشته "به صورت خصوصی" انجام شده است»، اشاره کرد.

در همین راستا، سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه افزود: «اظهارات کربی بدین‌معنا است که رژیم کی‌یف برای عملیات در مناطق روسیه کارت سفید دریافت کرده است. علاوه بر این، دولت بایدن آشکارا درحال آماده شدن برای برداشتن گام‌های جدید به سوی رئیس جمهور اوکراین یا کناره گیری از او است تا به زلنسکی اجازه استفاده از هر نوع سلاح آمریکایی، از جمله برای حملات عمیق به خاک روسیه را بدهد. این سیاست تشدید تنش آمریکا روز به روز چالش برانگیزتر می‌شود.»

زاخارووا گفت: «به باور ما، آمریکا به‌طور کلی عقل سلیم را برای همیشه کنار گذاشته است. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در خطر است، بنابراین آنها از کارت کی‌یف استفاده خواهند کرد.»

پس از حمله به منطقه کورسک، مذاکره با کی‌یف امکان‌پذیر نیست

درباره احتمال مذاکرات آتش‌بس بین مسکو و کی‌یف، سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه گفت که پس از حمله تروریستی اوکراین به منطقه کورسک، روسیه هیچ مذاکره‌ای با رژیم کی یف انجام نخواهد داد.

وی گفت: «در ژوئن امسال، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه حسن نیت خود را نشان داد و پیشنهاد‌های کاملاً واقع بینانه‌ای برای صلح ارائه کرد. هدف این پیشنهادات یک حل و فصل دراز مدت و عادلانه بود. با این حال، رژیم تروریستی جنایتکار زلنسکی، به جای اینکه سخاوتمندانه‌ترین پیشنهادات طرف روسیه را به طور جدی در نظر بگیرد، یک حمله تروریستی خونین را به منطقه کورسک و ساکنان آن انجام داد. این حمله برای رژیم زلنسکی انتحاری بود.»

زاخارووا افزود: «ستیزه جویان اوکراینی و مزدوران خارجی مرتکب جنایات، تیراندازی به غیرنظامیان و داوطلبان، ضربه زدن به زیرساخت‌های غیرنظامی، هدف قرار دادن خبرنگاران و به خطر انداختن تأسیسات انرژی هسته‌ای شده‌اند. در همین راستا، مذاکرات صلح با رژیم تروریستی در کی‌یف غیرقابل قبول است.»

زاخارووا تاکید کرد که «این جنایات با همدستی کامل غرب و تشویق آنها به فعالیت‌های تروریستی توسط رژیم کی‌یف صورت می‌گیرد» و افزود «واضح است که نه کی‌یف، نه آمریکا و نه عوامل ناتو نیازی به حل و فصل جنگ ندارند. همانطور که قبلاً گفته اند، آنها علاقه‌مند هستند که حداکثر آسیب را به روسیه وارد کنند. در همین راستا، هرگونه تلاش برای حل و فصل به تعویق افتاده و این اقدام فقط به تشدید تنش دامن زده است.»

او در ادامه نشست خبری خود هشدار داد که تروریسم «در حال گسترش و تبدیل شدن به یک جنبش تروریستی بین‌المللی است که منشاء آن از خاک اروپا می‌آید.»

او گفت: «بله، مهد تروریسم و منبع تغذیه آن آمریکا است، اما جوانه‌های تروریست در خاک اروپایی است که نمایان شده است و اکنون در سراسر جهان پخش می‌شود. رژیم کی‌یف یک سازمان تروریستی است و این رژیم به قاره آفریقا رسیده است.»

حمله گسترده اوکراین به منطقه کورسک واقع در غرب روسیه در ۶ اوت آغاز شد.

طبق گزارش وزارت دفاع روسیه، کی‌یف بیش از ۷۰۰۰ پرسنل نظامی و ۷۴ تانک را از آغاز درگیری‌ها در منطقه کورسک از دست داده است. عملیات برای از بین بردن تهاجم اوکراین ادامه دارد.

از طرفی، نشریه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» در گزارشی با اشاره به حمله اخیر اوکراین به منطقه کورسک روسیه که دستاورد‌هایی برای کی‌یف به همراه داشته است، نوشت مسکو بیشتر روی پیشروی در دونباس متمرکز است تا عقب راندن نیرو‌های اوکراینی از کورسک.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: رگبار حملات هوایی که روسیه در دو روز گذشته با صد‌ها هواپیمای بدون سرنشین و موشک علیه اوکراین انجام داد، شواهدی از قدرت نظامی پایدار مسکو ارائه کرد. اما با وجود این همه قدرت نظامی، روسیه همچنان در تلاش است تا بخش‌هایی از منطقه کورسک خود را که اوکراین به تازگی تحت کنترل درآورده است، پس بگیرد.

نیویورک تایمز افزود: برای روسیه، دفع تهاجم به منطقه کورسک در مقایسه با حمله به دونباس از اولویت کمتری برخوردار است.

با این حال، مسکو شروع به واکنش در کورسک کرده و اخیراً هزاران نیروی خود را به حرکت درآورده و تهدید به تلافی کرده است.

کریستوفر جی. کاولی، ژنرال ارتش ایالات متحده و فرمانده ارشد نظامی ناتو در سخنانی اخیر خود در شورای روابط خارجی گفت: تهاجم اوکراین تأثیر تکان دهنده‌ای بر روس‌ها داشته است، اما این، برای همیشه ادامه نخواهد داشت، آنها خودشان را جمع و جور خواهند کرد و مطابق با آن واکنش نشان خواهند داد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->