مرگ «فتمن اسکوپ» خواننده رپ آمریکایی روی صحنه فریدون جیرانی «نام من، مینا» را می‌سازد تعطیلی سینما‌های مشهد در ۴ روز پایانی ماه صفر امیر آقایی با «کارزار» به سینماها می آید + پوستر دل من یه روز به دریا زد و رفت | درنگی بر شعر استاد محمدعلی بهمنی «جلال قزل‌ایاق» نویسنده و تهیه‌کننده پیشکسوت درگذشت (۱۱ شهریور ۱۴۰۳) + علت فوت پخش «برف و خرس» در شبکه نمایش تشویق جود لا در جشنواره ونیز برای «نظم» پیام وزیر فرهنگ و ارشاد به مناسبت روز صنعت چاپ موافقت ساترا با ۴ سریال جدید مروری بر جدیدترین آهنگ‌های خوانندگان مطرح آمار فروش گیشه سینمای ایران در هفته گذشته (۱۱ شهریور ۱۴۰۳) صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ اکران ۵ فیلم کوتاه امام‌رضایی در مشهد (۱۱ شهریور ۱۴۰۳) آخرین وضعیت رضا رویگری پس از سکته مجدد مراسم تشییع پیکر «محمدعلی بهمنی» آغاز شد (۱۱ شهریور ۱۴۰۳) + فیلم و عکس سریال جنایی «هشت‌پا» روی آنتن + جزئیات نمایشگاه عکس «آرام جان» در مشهد افتتاح شد+ویدئو
سرخط خبرها

آمار فروش گیشه سینمای ایران در هفته گذشته (۱۱ شهریور ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۴۸۴۸۷
  • ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷
آمار فروش گیشه سینمای ایران در هفته گذشته (۱۱ شهریور ۱۴۰۳)
برخلاف حضور پرتعداد و متنوع ۲۷ اثر بر پرده سینماها، فروش این آثار روند کاهشی دارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ برمبنای آمار سمفا تا ساعت ۰۰:۰۰ بامداد یکشنبه ۱۱ شهریور ماه؛ ۱۴ میلیون و ۸۹۵ هزار و ۶۸ نفر در ۳۸۵ هزار و ۲۱۱ سانسی که ۳۴ فیلم سینمای ایران را در سالن‌های سینمایی نمایش می‌دهند، به تماشای آثار نشسته اند و فروشی نزدیک به ۸۳۹ میلیارد و ۹۲۰ میلیون و ۳۹۹ هزار تومان را برای سینمای ایران به ارمغان آورده‌اند. بدین ترتیب فروش سینمای ایران ۸۳۹ میلیاردی شده و از مرز ۸۰۰ میلیارد تومان عبور کرده است.

در هفت روز گذشته فیلم‌های سینمای ایران فرصت نمایش در ۱۶ هزار و ۴۱ سانس را پیدا کرده اند و توسط ۵۱۹ هزار و ۳۴۶ نفر تماشا شده اند؛ به این ترتیب در این هفته، میزان فروش سینمای ایران عددی معادل با ۲۷ میلیارد و ۲۷ میلیون و ۱۴۴ هزار تومان بوده است.

«پول و پارتی» سعید سهیلی که از ۳ مرداد بر پرده سینما‌ها نقش بسته است در هفته گذشته نیز صدرنشین گیشه بود و توسط بیش از ۱۶۴ هزار نفر تماشا شد. این فیلم در هفته گذشته به فروش حدود ۸ میلیاردی دست یافته است و با پشت سر گذاشتن کار‌های پرفروشی مثل «تگزاس ۳»، «تمساح خونی»، «سال گربه» و «خجالت نکش ۲» در جایگاه اول جدول فروش قرار گرفته است.

کمدی رمانتیک «پول و پارتی» که اکران خود را توسط پخش شایسته فیلم در سینما‌های سراسر کشور آغاز کرده است، با جذب حدود ۱ میلیون و ۱۵۹ هزار مخاطب به فروش بیش از ۶۲ میلیارد رسیده است.

«تگزاس ۳» با در اختیار داشتن ۴۰۱ سالن سینما، توسط ۱۵۵ هزار نفر تماشا شده و فروش ۸ میلیاردی را تجربه کرده است، «تگزاس ۳» که مدت‌ها است صدر جدول را به «پول و پارتی» واگذار کرده در جایگاه دوم جدول فروش قرار می‌گیرد.

«تگزاس ۳» که اکران خود را از ۸ خرداد به تهیه کنندگی ابراهیم عامریان به سرگروهی پردیس سینمایی هویزه آغاز کرده است با در اختیار داشتن ۶۷۶ سالن سینما پرفروش‌ترین فیلم سال ۱۴۰۳ محسوب می‌شود که توسط ۳ میلیون و ۸۴۹ هزار نفر تماشا شده و به فروشی بیشتر از ۲۱۵ میلیارد تومان رسیده است.

«خجالت نکش ۲» که از ۱۶ خرداد بر پرده سینما‌ها نقش بسته در هفته گذشته توسط بیش از ۶۳ هزار نفر تماشا شده و به فروش ۳ میلیارد و ۱۴۷ میلیون تومان دست یافته و علی رغم کاهش فروش هفتگی کماکان در جایگاه سوم جدول فروش قرار گرفته است.

این فیلم با در اختیار داشتن ۶۰۹ سالن سینما در سال جاری، توسط ۱ میلیون و ۴۶۰ هزار نفر تماشا شده و به فروشی بیشتر از ۷۹ میلیارد تومان رسیده است.

«ملاقات با جادوگر» که اکران خود را از ۲۰ تیر ماه آغاز کرده است با فروش ۲ میلیارد و ۵۷ میلیون تومانی در جایگاه چهارم جدول فروش هفتگی قرار گرفته است، این اثر در هفته گذشته همچنان بالاتر از آثار پرفروشی نظیر «سال گربه»، «مست عشق» و «تمساح خونی» قرار دارد.

فیلم سینمایی «قلب رقه» به کارگردانی خیرالله تقیانی که اکران خود را از ۲۴ مرداد آغاز کرده است با فروش حدود یک و نیم میلیاردی در جایگاه پنجم قرار می‌گیرد، این فیلم در این مدت کوتاه فروش خوبی را تجربه کرده است و به عنوان یک اکشن جنگی در رتبه اول بعد از آثار پرفروش کمدی جای گرفته است.

«در آغوش درخت» که از ۱۷ مرداد بر پرده سینما‌ها نقش بسته است در هفته گذشته توسط بیش از ۲۳ هزار نفر تماشا شده و به فروش ۱ میلیارد تومانی رسیده است. این فیلم در جایگاه ششم جدول فروش هفتگی قرار می‌گیرد.

میلیونی‌ها پس از ۶ فیلم میلیاردی

«یادگار جنوب» که اکران خود را از ۲۰ تیر ماه آغاز کرده است با فروش ۷۰۸ میلیون تومانی در جایگاه هفتم جدول فروش هفتگی قرار گرفته است.

«تمساح خونی» همچنان به سقوط خود ادامه می‌دهد و با فروش حدود ۳۶۴ میلیونی در رده هشتم جدول فروش هفتگی قرارمی گیرد.

«روزی روزگاری آبادان» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ که از ۱۰ مرداد بر پرده سینما‌ها نقش بسته است در هفته گذشته به فروش حدود ۳۲۹ میلیون تومانی دست یافته است و در جایگاه نهم جدول فروش قرار می‌گیرد.

«شور عاشقی» که از ۱۳ تیر اکران شده است در این هفته توسط بیش از ۸ هزار نفر تماشا شده و در هفته گذشته به فروش ۳۲۵ میلیون تومانی دست یافته است؛ این فیلم در جایگاه دهم قرار می‌گیرد.

«ساعت ۶ صبح» که از ۳ مرداد روی پرده سینما‌ها رفته است در هفته گذشته به فروش حدود ۳۱۳ میلیون تومانی دست یافته است و در جایگاه یازدهم قرار می‌گیرد.

«مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی در هفت روز گذشته با در اختیار داشتن ۲۷ سالن سینما، توسط ۴ هزار نفر تماشا شده و به فروشی حدود ۲۵۸ میلیون تومان رسیده است و در رده دوازدهم قرار می‌گیرد.

فیلم سینمایی «خانه شیشه ای» به کارگردانی امیرپورکیان که اکران خود را از ۳۱ مرداد آغاز کرده است با فروش حدود ۱۴۴ میلیونی در جایگاه سیزدهم قرار می‌گیرد.

فیلم «سفر پر ماجرا» به کارگردانی حجت‌الله سیفی که اکران خود را از ۲۳ مرداد آغاز کرده است با فروش حدود ۱۰۱ میلیونی در جایگاه چهاردهم قرار می‌گیرد.

تنوع آثار با فروش زیر ۱۰۰ میلیون

«سال گربه» در رده پانزدهم قرار می‌گیرد. ۶۷ میلیون تومان عددی است که از فروش فیلم مصطفی تقی‌زاده در هفت روز گذشته اعلام شده است.

فیلم سینمایی «سودابه» به کارگردانی محمد علی سجادی که اکران خود را از ۳۱ مرداد آغاز کرده است با فروش حدود ۶۴ میلیونی در جایگاه شانزدهم قرار می‌گیرد.

«عطر آلود» که از ۱۶ خرداد بر پرده سینما‌ها آمده است در این هفته توسط بیش از ۵۰۰ نفر تماشا شده و در هفته گذشته با دستیابی به فروش ۲۴ میلیون تومانی در رده هفدهم قرار دارد.

فیلم سینمایی «ایلیا؛ جستجوی قهرمان» به کارگردانی سیدعلی موسوی نژاد با فروش بیش از ۱۹ میلیون تومان در جایگاه هجدهم گیشه فروش سینما‌ها قرار می‌گیرد.

قعر جدول و آثاری که با فروش زیر ۱۰ میلیون روی پرده اند

«مصائب شیرین ۲» که از ۳ مرداد بر پرده سینما‌ها نقش بسته است در جایگاه نوزدهم جدول فروش قرار گرفته است. این فیلم در هفته گذشته به فروش بیش از ۸ میلیون تومان دست یافته است.

فیلم سینمایی «قیف» به کارگردانی محسن امیریوسفی که اکران خود را از ۱۵ شهریور آغاز کرده است با فروش حدود ۶ میلیونی در جایگاه بیستم قرار دارد.

«آبی روشن» که اکران خود را از ۲۳ خرداد آغاز کرده است با فروش بیش از ۴ میلیون در جایگاه بیست و یکم جدول فروش هفتگی قرار گرفته است.

«روایت ناتمام سیما» که از ۱۳ تیر ماه اکران شده است در هفته گذشته به فروش حدود ۳ میلیون تومانی دست یافته است؛ این فیلم در جایگاه بیست و دوم جدول فروش قرار گرفته است.

فیلم سینمایی «مفت‌بر» به کارگردانی عادل تبریزی که اکران خود را از ۱۵ شهریور آغاز کرده است با فروش حدود ۲ میلیونی در جایگاه بیست و سوم قرار می‌گیرد.

فیلم سینمایی «شهر گربه‌ها ۲» به کارگردانی سیدجواد هاشمی نیز که اکران خود را از ۱۵ شهریور آغاز کرده است با فروش حدود ۷۰۰ هزار تومانی در جایگاه بیست و چهارم قرار می‌گیرد.

منبع: مهر

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->