رئیس اتاق بازرگانی مشهد: چرا صنایع ما ناگزیرند بار قطعی انرژی را بر دوش بکشند؟ موبایل‌های لاکچری چند؟ (۸ شهریور ۱۴۰۳) سوخت اصلی نیروگاه برق توس گاز است  رئیس بهره‌برداری شرکت گاز خراسان رضوی: سهمیه گاز استان کمتر از میزان مصرف است اختصاص سهمیه بنزین به صورت پول نقد مناسب نیست مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق خراسان‌رضوی: ناچار به استفاده از سوخت مازوت هستیم بررسی قیمت امروز محصولات ایران خودرو (۸ شهریور ۱۴۰۳) | قیمت خودرو‌ها افزایش یافت قیمت طلا و سکه در مشهد افزایش یافت (۸ شهریور ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۸ شهریور ۱۴۰۳) قیمت روز فراورده‌های گوشتی (پنجشنبه، ۸ شهریور ۱۴۰۳) + جدول بازار داغ خرافات اقتصادی قیمت محصولات سایپا امروز (پنجشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۳) قیمت دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۸ شهریور ۱۴۰۳) تمهیدات ویژه برای آبرسانی به موکب‌ها در مشهد در دهه آخر صفر ۱۴۰۳ قاچاق سوخت به صورت روزانه ادامه دارد | قاچاق، بلای جان تولیدات داخلی تفاوت قیمت گوشت گوسفندی و شتر چقدر است؟ | استفاده از فراورده‌های شتر نیاز به فرهنگ‌سازی دارد دستور وزیر اقتصاد برای پرداخت وام ازدواج به متقاضیان ۱۵۰۰ تن سهمیه ویژه آرد به نانوایی‌های اطراف حرم امام‌رضا(ع) تخصیص یافت لزوم مانع‌زدایی برای فعالان اقتصادی خراسان رضوی در مسیر تجارت وزیر جهاد کشاورزی وارد مشهد شد (۸ شهریور ۱۴۰۳) تجهیزات فرسوده، مصرف برق صنایع را افزایش داده است | آیا برق خورشیدی می‌تواند کمبود برق واحدهای صنعتی را جبران کند؟ قیمت انواع میوه و صیفی جات در مشهد اعلام شد | سیب زمینی و پیاز را امروز چند بخریم؟ (۸ شهریور ۱۴۰۳) بورس در هفته‌ای که گذشت | رشد ۳۹ هزار پله‌ای شاخص آیا کاهش قیمت طلا ادامه دارد؟ | پیش‌بینی قیمت طلا و سکه فردا پنجشنبه (۸ شهریور ۱۴۰۳) آغاز به کار معاملات خودرو در سکو‌های بخش خصوصی (۷ شهریور ۱۴۰۳) لاستیک ایرانی بخریم یا خارجی؟ چگونه تایر نو را از دست‌دوم تشخیص بدهیم؟
سرخط خبرها

لزوم مانع‌زدایی برای فعالان اقتصادی خراسان رضوی در مسیر تجارت

  • کد خبر: ۲۴۷۹۷۲
  • ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۶
لزوم مانع‌زدایی برای فعالان اقتصادی خراسان رضوی در مسیر تجارت
باتوجه‌به ظرفیت‌های فناوری کشور‌هایی مانند روسیه و آلمان، فرصت تجارت با این کشور‌ها به‌ویژه از دروازه تجاری خراسان رضوی می‌تواند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ باتوجه‌به ظرفیت‌های فناوری کشور‌هایی مانند روسیه و آلمان، فرصت تجارت با این کشور‌ها به‌ویژه از دروازه تجاری خراسان رضوی که دارای پتانسیل‌های صنعتی بالاست، می‌تواند از اهمیت ویژه‌ای برای فعالان اقتصادی برخوردار باشد. در همین راستا رئیس کمیسیون مدیریت واردات و بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی مشهد چندی پیش در نشست هم‌اندیشی بررسی اعزام هیئت‌های تجاری به کشور‌های هدف صادرات خراسان رضوی گفته بود: «کشور‌هایی همچون روسیه و آلمان، سطح فناوری بالایی در حوزه برق و الکترونیک دارند و در این زمینه بسیار پیشرفته هستند و می‌توان از ظرفیت صادرات بخشی از موارد موردنیاز به این کشور‌ها استفاده کرد.»

در زمینه بهره‌مندی از تجارب فعالان اقتصادی و لزوم مانع‌زدایی برای استفاده از چنین ظرفیت‌هایی سعید بامشکی در گفتگو با شهرآرا گفت: در سال‌های گذشته با دعوتی که از سوی یکی از شرکت‌های روسیه به عمل آمد، بازدیدی از کارخانه‌های این شرکت در ایتالیا داشتیم که زمینه‌های همکاری دوجانبه بررسی شود. تا جایی که از کارخانه‌های اصلی این نمایندگی در مسکو و ورزشگاه‌هایی که برای مسابقات در سال ۲۰۱۸ تجهیز برق و الکترونیک آنها را انجام داده بودند، صورت گرفت و نشان‌دهنده ظرفیت بسیار بالای این نمایندگی در زمینه برق و الکترونیک بود.

وی در ادامه بیان کرد: در این بازدید‌ها توان رقابت این شرکت با شرکت‌های آلمانی و فرانسوی کاملا محسوس بود و در آنجا بود که متوجه شدیم روسیه نه‌تن‌ها به لحاظ نظامی، بلکه به لحاظ آی‌تی و تکنولوژی‌های الکترونیکی نیز کاملا پیشرفته است. وجود سیستم‌های کاملا رباتیک در کارخانه نشان‌دهنده این مسئله بود.

وی در ادامه تصریح کرد: با هماهنگی دفتری در مشهد و انباری در شهرک صنعتی، این زمینه را ایجاد کردیم که بتوانیم شریک تجاری را متقاعد به راه‌اندازی کارخانه‌ای در مشهد کنیم و حتی بتوانیم تحت لیسانس تولیداتی داشته باشیم و زمینه اشتغال برای جوانان را نیز فراهم کنیم. در این‌زمان باتوجه‌به ملغی‌شدن برجام و تحمیل تحریم‌های بیشتر برای ایران شرکای تجاری از ادامه همکاری منصرف شدند. یک دلیل این بود که کالای آنها به دلیل کیفیت بالا گران بود و بازار ایران این کالا را پس می‌زد و بیشتر از کالا‌های ارزان و چینی یا محصولات فرانسوی و آلمانی استقبال می‌کرد و این پروسه با شکست روبه‌رو شد.

رئیس کمیسیون مدیریت واردات و بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی در ادامه با اشاره به مانع اصلی تحریم‌ها گفت: اگر محدودیت‌های ناشی از تحریم نبود علاوه بر واردات می‌توانستیم دانش فنی این متخصصان را نیز در اختیار فعالان اقتصادی ایران بگذاریم و این محصولات را در ایران تولید کنیم که علاوه بر رشد تکنولوژی، اشتغال‌زایی بیشتری نیز ایجاد می‌شد.

بامشکی تصریح کرد: تحریم‌ها علاوه‌بر اینکه آزادی تجارت را به حداقل رسانده است. دور زدن تحریم‌ها قیمت تمام شده را در واردات افزایش می‌دهد و باعث تورم می‌شود. در صادرات نیز مانند نفت و گاز مجبور به تهاتر با کالا‌هایی با قیمت ارزان‌تر می‌شویم و نه‌تن‌ها از تکنولوژی‌های روز دنیا عقب‌مانده‌ایم که در زمینه تبادل دانش فنی با متخصصان دنیا نیز با چالش روبه‌رو شده‌ایم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->