مسافرکشی با تاکسی سرقتی در مشهد (۱۰ شهریور ۱۴۰۳) دانش‌آموز مشهدی رتبه ۲ کنکور انسانی: در مسیر کنکور خسته شدم، اما هیچ وقت ناامید نشدم پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (شنبه، ۱۰ شهریور ۱۴۰۳) | وزش باد، پدیده غالب جوی در استان دانش‌آموز مشهدی رتبه ۵ کنکور سراسری زبان‌های خارجه: شناخت درست از توانمندی و علایق، رمز موفقیت من در کنکور سراسری بود راهکارهای مقابله با حسادت در کودک چیست؟ دانش‌آموز مشهدی رتبه اول کنکور هنر: رمز موفقیت من در استمرار، تمرکز و تلاش حداکثری در راه کنکور بود پرونده عملیات اربعین ۱۴۰۳ با جابه‌جایی هوایی بیش از نیم میلیون زائر بسته شد دستور وزیر آموزش و پرورش برای روشن شدن جهت‌گیری‌های کلان مدارس غیر دولتی پیشگیری و کنترل دیابت از دیدگاه طب ایرانی و مکمل دانش‌آموز مشهدی رتبه ۹ کنکور سراسری ریاضی: تلاش فرد مهم است نه تبلیغات پر زرق و برق موسسات کنکوری از خوردن زیتون غافل نشوید فعالیت ۱۲ مرکز درمان اعتیاد ویژه بانوان در خراسان‌رضوی تشکیل پرونده قضایی در فروش اینترنتی دارو| دارورسانی درب منزل با محوریت داروخانه‌ها دانش‌آموز خراسانی رتبه ۵ کنکور سراسری تجربی: داوطلبان کنکور خود را درگیر موسسات کنکوری نکنند نگاهی به شرایط ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها رشد ۲۹ درصدی پرواز‌های اربعین ۱۴۰۳ وزارت بهداشت اعلام کرد: شناسایی بیش از ۱۷۸ مورد ابتلا به تب دنگی در کشور از ابتدای سال تا ۷ شهریور ۱۴۰۳ توضیحات هواشناسی کشور در خصوص وضعیت دما و بارش کشور تا اواسط بهمن‌ماه استفاده کودکان زیر ۱۱ سال از گوشی هوشمند ممنوع! دانش‌آموز خراسانی رتبه۹ کنکور سراسری رشته تجربی: به خودم قول داده بودم به هدفم برسم | کسب رتبه تک‌رقمی کنکور بدون هزینه اجرای ۴۰ درصد قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان | دولت باید اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را در اولویت قرار دهد پیش‌ثبت‌نام پایه‌های یازدهم و دوازدهم مدارس شاهد امروز (۱۰ شهریور) به پایان می‌رسد
سرخط خبرها

توضیحات هواشناسی کشور در خصوص وضعیت دما و بارش کشور تا اواسط بهمن‌ماه

  • کد خبر: ۲۴۸۳۲۸
  • ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲
توضیحات هواشناسی کشور در خصوص وضعیت دما و بارش کشور تا اواسط بهمن‌ماه
براساس اعلام پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، میانگین بارش کشور در فصل پاییز گرایش به کمتر از نرمال دارد و بیشترین کاهش آن برای نیمه آبان تا نیمه آذر مورد انتظار است. میانگین دمای هوای کشور در فصل پاییز تا یک درجه و در نیمه اول زمستان از ۱ تا ۲ درجه بیش از نرمال است ولی در شرق و شمال کشور نزدیک به نرمال خواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ براساس جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی فصلی میانگین بارش کشور در نیمه شهریور تا نیمه مهر (سپتامبر ۲۰۲۴) در محدوده نرمال است. احتمال بارش فراتر از نرمال در سطح کشور به‌جز جنوب استان سیستان و بلوچستان کمتر از ۲۰ درصد است. میانگین دمای هوای کشور در نوار شمالی و بخش محدودی از جنوب شرق کشور نرمال و در سایر مناطق تا یک درجه فراتر از نرمال است.

نیمه مهر تا نیمه آبان ۱۴۰۳ (اکتبر ۲۰۲۴): میانگین بارش کشور به‌ ویژه در غرب، شمال غرب و مناطقی از سواحل خزر گرایش به کمتر از نرمال دارد. در این ماه احتمال وقوع بارش فراتر از نرمال در اغلب مناطق کشور به‌جز بخش‌هایی از شمال شرق، دامنه جنوبی شرق کوه‌های البرز و بخش محدودی از زاگرس میانی کمتر از ۲۰ درصد است.

میانگین دمای هوا طی این مدت برای نوار ساحلی خزر، مناطق مرکزی واقع در حوضه دشت کویر و یک‌سوم شرق کشور نرمال و برای سایر مناطق تا یک درجه بیش از نرمال پیش‌بینی شده است.

نیمه آبان تا نیمه آذر (نوامبر ۲۰۲۴): میانگین بارش برای استان‌ها در دو سوی البرز مرکزی و غربی و در دو سوی کوه‌های زاگرس و جنوب غرب کشور کمتر از نرمال و برای سایر مناطق نرمال پیش بینی می‌شود. احتمال وقوع بارش بیش از نرمال در نوار جنوبی و شمالی کشور کمتر از ۲۰ درصد است. میانگین دمای هوا در جنوب شرق کشور نرمال، در شمال غرب و غرب ۱ تا ۲ درجه بیش از نرمال و برای سایر مناطق تا یک درجه فراتر از آن خواهد بود.

نیمه آذر تا نیمه دی (دسامبر ۲۰۲۴): میانگین بارش این ماه برای اکثر مناطق کشور در محدوده نرمال پیش‌بینی شده است و میانگین دمای هوای این ماه در سطح کشور از ۱ تا ۲ درجه فراتر از نرمال برآورد می‌شود.

نیمه دی تا نیمه بهمن (ژانویه ۲۰۲۵): انتظار می‌رود بارش این ماه در غرب زاگرس و سواحل خزر متمایل به کمتر از نرمال و در سایر مناطق نرمال باشد. دمای هوای این ماه در نیمه جنوبی کشور و بخش محدودی از نوار ساحلی خزر تا ۱ درجه بیشتر از نرمال و برای سایر مناطق ۱ تا ۲ درجه فراتر از نرمال مورد انتظار است.

 درستی گزارش پیش‌بینی فصلی بارش و دمای هوای کشور بین ۶۵ تا ۷۰ درصد و در ماه‌های گرم درستی پیش‌بینی بارش کمتر از ماه‌های سرد سال است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->