پرداخت تسهیلات ویژه برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی مشهد رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد: حق تولیت آستان قدس رضوی در مشهد به درستی ادا نشده است | آیت‌الله مروی با نگاهی دلسوزانه به دنبال گره‌گشایی مشکلات بودند ضرورت بررسی دقیق آلودگی‌های زیست‌محیطی ناشی از سوخت‌های مصرفی در خراسان رضوی بازدید وزیر کشور از طرح‌های حاشیه شهر مشهد مقدس (۸ شهریور ۱۴۰۳) + عکس آمادگی کامل مدیریت شهری مشهدمقدس برای میزبانی از زائران دهه پایانی صفر توضیحات وزیر کشور در خصوص تعطیلی احتمالی روز سه‌شنبه (۱۳ شهریور ۱۴۰۳) + فیلم برقراری خط پروازی مشهد با ۲۲ فرودگاه خارجی در دهه پایانی صفر ۱۴۰۳ قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی: رفع مسائل پارکینگ، تردد زائران و اقامت آن‌ها نیازمند عزم ملی است شهردار مشهد مقدس: ستاد دهه آخر صفر با ۶ کمیته در حال کار است نیاز به ۶ میلیون آب‌معدنی برای زائران دهه پایانی صفر ۱۴۰۳ در مشهد انجام اقدامات ویژه برای مقابله با آلودگی و حفاظت از مناطق حساس خراسان‌رضوی اجرای طرح «هر محله، یک زائرسرا» در مشهد در دهه آخر صفر ۱۴۰۳ گذری بر تاریخ کانون‌های دینی و ادبی مشهد به روایت علامه محمدرضا حکیمی | نهاد‌های انسان‌ساز ارض اقدس پیش‌بینی تأمین ۲ میلیون قرص نان برای زائران امام‌رضا(ع) در ورودی‌های مشهد در دهه پایانی صفر ۱۴۰۳ نظافت مکانیزه معابر منتهی به حرم رضوی در دهه پایانی صفر ۱۴۰۳ فعالیت بیست‌وچهارساعته ۱۵ گشت ویژه جمع‌آوری متکدیان در منطقه ثامن مشهد در دهه آخر صفر ۱۴۰۳ اعمال‌قانون ۱۹۱۲ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۶ خودروی متخلف توقیف شدند (‌۸ شهریور ۱۴۰۳) شهروند خبرنگار | نمایی از جاده مارشک در نزدیکی مشهد رفع خطر از ۳۶ مقطع پرتصادف و ۱۶ پروژه ایمنی راه در جاده‌های خراسان رضوی ارائه خدمات مشاوره روانشناسی در ۶ ایستگاه استقبال از زائر در مشهد، در دهه پایانی ماه صفر ۱۴۰۳ | خدمت ۶۴۰ زوج جوان مشهدی به زائرین امام رضا (ع)  سرویس‌دهی ویژه اتوبوس‌رانی مشهد در دهه آخر صفر ۱۴۰۳
سرخط خبرها

توضیحات وزیر کشور در خصوص تعطیلی احتمالی روز سه‌شنبه (۱۳ شهریور ۱۴۰۳) + فیلم

  • کد خبر: ۲۴۸۰۷۲
  • ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۴
توضیحات وزیر کشور در خصوص تعطیلی احتمالی روز سه‌شنبه (۱۳ شهریور ۱۴۰۳) + فیلم
وزیر کشور گفت: تعطیلی روز سه‌شنبه (۱۳ شهریورماه) را بررسی و نهایت تا شنبه نتیجه را اعلام می‌کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ اسکندر مومنی امروز، ۸ شهریورماه، در نشست قرارگاه مرکزی زائران دهه پایانی ماه صفر که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: آمادگی دستگاه‌ها مناسب و مشارکت مردم بسیار خوب و عالی است، موکب‌ها نیز آمادگی لازم را برای خدمت‌رسانی و مهمان‌نوازی از زائران داشتند.

وی افزود: همه مصوبات این نشست مورد تایید و لازم الاجرا است و فقط مصوبه تعطیلی روز سه‌شنبه مشهد منوط به تصمیم گیری روز شنبه در تهران خواهد بود.

مومنی با بیان اینکه فروش بلیت اتوبوس، راه‌آهن و هواپیما باید به صورت جدی مورد نظارت قرار گیرد، عنوان کرد: پیگیری شود تا در زمینه بلیت‌ها حقی از کسی ضایع نشود. گزارشی که در خصوص گران‌فروشی داشتیم اعلام کردند مبالغ برگشت داده شد که این اقدام بسیار خوبی است. اگر در دهه پایانی صفر این اتفاق افتاد، به جد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وزیر کشور بیان کرد: درصد بالایی از حضور زائران در مشهد با خودرو‌های شخصی به مشهد می‌آیند. براساس گزارشی که اعلام شد میزان تصادفات نسبت به سال گذشته کاهش یافته، اما باید تمهیدات لازم اتخاذ شود که این میزان تا حد امکان کاهش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سال‌های آینده رو به گرمای بیشتر می‌رویم، تمهیدات لازم اتخاذ شود. در روز‌های پیش رو نیز دما از روز شنبه بین ۲۸ تا ۳۰ درجه بوده و دمای کمی نیست؛ زائران نیز پیاده به مشهد می‌آیند؛ بنابراین باید تمهیدات لازم مانند سایه‌بان، آب خنک و یخ پیش‌بینی شود تا مشکلی پیش نیاد. دو مورد از درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های مسیر را بازدید کردیم که آمادگی داشتند، در صورت نیاز این مراکز گسترش پیدا کند.

مومنی ادامه داد: حتما دستگاه‌های امنیتی در مورد امنیت زائران چه در طول مسیر و چه مکان‌های استقرار آنها تمهیدات لازم را اتخاذ کنند و مراقبت‌های لازم را به عمل بیاورند. بعد از پایان مراسم که انشالله به بهترین نحو برگزار خواهد شد و زائران در کمال آرامش، امنیت و ایمنی به زیارت خواهند آمد، جلسه‌ای در کمترین زمان ممکن تشکیل و نقاط ضعف و قوت بررسی شود. این مناسب نیست ما یک ضعف یا ایراد را دو سال پشت هم داشته باشیم، نباید برای سال آینده شاهد ایرادات و ضعف‌ها باشیم، البته تا این لحظه آمادگی‌ها کامل است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه در مورد حمل‌ونقل پیش‌بینی اتوبوس‌ها هم از شهرداری تهران و هم استان‌های معین صورت گرفته است، تصریح کرد: حتما باید به مصوبات پیشنهادی تصویب شده، عمل شود. تمهید اتخاذ شده در زمینه فروش همزمان بلیت رفت و برگشت، کار خوبی است، اما ممکن است این اتفاق برای همه زائران رخ ندهد.

وی اضافه کرد: برای بازگشت حتما دپو لازم از اتوبوس‌های مورد نیاز وجود داشته باشد. همه عزیزانی که دور میز نشستند در اربعین و خدمت‌رسانی به زائران نقش عمده‌ای داشتند و منابع زیادی را در بسیج کردند، امیدواریم این خستگی روی این مرحله اثر نگذارد و تا پایان مراسم همه با آمادگی کامل به ماموریت خود ادامه دهند.

مومنی گفت: ما امروز بازدیدی از مناطق حاشیه شهر داشتیم. دستگاه‌های مختلف اعم از شهرداری، استانداری، فرمانداری، وزارت بهداشت و دستگاه‌های دیگر پروژه‌هایی را در دست اقدام داشتند که حتما باید در همان زمان‌بندی مشخص ادامه پیدا کند. باید در اختصاص و پیگیری منابع توجه لازم صورت گیرد. برخی افتتاح‌ها زمان‌بندی داشتند که انشالله در همان زمان‌بندی و حتی زودتر انجام شود.

وزیر کشور عنوان کرد: باید نظارت لازم بر اجرای مصوبات باشد. مصوبه کردن کار آسانی بوده، اما مهم اجرا کردن آن است که باید بر اجرای این مصوبات نظارت و پیگیری لازم صورت گیرد. تلاش می‌کنیم ماموریت خود را به بهترین نحو انجام دهیم تا زائران با امینت و آرامش به زیارت امام رضا (ع) نائل شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->