مراسم تکریم و معارفه وزیر کار دولت چهاردهم برگزار شد درخواست اوکراین برای دستگیری پوتین در مغولستان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روز «پدافند هوایی» را تبریک گفت هشدار جدی سازمان ملل درباره تشدید تنش‌ها در خاورمیانه (۱۰ شهریور ۱۴۰۳) حمایت صریح اردوغان از فلسطین| به قدس پشت نخواهیم کرد انهدام انبار تسلیحات اوکراین به دست روسیه (۱۰ شهریور ۱۴۰۳) صاعقه تنها نیروگاه اتمی ارمنستان را متوقف کرد حمایت دبیرکل ناتو از حمله اوکراین به منطقه کورسک روسیه حقوق کارکنان ۹ دستگاه دولتی بیش از ۲۰ درصد ضریب سالانه افزایش یافته است ۵ کشته و ۳۷ زخمی در حمله اوکراین به بلگورود روسیه زخمی شدن ۶ صهیونیست با سلاح سرد در مصر حادثه دریایی جدید در شرق عدن واکنش وزارت خارجه به ادعای حضور نظامی ایرانی در خاک اوکراین ادعاهای جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران| پزشکیان با دیدار دوجانبه موافقت کرد بازداشت ۱۱۹ عضو مرتبط با داعش در ترکیه (۹ شهریور ۱۴۰۳) اعتراض خانواده‌های اسرای صهیونیست به نتانیاهو ادامه دارد (۹ شهریور ۱۴۰۳) نامه جالب امام موسی صدر به مرحوم شیخ احمد کافی عملیات نظامی ارتش صهیونیستی در خان‌یونس و دیرالبلح به پایان رسید امیر حیدری: اجرای صددرصدی طرح انسداد مرزی، به‌کمک هوش مصنوعی انجام خواهد شد فرمانده کل ارتش با وزیر اقتصاد دیدار کرد آیت‌الله علم‌الهدی: دوقطبی‌سازی و سهم‌خواهی مانع شکل‌گیری وفاق ملی است | چهار الزام تحقق «وفاق ملی»
سرخط خبرها

حمایت دبیرکل ناتو از حمله اوکراین به منطقه کورسک روسیه

  • کد خبر: ۲۴۸۲۷۴
  • ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰
حمایت دبیرکل ناتو از حمله اوکراین به منطقه کورسک روسیه
دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) حمله اوکراین به منطقه مرزی کورسک روسیه را مشروع دانست.

به گزارش شهرآرانیوز، ینس استولتبرگ در نخستین واکنش به پیشروی نیرو‌های اوکراینی در خاک روسیه گفت: این حمله قانونی و در چارچوب حق قانونی اوکراین در دفاع از خود بوده است.

استولتنبرگ در مصاحبه با هفته نامه آلمانی «وِلت ام سونتاگ» گفت: بر اساس قانون بین المللی، اوکراین حق دفاع از خود را داشته واین حق در لبه مرز متوقف نمی‌شود.

دبیرکل ناتو در ادامه مدعی شد، سازمان متبوعش درباره طرح‌های اوکراین از قبل اطلاعی نداشته و نقشی در آنها ایفا نمی‌کند.

استولتنبرگ همچنین گفت که اوکراین با پیشروی در خاک روسیه خطر می‌کند، اما تصمیم گیری درباره این که چگونه طرح‌های نظامی خود را پیش ببرد با کی یف است.

این مقام ارشد ناتو اظهار داشت، رئیس جمهوری اوکراین گفته است هدف از این حمله ایجاد منطقه حائل به منظور جلوگیری از حملات بیشتری روسیه است. این حمله نیز مانند همه عملیات‌های نظامی با خطر همراه است، اما اوکراینی‌ها هستند که درباره چگونگی دفاع از خود تصمیم می‌گیرند.

کی یف در تاریخ ۶ اوت (۱۶ مرداد) همزمان با پیشروی نیرو‌های روسیه در منطقه راهبردی پوکروفسک واقع در شرق اوکراین، حمله گسترده‌ای را به منطقه کورسک انجام دادند.

چهارشنبه گذشته، این حمله همچنین در نشست شورای ناتو-اوکراین مورد بحث قرار گرفت. این نشست به درخواست کی یف و همزمان با حملات گسترده هوایی مسکو برگزار شد.

این شورا سال گذشته با هدف هماهنگی نزدیک‌تر بین ائتلاف ناتو و کی یف تشکیل شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->