یک نظامی صهیونیست در شمال کرانه باختری به هلاکت رسید (۱۰ شهریور ۱۴۰۳) فاطمه مهاجرانی: باید گوش دولت باشم پزشکیان: مشکلات کشاورزان، معلمان، پرستاران و دارو‌ها در حال حل شدن است+ویدئو (۱۰ شهریور ۱۴۰۳) شهادت ۲ فلسطینی دیگر در پی بمباران بیمارستان «معمدانی» غزه+ویدئو حمله موشکی همزمان حزب‌الله به ۲ موضع نظامیان صهیونیست (۱۰ شهریور ۱۴۰۳) دستگیری یک عضو گروهک جیش الظلم در «پیشین» سیستان و بلوچستان (۱۰ شهریور ۱۴۰۳) جلسه سران قوا به میزبانی رئیس جمهور برگزار شد یحیی سریع: یک کشتی را در خلیج عدن هدف قرار دادیم افشاگری رییس سازمان انرژی اتمی درباره ادعاهای دروغ غرب لاوروف موضع خود در برابر رژیم صهیونیستی را اعلام کرد پخش زنده اولین گفت‌وگوی تلویزیونی رئیس جمهور مسعود پزشکیان + تماشای آنلاین عارف: شستا حیات خلوت مسئولان نیست تظاهرات گسترده حمایت از فلسطین در کشور‌های اروپایی انتقاد صریح عارف از وضعیت فیلترینگ ۵ نظامی اسرائیلی در غزه کشته و زخمی شدند (۱۰ شهریور ۱۴۰۳) حملات موشکی و پهپادی حزب‌الله لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی (۱۰ شهریور ۱۴۰۳) پوتین ریاست هیئت روسیه در نشست سازمان ملل را تأیید کرد نخستین گفت و گوی تلویزیونی مسعود پزشکیان با مردم، امشب پخش خواهد شد ابعاد حادثه لاهیجان؛ از روشنگری پلیس تا ورود به موقع دولت رئیس جمهور سالروز استقلال ازبکستان را تبریک گفت با حکم رهبر انقلاب اسلامی، علی باقری عضو جدید شورای راهبردی روابط خارجی شد
سرخط خبرها

افشاگری رییس سازمان انرژی اتمی درباره ادعاهای دروغ غرب

  • کد خبر: ۲۴۸۴۲۶
  • ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۰
افشاگری رییس سازمان انرژی اتمی درباره ادعاهای دروغ غرب
رئیس سازمان انرژی اتمی درحالیکه غرب مدعی عدم همکاری ایران با این دیده بان سازمان ملل است، اعلام کرد که تعداد بازرسان آژانس افزایش یافته و بیشترین بازرس‌های آن در ایران رفت و آمد دارند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد اسلامی امروز شنبه درباره سیاسی کاری علیه صنعت صلح آمیز هسته‌ای ایران و تعامل با آژانس گفت: آژانس قوانین دارد و وظیفه آن نظارت و هدایت برای گسترش بهره برداری از فناوری هسته‌ای است. این امر به دلیل مزاحمت‌ها برای ایران باعث شده که ایران مزرعه دوگانه شود. به خاطر همین اتهامات و پرونده سازی این مضیغه ایجاد شده است. این اتهام زنی‌ها موجب تشکیل پرونده علیه ایران شده است. در سند برجام ایران پذیرفته فعالیت خود را محدود کند و سرعت گسترش فعالیت خود را کاهش دهد. در ازا آن پذیرفتند که پرونده موضوع اتهامات نظامی بسته شود و تحریم‌ها لغو می‌شود.

افشاگری رییس سازمان انرژی اتمی درباره ادعاهای دروغ غرب

اسلامی با حضور در برنامه صف اول تاکید کرد: سند برجام شده قطعنامه ۲۲۳۱، اما بعد از مدتی آمریکا از برجام خارج شد و تعهدات خود را انجام نداد و نگذاشت دیگران تعهدات خود را انجام دهند. اکنون آژانس هر سه ماه عملکرد برجام را گزارش می‌دهد. اکنون این گزارش‌ها مانند همیشه است.

وی تصریح کرد: رابطه ما با آژانس بر اساس پادمان و ان پی تی است. ما طبق این دو نظارت می‌شویم. بیشترین بازرس‌های آژانس در ایران رفت و آمد دارند، اما گزارش می‌دهند که ایران دسترسی‌ها را کاهش داده است. این در حالی است که طبق برجام ایران می‌تواند تعهدات خود را کاهش دهد. طبیعی است که اگر در برجام باشند ما هم به تعهدات عمل می‌کنیم.

اسلامی خاطر نشان کرد: نظارت برقرار است و تعداد بازرسان اژانس افزایش پیدا کرده است. ما هم تشخیص می‌دهیم که کدام را بپذیریم و نپذیریم. هیچکس نمی‌تواند فشار بیاورد.

وی در خصوص ابراز تمایل گروسی برای سفر به تهران گفت: مدیرکل آژانس اگر برنامه‌ای تنظیم شود سفر می‌کند. اکنون سفیر ما با نماینده ایشان دیدار کردند. هر موقع برنامه تنظیم شد ایشان می‌توانند به ایران سفر کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی در آخر اظهار داشت: برای مهم است که این فناوری برای رشد و تعالی صنعت کشور تاثیرگذار باشد. این صنعت تنوع خیلی گسترده‌ای دارد و اگر به همه اینها بپردازی کشور را در سطح بالا قرار خواهی داد.

اظهارت این مقام کشور در حالی است که رسانه‌های غربی از جمله آسوشیتدپرس مدعی شدند که تهران در تصمیم خود برای لغو مجوز بازرسان با تجربه هسته‌ای تجدیدنظر نکرده و دوربین‌های نظارتی آژانس همچنان مختل هستند.

این رسانه‌ها از گزارش به تازگی منتشر شده آژانس نقل کردند که ایران هنوز پاسخی به تحقیقات درباره منشأ و مکان فعلی ذرات اورانیوم دست‌ساز یافت شده در دو مکان باقی مانده ارائه نکرده است.

اسلامی در این برنامه تلویزیونی در خصوص هدف گذاری برای تولید برق هسته‌ای گفت: با تاخیر کشور برای توسعه نیروگاه اتمی قدم برداشته است. اکنون نیروگاه اتمی ما فعال است و ۱۰۰۰ مگاوات برق تولید می‌کند. خداروشکر به نحو شایسته بهره برداری در حال انجام است. واحد‌های دو و سه بوشهر با انضباط بیشتری در حال حرکت است و پروژه‌های جدیدی را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: ما باید ۳۰۰۰ مگاوات برق را برسانیم. اکنون همه مشغول کار هستند و فعلا تا این لحظه از تاخیر پروژه جلوگیری کردیم. در خوزستان نیروگاه کارون در دست ساخت است. در هرمزگان نیروگاهی در دست ساخت است. در سواحل مکران نیز مطالعات در حال انجام است.

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره تولید رادیودارو‌ها گفت: موضوع مهم این بوده که ما در بخش رادیودارو تشخیصی ضریب خطا را پایین بیاوریم و پزشک بتواند خیلی سریع و دقیق تومور سرطانی را تشخیص دهد. در بخش درمانی اثربخشی مهم است که به سلول سرطانی اثر کند. همچنین نکته سوم این بوده که ما ظرفیت خودمان را افزایش دهیم و سبد محصول را گسترش دهیم. ً

وی افزود: برای این کار ۶۰ رادیودارو توزیع می‌شود و حدود ۲۰ تا در فاز تحقیقات و بالینی داریم و این نسبت به سبد موجود ۳۰ درصد افزایش دارد. ما همچنین ظرفیت جدیدی را ایجاد خواهیم کرد که ما را قطب بزرگ رادیودارو در منطقه می‌کند.
اسلامی ادامه داد: ما قول دادیم که تا پایان ۱۴۰۳ پروژه افزایش دهی ظرفیت به پایان برسد. ما در برخی از رادیودارو‌ها جزو سه کشور اول دنیا هستیم. ایران جزو بازیگران مطرح و نام آشنا در این زمینه است. اگر شبکه پروازی منظمی وجود داشته باشد صادرات ما هم افزایش پیدا می‌کند. اکنون صادرات برقرار است.

رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: ما همچنین راکتور جدیدی را در دست ساخت داریم که برنامه آن هم ۳ ساله بوده امیدوار بودیم به ثمر برسد.

وی درباره کارشکنی‌های برخی بازیگران خارجی برای عدم ساخت نیروگاه توسط ایران گفت: کسانی که سفارشی برای رژیم صهیونیستی تولید محتوا می‌کنند در مقالات و نوشته‌های خود بر این تمرکز کردند که جامعه جهانی نباید به ایران اجازه دهد تا نیروگاه بسازد. کسی که ۲۰ سال نوشت که بمب بمب اکنون می‌نویسد که ایران نباید نیروگاه بسازد.

اسلامی در خصوص رویکرد سازمان انرژی اتمی درباره پلاسما گفت: پلاسمای سرد جایگاه خاص خودش را دارد. اکنون فاز بالینی برای سرطان و درمان زخم دیابت طی شده است. ما تجهیزات را ساختیم و اکنون آماده است. اکنون همین دو مرکز درمان زخم در کرج و ورامین مورد استقبال مردم است و مردم از رنج نجات پیدا می‌کنند.

وی افزود: ما از ۱۴۰۱ که شروع کردیم در حد مقالات بود و این اکنون به تجاری سازی تبدیل شده است و وارد خدمت به مردم شده است. امروز ما دارای صنعت پلاسما تراپی و سم زدایی هستیم.

رئیس سازمان درباره برنامه‌های سازمان انرژی اتمی در خصوص پرتودهی اظهار داشت: یکی از محور‌های مهمی که فناوری هسته‌ای در زندگی مردم تاثیر دارد همین پرتودهی است. ما قبلا دو سه مرکز داشتیم که تجهیزات پزشکی و محصولات را پرتودهی میکریم. اکنون ما ۱۲ قطب پرتودهی بر اساس برنامه‌ها شناسایی کردیم تا ایجاد کنیم و پرتودهی را در کشور پوشش دهد تا سلامت غذایی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه مراکز به ۷ مرکز افزایش پیدا کرده گفت: در اینده نیز این ۳ مرکز دیگر احداث خواهد شد. مشارکت دادن مردم و ساخت این مراکز برنامه‌هایی بوده که در شبکه دانش بنیان توسط سازمان انجام شده است. نکته مهم برای ما این بود که مراکز و سامانه‌های پرتودهی را تاسیس کنیم.

اسلامی گفت: امیدواریم که بتوانیم در ۳ سال آینده کار ۱۰ ساله را انجام دهیم. هر یک از دستگاه‌های ما ۵۰ هزار تن در سال خدمات می‌دهد، اما اگر گسترش پیدا کند چه مقدار فرصت شغلی ایجاد می‌کند و همچنین ضایعات غذایی را اصلاح می‌کند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->