کتاب «از بلدیه تا شهرداری» رونمایی شد (۸ شهریور ۱۴۰۳) «تعویق» در راه جشنواره مستقل انگلستان کمانچه‌نوازی «کیهان کلهر» در کره جنوبی آخرین وضعیت محمدعلی بهمنی (۸ شهریور ۱۴۰۳) آخرین وضعیت «محمد بحرانی»، صداپیشه جناب‌خان، در بیمارستان زمان پخش و تکرار سریال «سوران» در آی‌فیلم امین تارخ نقش‌های جاودانی به یادگار گذاشت داوران جشنواره آسمان معرفی شدند + اسامی مشهد، مرکز موسیقی قومیت‌های مختلف کشور انگیزه کار فرهنگی به تنهایی کافی است؟ | درباره یک نرم افزار کتاب خوان و فروشگاه اینترنتی کتاب در مشهد ماجرای عکس‌های «بازار سرشور مشهد» که از صفحه اینستاگرام «اپل» سردرآورد فیلم‌های سینمایی آخر هفته تلویزیون (۸ و ۹ شهریور ۱۴۰۳) + زمان پخش «رکسانا» از ایران به اسکار ۲۰۲۵ می‌رود؟ صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۳ سعید روستایی با «زن و بچه» به سینما می‌آید انقلاب و مبارزه هنوز تمام نشده است شیر طلای ونیز در دستان «سیگورنی ویور»
سرخط خبرها

شیر طلای ونیز در دستان «سیگورنی ویور»

  • کد خبر: ۲۴۷۹۵۴
  • ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۸
شیر طلای ونیز در دستان «سیگورنی ویور»
در شب افتتاحیه جشنواره ونیز ۲۰۲۴ سیگورنی ویور با دریافت شیر طلای جشنواره تجلیل شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ هشتادو یکمین دوره جشنواره ونیز شب پیش با حضور چهره‌های درجه یک کار خود را آغاز کرد و پیش از آن که کارش را با اولین اکران جهانی «بیتل جویس بیتل جویس» تیم برتون شروع کند، سیگورنی ویور را در مرکز توجه قرار داد و از بازیگر فیلم‌های «بیگانه»، «آواتار» و «گوریل‌ها در مه» به افتخار ۴۵ سال فعالیتش، با اهدای جایزه شیر طلایی تجلیل کرد.

ویور هنگام دریافت جایزه گفت: مطمئنم دارم خواب می‌بینم.

وی از دریافت شیر طلای ونیز به عنوان حیرت‌انگیزترین افتخاری که می‌تواند تصور کند، یاد کرد.

قبل از اعطای جایزه، یک پیام ویدیویی غافلگیرکننده از سوی جیمز کامرون پخش شد. کامرون کارگردان «آواتار» با بازی ویور بیان کرد که از این امتیاز باورنکردنی برخوردار است که چندین بار در طول سال‌ها با ویور کار کرده و این همکاری با فیلم «بیگانگان» در سال ۱۹۸۵ شروع شد که وی برای آن نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر زن شد.

کامرون افزود: از آن زمان تاکنون وی ۲ نامزدی دیگر داشته و اگر از من بپرسید، اگر عدالتی وجود داشته باشد، اسکار برای اهدای جایزه به او خیلی دیر کرده است.

اوایل همان روز، ویور در کنفرانس مطبوعاتی حضور یافت و وقتی یکی از خبرنگاران از وی پرسید آیا فکر نمی‌کند که کار نوآورانه او در نقش ریپلی می‌تواند با ارایه قدرت زنان در صفحه نمایش، پایه‌های انتخاب کامالا هریس برای ریاست جمهوری آمریکا باشد، به گریه افتاد.

تجربه ویور به عنوان یک زن در هالیوود یکی از خطوط اصلی کنفرانس بود و او در این باره گفت: فکر می‌کنم آنها ناگهان به این نتیجه رسیدند که زنان مسن‌تر هم می‌‍‌توانند نقش شخصیت‌های جالبی را بازی کنند و ناگهان از شوخی و مادرشوهر بودن دست کشیدیم و شروع کردیم به ایفای نقش آدم‌های واقعی، چون در واقع بسیاری از مخاطبان ما افراد واقعی هستند.

وقتی از ویور درباره تمایل او به ایفای نقش شخصیت‌های زن سرسخت پرسیده شد، ویور گفت که این یک ویژگی ذاتی زنان است.

او گفت: همیشه از من می‌پرسند چرا نقش زنان قوی را بازی می‌کنم و این سوال همیشه از نظر من عجیب است، زیرا زنان اصولا قوی هستند و تسلیم نمی‌شوند.

ویور همچنین درباره سینمای ایتالیا و علاقه خود برای انجام کار‌های بیشتر در این کشور حرف زد و گفت همه باید تجربه کار با یک کارگردان ایتالیایی را داشته باشند. او از فرزندش یاد کرد که به تازگی ازدواج کرده و گفت اولین فیلمی که او در کنار خانواده‌اش تماشا کرد، درام کمدی «طلاق ایتالیایی» در سال ۱۹۶۱ بود.

ویور در عین حال در پاسخ به فیلم‌های ابرقهرمانی مسیر بسیاری از کهنه‌کاران این صنعت در کوبیدن این فیلم‌ها را دنبال نکرد و گفت: مارول خوب است، هر کسی باید کاری را که می‌خواهد انجام دهد.

وی یادآوری کرد که انتخاب شخصی‌اش سینمای ایتالیا است.

طرفداران ونیز، که بسیاری از آنها تا ۱۰ ساعت را در گرمای طاقت فرسا ایتالیا سپری کردند، شاهد حضور تیم برتون و بازیگرانی، چون جنا اورتگا، مایکل کیتون، وینونا رایدر، کاترین اوهارا، ویلم دفو، جاستین تروکس و مونیکا بلوچی روی فرش قرمز بودند. ایزابل هوپر، نماد سینمای فرانسه که رئیس هیات داوران جشنواره ونیز امسال است از دیگر حاضران در مراسم افتتاحیه بود.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->